• Fritz08

    Fortsätta leva i förhållande utan sex

    Jag är man och snart 54 år med en kropp som förändras med åldern. Detsamma gäller min hustru.

    Efter många år tillsammans har lusten succesivt minskat till att helt vara borta. Vi har inte haft sex på snart åtta år och den enda beröring vi har är kramar och pussar.

    Jag har försökt att få igång sexlivet men inget har fungerat.

    Förstår efter min tid på FL att jag inte är ensam.

    Det skulle vara intressant att få ta del av andras erfarenheter av detta. Ett sexlöst förhållande.

  • Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex
  • Anonym (torsk)

    Finns det nån chans att hon skulle låta dig få utlopp med nån annan, om hon nu inte vill själv?

    Annars finns det ju alltid köpesex som man inte behöver ta upp med frugan

  • Fritz08
    Anonym (torsk) skrev 2019-11-20 03:03:44 följande:

    Finns det nån chans att hon skulle låta dig få utlopp med nån annan, om hon nu inte vill själv?

    Annars finns det ju alltid köpesex som man inte behöver ta upp med frugan


    Det finns det inte.

    Att besöka horor är inte min grej.
  • Anonym (Kvinna)

    Kan ni inte kolla på nån erotisk film tillsammans? Eller köp någon sexnovellsamling till henne och se till att vara jävligt påpasslig? Eller gå till en sexolog?

    Jag är periodvis rätt osugen på att ligga med min man men det är inte för att jag inte tycker att han är världens finaste, utan för att det så sällan är sexig stämning, och för att sexet är lite tråkigt. Kan du skapa stämningen lite artificiellt eller kan du överraska med lite nya trick så kanske hon blir mer mottaglig för framtida försök? How to give her absolute pleasure är tex en bok som ALLA  som ligger med tjejer borde läsa, massa guldtrick i den   Jag tycker inte att du ska ge upp riktigt än, inled i smyg för dig själv Projekt Sex under tex en tremånadersperiod innan du bestämmer dig. Heja!

  • Fritz08
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-11-20 10:48:28 följande:

    Kan ni inte kolla på nån erotisk film tillsammans? Eller köp någon sexnovellsamling till henne och se till att vara jävligt påpasslig? Eller gå till en sexolog?

    Jag är periodvis rätt osugen på att ligga med min man men det är inte för att jag inte tycker att han är världens finaste, utan för att det så sällan är sexig stämning, och för att sexet är lite tråkigt. Kan du skapa stämningen lite artificiellt eller kan du överraska med lite nya trick så kanske hon blir mer mottaglig för framtida försök? How to give her absolute pleasure är tex en bok som ALLA  som ligger med tjejer borde läsa, massa guldtrick i den   Jag tycker inte att du ska ge upp riktigt än, inled i smyg för dig själv Projekt Sex under tex en tremånadersperiod innan du bestämmer dig. Heja!


    Tack för tips om erotisk film och Projekt Sex

    Den där boken verkar intressant.
  • Anonym (BT)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-11-20 10:48:28 följande:

    Kan ni inte kolla på nån erotisk film tillsammans? Eller köp någon sexnovellsamling till henne och se till att vara jävligt påpasslig? Eller gå till en sexolog?

    Jag är periodvis rätt osugen på att ligga med min man men det är inte för att jag inte tycker att han är världens finaste, utan för att det så sällan är sexig stämning, och för att sexet är lite tråkigt. Kan du skapa stämningen lite artificiellt eller kan du överraska med lite nya trick så kanske hon blir mer mottaglig för framtida försök? How to give her absolute pleasure är tex en bok som ALLA  som ligger med tjejer borde läsa, massa guldtrick i den   Jag tycker inte att du ska ge upp riktigt än, inled i smyg för dig själv Projekt Sex under tex en tremånadersperiod innan du bestämmer dig. Heja!


    Jag försökte det mesta under många år. Erotisk film, sexiga undekläder, sexleksaker, försökte få oss att ta en helg på egen hand på mysig herrgård etc. Men inget gav något för vårt gemensamma sexliv. (Däremot använder hon sexleksakerna då hon är själv.)

    Vi förde bra samtal om det vid några tillfällen, där vi som jag uppfattade var överrens om att vi borde ha mer sex. En gång bestämde vi att vi skulle ha sex varje vecka, och hade vi inte haft det på söndag kväll skulle vi ha det då. Den regeln föll redan första söndagen.
  • Anonym (G)

    Jag var 47år när jag lämnade ett sexlöst förhållande. Det var fyra år sedan, de flesta ser tillbaka och då har man många fina minnen tillsammans, men jag började tänka att jag har ca. 30 år kvar av mitt liv. Ja precis, 30år

  • Anonym (Secret Energy Change SEX)
    Anonym (FK) skrev 2019-11-19 14:25:28 följande:

    Vårt sexliv har varit i det närmaste dött i tio år. Vi har sex mellan noll och fyra gånger per år. I perioder har det gått ett eller två år mellan gångerna. Vi är båda i 40-årsåldern. Han verkar nöjd. Jag dör inombords vid tanken på att det inte kommer att bli mer än så här.

    Vi har pratat om det, massor med gånger, men inget händer.


    Lämna förhållandet. 40 är höjden av sexuell topp! Och ingen ska leva utan närhet och värme. Sex är inte bara knulla för orgasm. Man utbyter energi,! Det är det som håller relation och kärleken vid liv och brinnande.
  • Anonym (BT)
    Anonym (G) skrev 2019-11-20 11:15:29 följande:

    Jag var 47år när jag lämnade ett sexlöst förhållande. Det var fyra år sedan, de flesta ser tillbaka och då har man många fina minnen tillsammans, men jag började tänka att jag har ca. 30 år kvar av mitt liv. Ja precis, 30år


    Och hur har de fyra åren gått? Tycker du att du tog rätt beslut?

    Hur tog din partner det? Hur lever hon idag?
  • Anonym (Initiativ)
    Anonym (BT) skrev 2019-11-20 10:57:47 följande:
    Jag försökte det mesta under många år. Erotisk film, sexiga undekläder, sexleksaker, försökte få oss att ta en helg på egen hand på mysig herrgård etc. Men inget gav något för vårt gemensamma sexliv. (Däremot använder hon sexleksakerna då hon är själv.)

    Vi förde bra samtal om det vid några tillfällen, där vi som jag uppfattade var överrens om att vi borde ha mer sex. En gång bestämde vi att vi skulle ha sex varje vecka, och hade vi inte haft det på söndag kväll skulle vi ha det då. Den regeln föll redan första söndagen.
    För att den ene väntade in den andre?...eller var attraktionen död?
Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex