• Fritz08

    Fortsätta leva i förhållande utan sex

    Jag är man och snart 54 år med en kropp som förändras med åldern. Detsamma gäller min hustru.

    Efter många år tillsammans har lusten succesivt minskat till att helt vara borta. Vi har inte haft sex på snart åtta år och den enda beröring vi har är kramar och pussar.

    Jag har försökt att få igång sexlivet men inget har fungerat.

    Förstår efter min tid på FL att jag inte är ensam.

    Det skulle vara intressant att få ta del av andras erfarenheter av detta. Ett sexlöst förhållande.

  • Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex
  • Anonym
    Anonym (BT) skrev 2019-11-21 14:41:17 följande:
    Fast för många av oss betyder både vänskap och sex mycket. Att avstå från sex-delen för all framtid känns väldigt trist.
    Då har du två alternativ.
    Lev utan sex eller lämna relationen.

    Jag skulle inte gå med på att ha sex som ett villkor. Då lever jag hellre själv.
  • Anonym (BT)
    Anonym skrev 2019-11-22 15:55:43 följande:
    Då har du två alternativ.
    Lev utan sex eller lämna relationen.
    Precis, två jävligt usla alternativ. Jag vill ha min relation, men jag vill även ha sex - sex med min fru, inte med någon annan.
  • Anonym (L)

    Skulle hellre ha relation utan sex än ingen relation alls.

  • Anonym
    Anonym (BT) skrev 2019-11-22 16:10:12 följande:
    Precis, två jävligt usla alternativ. Jag vill ha min relation, men jag vill även ha sex - sex med min fru, inte med någon annan.
    Men hon vill inte. 
    Och det måste du respektera.

    Min sambo hade samma val. Han valde mig och har accepterat att vi har avslutat den delen av livet.

    Jag tappade lusten runt 50. Och jag saknar det inte.
  • Anonym (BT)
    Anonym skrev 2019-11-22 16:32:54 följande:
    Men hon vill inte. 
    Och det måste du respektera.

    Min sambo hade samma val. Han valde mig och har accepterat att vi har avslutat den delen av livet.

    Jag tappade lusten runt 50. Och jag saknar det inte.
    Jag respekterar, jag ställer inga krav och tar inga initiativ (längre.) Har inte haft sex sedan 2013.

    Jag har därmed gjort valet du beskriver, men det innebär inte att jag saknar sex.
  • Anonym (BT)
    Anonym (BT) skrev 2019-11-25 11:21:45 följande:
    Jag har därmed gjort valet du beskriver, men det innebär inte att jag saknar sex.
    Tappade ett inte där...

    Skulle varit "det innebär inte att jag inte saknar sex."

    För jag tycker snarare att det är jävligt trist att leva andra halvan av livet utan sex.
  • Fritz08
    Anonym (BT) skrev 2019-11-25 11:23:43 följande:

    Tappade ett inte där...

    Skulle varit "det innebär inte att jag inte saknar sex."

    För jag tycker snarare att det är jävligt trist att leva andra halvan av livet utan sex.


    Att sakna sex går i vågor för mig.

    Ena dagen är det lugnt, den andra är saknaden över sex och beröring hemsk.

    För att få igång kroppens lyckohormoner brukar jag besöka en duktig massör. Vanlig massage, inget snusk.

    Hur gör ni andra för att dämpa er frustration, få närhet?
  • Anonym (BT)
    Fritz08 skrev 2019-11-25 11:46:32 följande:
    Att sakna sex går i vågor för mig.

    Ena dagen är det lugnt, den andra är saknaden över sex och beröring hemsk.

    För att få igång kroppens lyckohormoner brukar jag besöka en duktig massör. Vanlig massage, inget snusk.

    Hur gör ni andra för att dämpa er frustration, få närhet?
    Jag gör inget mer än fantiserar, antingen om sex med min fru, eller gosa med något söt tjej i min närhet.

    Jag fantiserar alltså inte om sex med dem. Konstigt kan till och med jag tycka.
  • Anonym (FK)
    Fritz08 skrev 2019-11-25 11:46:32 följande:
    Att sakna sex går i vågor för mig.

    Ena dagen är det lugnt, den andra är saknaden över sex och beröring hemsk.

    För att få igång kroppens lyckohormoner brukar jag besöka en duktig massör. Vanlig massage, inget snusk.

    Hur gör ni andra för att dämpa er frustration, få närhet?
    Jag känner igen det. I perioder går det bra och sedan kan jag nästan bryta ihop över att aldrig få någon fysisk närhet eller sex.

    Jag brukar ta långa promenader, ta långa bad med magnesium och jag går också och får massage i perioder. Har också husdjur att kramas med.
  • Anonym (Es)

    Men utöver sex, får ni inte nån närhet alls? Kyssar, kramar?

Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex