• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • MMX86

    Är det någon här som är med i Facebook-gruppen? Har skrivit till vinmonster men tror inte hon är så aktiv här kanske? :)

  • MMX86
    Bettan84 skrev 2019-10-14 11:03:50 följande:

    Jag går in i vecka 9 (8+1) . Jag är så himla orolig för MF jag kan verkligen inte hjälpa det :(. Kan inte glädjas till 100% och det känns surt.

    Som någon skrev tidigare- vi väntar ju på barn ej MF :) så jag försöker tänka så men det är svårt .

    Imorgon är det vårt första möte med BM. Man hoppas på att få höra ett litet hjärta men visst är det tidigt ?

    Fick någon av er göra det vid första mötet ?

    Kram på er alla


    När jag väntade sonen så lyssnade hon inte efter hjärtljud förrän senare, pga att det ibland kan vara svårt att hitta tidigt i graviditeten och det skapar onödig oro hos föräldrarna :)
  • LinneaWookie
    Bettan84 skrev 2019-10-14 11:03:50 följande:

    Jag går in i vecka 9 (8+1) . Jag är så himla orolig för MF jag kan verkligen inte hjälpa det :(. Kan inte glädjas till 100% och det känns surt.

    Som någon skrev tidigare- vi väntar ju på barn ej MF :) så jag försöker tänka så men det är svårt .

    Imorgon är det vårt första möte med BM. Man hoppas på att få höra ett litet hjärta men visst är det tidigt ?

    Fick någon av er göra det vid första mötet ?

    Kram på er alla


    Vi såg hjärtat slå redan i 7+4 (v8), men vi gjorde IVF på en klinik och då får man alltid tidigt VUL. 
    Har tidigare gått igenom ett MF och ett MA så att få se hjärtat picka på skärmen efter alla nederlag var HELT magiskt <3.

    Vet inte hur tidigt man brukar göra vanliga UL alltså inte vaginalt- jag har bara blivit gravid genom IVF hittills och detta är första gången vi kommit så här långt
  • LinneaWookie
    MMX86 skrev 2019-10-14 12:55:01 följande:

    Är det någon här som är med i Facebook-gruppen? Har skrivit till vinmonster men tror inte hon är så aktiv här kanske? :)


    Hej! Du kan även skriva till mig Jag och vinmonster hjälps åt nu
  • Kattunge15

    Gjorde vanligt ultraljud och fick se lilla mini därinne med hjärtat som slog! Så kul. Är i vecka 9.

  • Bettan84
    HejsanJenny skrev 2019-10-14 12:37:38 följande:

    Inte vid första besöket, men var hos BM på en torsdag och uttryckte min oro. Hon bokade in ett ultraljud till måndagen därpå, så fick inte alls vänta länge!


    Ah ok , vad skönt att du inte behöva vänta så länge :)
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2019-10-14 11:53:12 följande:

    Lycka till! Min bm lyssnar efter hjärtljud tidigast i vecka 15.


    Tack snälla och detsamma ! :) Ok, får se vad hon säger imorgon ..
  • Bettan84
    MMX86 skrev 2019-10-14 12:56:27 följande:

    När jag väntade sonen så lyssnade hon inte efter hjärtljud förrän senare, pga att det ibland kan vara svårt att hitta tidigt i graviditeten och det skapar onödig oro hos föräldrarna :)


    Ja precis det är det som är risken annars att man blir ännu mer orolig om man inte få höra lilla hjärtat
  • Bettan84
    LinneaWookie skrev 2019-10-14 14:38:34 följande:

    Vi såg hjärtat slå redan i 7+4 (v8), men vi gjorde IVF på en klinik och då får man alltid tidigt VUL. 

    Har tidigare gått igenom ett MF och ett MA så att få se hjärtat picka på skärmen efter alla nederlag var HELT magiskt <3.

    Vet inte hur tidigt man brukar göra vanliga UL alltså inte vaginalt- jag har bara blivit gravid genom IVF hittills och detta är första gången vi kommit så här långt


    Ahhh helt underbart !!!! Jag kan bara tänka mig hur lättad du var ..:)

    Får se men får man göra tidigt UL så kommer jag nog att göra det ..
  • Daphodil
    Kattunge15 skrev 2019-10-14 18:03:28 följande:

    Gjorde vanligt ultraljud och fick se lilla mini därinne med hjärtat som slog! Så kul. Är i vecka 9.


    Grattis!