• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Maymom
    Bettan84 skrev 2021-02-23 05:48:24 följande:

    Ger ni burkmat eller lagar ni maten till era små ?


    Han får mest äta varianter på det vi äter. Kokar rotfrukter till honom om vi äter rotfrukter i ugn tex.

    Men brukar ha nån burk hemma i reserv.
  • Söderlund
    Bettan84 skrev 2021-02-23 05:48:24 följande:

    Ger ni burkmat eller lagar ni maten till era små ?


    I princip bara burkmat och gröt. Min snart 10 månaders är supersuperkänslig med bitar och jag fattar inte hur han ska kunna lära sig men det är klart att han gör det. Han får inte bara kväljningar utan han sätter på riktigt i halsen tills han kräks upp allting han har ätit, är inte kul alls... Så vi mosar till och med bitar i 8 månaders burkarna. Provar ge små, små bitar av frukt, ärtor och mjukt bröd ibland, men han superskeptisk och det äcklad ut och plockar oftast med dom en stund tills han försöker få bort det från händerna.

    Jag är mest bara glad att han har börjat äta så mycket och gillar mat, även om det är i puréform, håller precis på att sluta amma, ammar bara en gång/natt nu.
  • viljaa
    Andreaaaa skrev 2021-02-20 23:45:00 följande:

    Grattis!!


    Bettan84 skrev 2021-02-23 05:47:40 följande:

    Wow ! Stort grattis !!!


    Tack<3
  • viljaa
    Andreaaaa skrev 2021-02-20 23:45:00 följande:

    Grattis!!


    Bettan84 skrev 2021-02-23 05:47:40 följande:

    Wow ! Stort grattis !!!


    Tack<3
  • viljaa
    Bettan84 skrev 2021-02-23 05:48:24 följande:

    Ger ni burkmat eller lagar ni maten till era små ?


    Lagar, har faktiskt inte ens köpt nån burk. Inget vi funderat så mycket på direkt utan har mest blivit så haha! Vi lagar typ alltid all mat till oss själva och äter i princip inte fabrikat så har varit väldigt lätt att bara sluta salta i grytan och salta på tallriken istället. Vi undviker gluten så gott det går till lillan så äter mindre pasta nu än innan, men det är väl det. Och ibland om det ska vara honung etc tar vi såklart undan till henne innan :D
  • Bettan84

    Tack för svaren :). Jag lagar själv mat men ger burk någon gång i veckan . Får dåligt samvete när jag gör det haha men det hjälper när man inte hunnit laga eller när han ska ha mat pronto haha

  • viljaa
    Bettan84 skrev 2021-02-25 06:19:50 följande:

    Tack för svaren :). Jag lagar själv mat men ger burk någon gång i veckan . Får dåligt samvete när jag gör det haha men det hjälper när man inte hunnit laga eller när han ska ha mat pronto haha


    Det är ju vältestad mat i burkarna så ha inte dåligt samvete för det! :)
  • Andreaaaa
    Bettan84 skrev 2021-02-25 06:19:50 följande:

    Tack för svaren :). Jag lagar själv mat men ger burk någon gång i veckan . Får dåligt samvete när jag gör det haha men det hjälper när man inte hunnit laga eller när han ska ha mat pronto haha


    Brukar oftast ge hemlagat en gång om dagen och burk en gång om dagen, utöver mellanmål förstås. Ser ingen anledning att ha dåligt samvete över det. Det går ju att läsa på burken vad som är i.
  • HejsanJenny
    viljaa skrev 2021-02-19 09:26:43 följande:

    Åhh jag är så chockad ! Min lilla majbebis ska bli storasyster i oktober om allt går som det ska! Hon föddes ju igår typ! Nån mer som väntar syskon? <3


    Stort grattis. <3 Här försöker vi också få till ett litet syskon sedan några månader tillbaka.
  • viljaa
    HejsanJenny skrev 2021-03-10 15:43:30 följande:

    Stort grattis. <3 Här försöker vi också få till ett litet syskon sedan några månader tillbaka.


    Åhh tack ! Känns så spännande. Känns som att jag nyss var gravid samtidigt som det känns som i ett annat liv. Och det var det ju på ett sätt också, stor skillnad att vara gravid när man inte hade barn och nu när man har en liten mini hemma redan. Nu hinner man ju knappt känna efter. Vet faktiskt inte hur långt gången jag är heller men ska göra ultraljud i veckan för att få reda på det!

    Vad spännande!<3 hoppas ni får plus snart!! Hur var det med majbebis, försökte ni länge? Ammar du nåt fortfarande eller har kroppen ställt in sig som den ska? :)