• Fritz08

    Fortsätta leva i förhållande utan sex

    Jag är man och snart 54 år med en kropp som förändras med åldern. Detsamma gäller min hustru.

    Efter många år tillsammans har lusten succesivt minskat till att helt vara borta. Vi har inte haft sex på snart åtta år och den enda beröring vi har är kramar och pussar.

    Jag har försökt att få igång sexlivet men inget har fungerat.

    Förstår efter min tid på FL att jag inte är ensam.

    Det skulle vara intressant att få ta del av andras erfarenheter av detta. Ett sexlöst förhållande.

  • Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex
  • Anonym (FK)
    Anonym (Es) skrev 2019-11-25 13:10:30 följande:

    Har ni pratat riktigt med era fruar, berättat lite av det ni skriver här, hur ni mår av den här bristen på närhet?

    Kanske har ni svarat förut men har inte läst alla inlägg.


    Jag är frun. Det är min man som inte vill.
  • Fritz08
    Anonym (Es) skrev 2019-11-25 13:10:30 följande:

    Har ni pratat riktigt med era fruar, berättat lite av det ni skriver här, hur ni mår av den här bristen på närhet?

    Kanske har ni svarat förut men har inte läst alla inlägg.


    Jodå.. jag har beskrivit mina känslor många gånger.

    Har försökt få henne att gå med på att besöka en terapeut, men det är löjligt och behövs inte enligt hustrun.

    Efter ett 16 årigt förhållande, varav snart hälften av dem utan ett sexliv har jag gett upp.

    Som tur är bråkar vi sällan och har relativt roligt ihop när vi exempelvis åker iväg utomlands.
  • Fritz08
    Anonym (Es) skrev 2019-11-25 13:10:30 följande:

    Har ni pratat riktigt med era fruar, berättat lite av det ni skriver här, hur ni mår av den här bristen på närhet?

    Kanske har ni svarat förut men har inte läst alla inlägg.


    Jodå.. jag har beskrivit mina känslor många gånger.

    Har försökt få henne att gå med på att besöka en terapeut, men det är löjligt och behövs inte enligt hustrun.

    Efter ett 16 årigt förhållande, varav snart hälften av dem utan ett sexliv har jag gett upp.

    Som tur är bråkar vi sällan och har relativt roligt ihop när vi exempelvis åker iväg utomlands.
  • Anonym (BT)

    Det är nog dessutom så att vi båda två instinktivt undviker att försätta oss i en situation som skulle kunna riskera asssocieras med sex, av ren självbevarelsedrift.

    Jag vill inte göra något som resulterar i att jag blir avvisad ännu en gång. Hon vill (nog) inte göra något som resulterar i att hon måste avvisa mig och få dåligt samvete för det.

    Nej, det är enklast för båda att minimera det hela.

  • Anonym (Man)
    Anonym (BT) skrev 2019-11-19 13:54:07 följande:
    När man blivit avvisad ett par tusen gånger känns det jävligt hopplöst. Jag är totalt nedbruten och känner mig totalt värdelös. Så pass så att jag aldrig skulle våga försöka med någon ny.

    Ärligt talat, så vill jag nog inte försöka ha sex med min fru heller. Har hon inte haft lust med det på många år så är det ju inte så att jag inbillar mig att hon tycker att jag är bra på sex. Och alla år utan sex har garanterat inte gjort mig bättre på något.
    Oj, det var många avvisningar. Fast själv har jag nog fått nobben tusen gånger också när jag räknar efter. Och kanske haft 500 samlag, så det är ingen vidare "utdelning" på våra snart 25 år som gifta.
  • Anonym (Man)
    Fritz08 skrev 2019-11-25 13:20:27 följande:
    Jodå.. jag har beskrivit mina känslor många gånger.

    Har försökt få henne att gå med på att besöka en terapeut, men det är löjligt och behövs inte enligt hustrun.

    Efter ett 16 årigt förhållande, varav snart hälften av dem utan ett sexliv har jag gett upp.

    Som tur är bråkar vi sällan och har relativt roligt ihop när vi exempelvis åker iväg utomlands.
    Har hon aldrig tyckt att det är konstigt att ni inte har samlag? Hur gammal var hon när ni slutade?
  • Anonym (G)
    Fritz08 skrev 2019-11-25 11:46:32 följande:

    Att sakna sex går i vågor för mig.

    Ena dagen är det lugnt, den andra är saknaden över sex och beröring hemsk.

    För att få igång kroppens lyckohormoner brukar jag besöka en duktig massör. Vanlig massage, inget snusk.

    Hur gör ni andra för att dämpa er frustration, få närhet?


    Jag lämnade det sexlösa förhållandet och träffade en ny kvinna. Ibland måste man våga för att vinna. Man kan trösta sig med allt möjligt men avsaknad av närhet övervinner allt.
  • Anonym
    Fritz08 skrev 2019-11-25 13:20:27 följande:
    Jodå.. jag har beskrivit mina känslor många gånger.

    Har försökt få henne att gå med på att besöka en terapeut, men det är löjligt och behövs inte enligt hustrun.

    Efter ett 16 årigt förhållande, varav snart hälften av dem utan ett sexliv har jag gett upp.

    Som tur är bråkar vi sällan och har relativt roligt ihop när vi exempelvis åker iväg utomlands.
    Terapeut? Varför ska hon tvingas till en terapeut?
    För att hon inte vill ha sex?
    Är det inte hennes rätt att bestämma över sin egen kropp?

    skulle min sambo försöka få mig till en hjärnskrynklare för att jag inte vill ha sex så hade vi haft två alternativ. Antingen flyttar han eller så flyttar jag.

    Terapeut??? På allvar???
  • Fritz08
    Anonym skrev 2019-11-25 18:09:35 följande:

    Terapeut? Varför ska hon tvingas till en terapeut?

    För att hon inte vill ha sex?

    Är det inte hennes rätt att bestämma över sin egen kropp?

    skulle min sambo försöka få mig till en hjärnskrynklare för att jag inte vill ha sex så hade vi haft två alternativ. Antingen flyttar han eller så flyttar jag.

    Terapeut??? På allvar???


    Oj, vad du är aggressiv i din ton.

    Du verkar inte förstå varför det finns familjeterapeuter?

    Par går dit tillsammans om båda vill lösa ett problem.

    Nu vill min fru inte det, sä då blev det inget besök.

    Eftersom hon inte ser något problem.

    Jag hoppas för din skull att det alltid kommer vara frid och fröjd i ditt liv med sambon. Så du slipper ta upp frågan om familjeterapi.
  • Anonym
    Fritz08 skrev 2019-11-25 19:52:20 följande:
    Oj, vad du är aggressiv i din ton.

    Du verkar inte förstå varför det finns familjeterapeuter?

    Par går dit tillsammans om båda vill lösa ett problem.

    Nu vill min fru inte det, sä då blev det inget besök.

    Eftersom hon inte ser något problem.

    Jag hoppas för din skull att det alltid kommer vara frid och fröjd i ditt liv med sambon. Så du slipper ta upp frågan om familjeterapi.
    Som sagt, jag separerar hellre än att gå till en hjärnskrynklare. Speciellt för en sak som rätten till min egen kropp.

    Den typen av hjälp finns för dem som vill ha det, vilket är bra.
    JAG vill INTE ha den, vilken är min fulla rätt.

    Så du kan spara på dina försmädligheter och börjar respektera din frus ovilja till sex istället.
    Att det ska vara så jäkla synd om er män som inte får doppa, det fanimig sjukt.
Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex