• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • jhms

    Idag var vi på KUB, allt såg fint ut och det fanns en livlig liten bebis i magen! Kan fortfarande inte förstå att det är i min magen den är :D Så nu har vi börjat berätta för familjen, känns helt fantastiskt att äntligen kunna prata öppet om det <3 Är i vecka 12+4 idag.

  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-10-14 22:00:55 följande:

    Idag var vi på KUB, allt såg fint ut och det fanns en livlig liten bebis i magen! Kan fortfarande inte förstå att det är i min magen den är :D Så nu har vi börjat berätta för familjen, känns helt fantastiskt att äntligen kunna prata öppet om det <3 Är i vecka 12+4 idag.


    Så härligt, Grattis till er <3
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-14 22:40:22 följande:

    Så härligt, Grattis till er <3


    Tack så mycket <3
  • LinneaWookie
    jhms skrev 2019-10-14 22:00:55 följande:

    Idag var vi på KUB, allt såg fint ut och det fanns en livlig liten bebis i magen! Kan fortfarande inte förstå att det är i min magen den är :D Så nu har vi börjat berätta för familjen, känns helt fantastiskt att äntligen kunna prata öppet om det <3 Är i vecka 12+4 idag.


    Åååh vad härligt, grattis <3 ! Längtar till jag också kan andas ut lite mer. Ungefär 1 ½ vecka till jag går in i v12...
  • jevana

    Gick in i vecka 12 idag och också jag kräktes nu för första gången imorse. Vaaaad är detta, illamåendet skulle ju avta nu, jag känner mig lurad :D En vecka kvar till Kub!

  • Gabby

    Var på UL idag och fick se en livlig krabbat. Hon mätte och de stämde på dagen, 11+3 :)

  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-15 12:16:20 följande:

    Asså jag blir inte klok:

    På appen står det att jag är i 3 mån, är i v. 11(10+5). Men om jag nu är i 3 mån så betyder det ju att jag kommer föda i april eller?


    Endel appar räknar månader som graviditetsmånad vilket är 4 veckor per graviditetsmånaden vilket gör graviditeten till 10 månader medan man även kan räkna i kalendermånader och då är en graviditet ca 9 månader eftersom en månad inte innehåller exakt 4 veckor utan lite mer :)
  • HejsanJenny

    Jag ska ta blodprov inför kub nu i veckan och sedan är ultraljudet om ungefär två veckor. Är det så att man får svar direkt? Första gången för mig : -)

  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-10-15 12:56:10 följande:

    Endel appar räknar månader som graviditetsmånad vilket är 4 veckor per graviditetsmånaden vilket gör graviditeten till 10 månader medan man även kan räkna i kalendermånader och då är en graviditet ca 9 månader eftersom en månad inte innehåller exakt 4 veckor utan lite mer :)


    Jo jag vet det, men det konstiga är att appen säger att kalendermånaderna just nu är 3 månader, därför Jag undrar.