• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    EmmaAF skrev 2020-04-28 12:48:09 följande:

    Stooooort grattis till alla er som fått era underverk <3

    Vi är äntligen helt hemma med Texas och jag har följt er lite sådär tyst varje dag


    Åh så skönt att ni är hemma nu!
  • Bettan84
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-28 04:13:21 följande:

    Nu har mitt vatten gått, måste dock vänta til 8 innan jag får komma in på kontroll eller när värkarna startar :)


    Åh vad spännande !!!!!!!! Stort lycka till ! Kram
  • Bettan84

    [quote=80366195][quote-nick]Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-28 12:45:38 följande:[/quote-nick]10.44 kom vår son 2925 gram och 50 cm <

    Men GRATTIS !!!!!!!! Vad skönt att allt har gått så bra åh !!!

  • Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-04-28 14:45:32 följande:

    [quote=80366195][quote-nick]Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-28 12:45:38 följande:[/quote-nick]10.44 kom vår son 2925 gram och 50 cm <

    Men GRATTIS !!!!!!!! Vad skönt att allt har gått så bra åh !!!


    Tack så mycket <3
  • Söderlund

    Jaha, barnmorskebesök idag 38+4. Min ordinarie var sjuk, så det var en helt ny pensionerad barnmorska som hoppat in. Var jättetrevlig och så, men jag fick som inte riktigt kläm på om jag ska oroa mig för nåt eller inte, haha. Blodsocker, järnvärde och SF-mått var bra. Däremot var mitt blodtryck 130/85, är ju knappt högt men högre än vad jag brukar ha, 120/80. Hon mätte två gånger och det blev samma. Då fick jag lämna urinprov. Och först var hon helt säker när hon visade stickan att nej det är ju ingen äggvita i urinen, "eller, är det lite lite lite grann ändå, hm". Fast det ser snarare ut som blod i urinen. Då vart jag helt ställd och kom av mig, haha. Men frågade sen vad hon trodde att det betydde, och då trodde hon mest att vi ska ha barn snart, att det kommer från livmodertappen typ. Men jag fick en ny tid för koll av blodtryck och ska lämna morgonurin nu på torsdag.

    Någon som varit med om samma? Mår bra i övrigt, kan inte säga att jag skulle ha några symtom på havandeskapsförgiftning annars.

  • SweetCA
    Söderlund skrev 2020-04-28 16:26:57 följande:

    Jaha, barnmorskebesök idag 38+4. Min ordinarie var sjuk, så det var en helt ny pensionerad barnmorska som hoppat in. Var jättetrevlig och så, men jag fick som inte riktigt kläm på om jag ska oroa mig för nåt eller inte, haha. Blodsocker, järnvärde och SF-mått var bra. Däremot var mitt blodtryck 130/85, är ju knappt högt men högre än vad jag brukar ha, 120/80. Hon mätte två gånger och det blev samma. Då fick jag lämna urinprov. Och först var hon helt säker när hon visade stickan att nej det är ju ingen äggvita i urinen, "eller, är det lite lite lite grann ändå, hm". Fast det ser snarare ut som blod i urinen. Då vart jag helt ställd och kom av mig, haha. Men frågade sen vad hon trodde att det betydde, och då trodde hon mest att vi ska ha barn snart, att det kommer från livmodertappen typ. Men jag fick en ny tid för koll av blodtryck och ska lämna morgonurin nu på torsdag.

    Någon som varit med om samma? Mår bra i övrigt, kan inte säga att jag skulle ha några symtom på havandeskapsförgiftning annars.


    Hon låter mest osäker tycker jag. Om du är orolig så ring BB och se vad de säger. Annars är det inte så långt till torsdag. Har inte varit med om något liknande, fick en ny bm en gång pga sjukdom men det var mätningen som skilde sig iite.
  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-28 12:45:38 följande:

    10.44 kom vår son 2925 gram och 50 cm <3


    Stort stort grattis!