• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2019-10-15 16:19:38 följande:

    KUB idag, alltså såg jättebra ut. Vild bäbis och låg risk för kromosomfel. Känns som en milstolpe!


    Vad skönt att höra, stort grattis :)
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-15 16:15:24 följande:

    Jo jag vet det, men det konstiga är att appen säger att kalendermånaderna just nu är 3 månader, därför Jag undrar.


    Men du är väl inne i månad 3 om du är i vecka 11 nu :)
  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-10-15 16:33:53 följande:

    Men du är väl inne i månad 3 om du är i vecka 11 nu :)


    Ja tydligen men det är helt otroligt, för enligt appen så blev jag gravid 15 augusti och det är 15 oktober idag, så två månader? Hur kan det bli 3 hahahha
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-10-15 16:19:38 följande:

    KUB idag, alltså såg jättebra ut. Vild bäbis och låg risk för kromosomfel. Känns som en milstolpe!


    Grattis, så kul! Hoppas verkligen jag får samma svar nästa vecka! :D
  • viljaa
    HejsanJenny skrev 2019-10-15 13:09:25 följande:

    Jag ska ta blodprov inför kub nu i veckan och sedan är ultraljudet om ungefär två veckor. Är det så att man får svar direkt? Första gången för mig : -)


    Jag tror du får svar direkt om de hunnit analysera ditt blodprov och det bör de väl hinna :D
  • Daphodil
    viljaa skrev 2019-10-15 18:29:25 följande:

    Grattis, så kul! Hoppas verkligen jag får samma svar nästa vecka! :D


    Stort tack! Det kändes skönt att se ett livligt foster. Förra gången (när vi senare fick MA) var fostret så stilla på KUB. Det kan bara ha varit en slump, men rent symboliskt kändes det så bra att detta verkar vara en pigg liten bäbis. Jag håller tummarna för dig nästa vecka!
  • Daphodil
    HejsanJenny skrev 2019-10-15 13:09:25 följande:

    Jag ska ta blodprov inför kub nu i veckan och sedan är ultraljudet om ungefär två veckor. Är det så att man får svar direkt? Första gången för mig : -)


    Till mig sa BM att blodprov måste lämnas senast 5 dagar innan ultraljudet. Så på ultraljudet kommer ni troligtvis börja med att titta på fostret och mäta nackspalt, sen knapprar barnmorskan in det spaltvärdet, blodprovsresultaten och dina personliga värden (vikt, rökning etc) i en algoritm. Därefter räknas risken ut. Lycka till!
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-15 16:50:51 följande:

    Ja tydligen men det är helt otroligt, för enligt appen så blev jag gravid 15 augusti och det är 15 oktober idag, så två månader? Hur kan det bli 3 hahahha


    Men graviditeten räknas från sista mensens första dag ca 14 dagar innan befruktning, så isf stämmer det att du är i månad 3 :) bebisen är 8 veckor och 5 dagar men du är i vecka 10+5 eftersom man räknar från 2 veckor innan ????????