• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil
    Fladdriga svansen skrev 2019-11-19 23:16:15 följande:
    Jag började känna smått i v12. Nu vecka 14 är det väldigt tydligt.

    Med första kände jag i v15 och med andra v16. Då moderkakan högt i framvägg. Så gissar att den ligger i bakväggg nu.
    Det var tidigt! Så skönt. Glad
    Det kan ju vara att du är omföderska också. Jag kände mycket tidigare denna gång, trots moderkaka i framvägg.
  • Mammaibyn

    Hejsan!

    Jag är sen in här känner jag men jag har BF 18/5-2020. Det är andra barnet/barnen jag väntar. Har en son på 13 månader och nu väntar vi tvillingar.

    Är det någon mer i gruppen som väntar tvillingar?

  • Blivande3barnsmamma
    Fladdriga svansen skrev 2019-11-19 23:16:15 följande:

    Jag började känna smått i v12. Nu vecka 14 är det väldigt tydligt.

    Med första kände jag i v15 och med andra v16. Då moderkakan högt i framvägg. Så gissar att den ligger i bakväggg nu.


    Hej!

    Jag blir så orolig. Jag är i v. 17 imon och jag känner ingenting :(

    Väntar också tredje barnet
  • Daphodil
    Mammaibyn skrev 2019-11-20 08:43:55 följande:

    Hejsan!

    Jag är sen in här känner jag men jag har BF 18/5-2020. Det är andra barnet/barnen jag väntar. Har en son på 13 månader och nu väntar vi tvillingar.

    Är det någon mer i gruppen som väntar tvillingar?


    Hej! Väntar inte tvillingar men vill säga välkommen =)
  • Daphodil

    Det är kul tycker jag, att alla i tråden rimligtvis är i andra trimestern nu och att det börjar kännas mer "på riktigt". =)

  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-11-20 13:02:57 följande:
    Hej!

    Jag blir så orolig. Jag är i v. 17 imon och jag känner ingenting :(

    Väntar också tredje barnet

    Jag läste mina graviditetsanteckningar ifrån förra graviditeten, då hade jag anat en rörelse första gången i v18-19 men kände inte ordentligt förrän i 21-22. Då var jag inte orolig för hade läst att det är vanligt att det kan dröja så länge. 


    Vet du om du kanske dessutom har moderkakan i framvägg? Jag hade det då och åkte in flera ggr för UL mot slutet när det gick långa perioder utan att jag känt något - men det berodde alltså på placeringen på moderkakan. Ut kom sedan världens vildaste bebis!

  • Mammaibyn
    Daphodil skrev 2019-11-20 13:07:22 följande:

    Hej! Väntar inte tvillingar men vill säga välkommen =)


    Tack! :)

    Finns det en facebookgrupp också?
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-11-20 13:11:20 följande:

    Det är kul tycker jag, att alla i tråden rimligtvis är i andra trimestern nu och att det börjar kännas mer "på riktigt". =)


    Jaa så himla kul!! Jag tycker att tiden bara rusar iväg nu haha!