• Blåsippa123

    BF augusti 2020

    Hej!

    Jag plussade igår!

    Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

    Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

  • Svar på tråden BF augusti 2020
  • Anonym (Gravid)

    Hoppas det går bra för er alla som är kvar, blir så ledsen i hjärtat att höra när det inte gått vägen för vissa i gruppen.

    Jag är så otroligt onormalt rädd för missfall känns det som. Såg ett hjärta så 6+3 ish, det var svårt att mäta så tidigt. Är nu i v 9+3 om jag utgår ifrån senaste mens. Är så fruktansvärt nojig över missfall, har fått tid för kub i slutet av januari. Känns som en evighet..

  • hundenhubbe
    Anonym (Hejåhå) skrev 2020-01-06 21:33:59 följande:

    Jag hittar dig inte på Facebook, är de du som är i Strömsund?


    Nej det en en annan!! Östersund, eller jämtland eller Krokom? Den andra Ida funseth, inte strömsund
  • hundenhubbe
    Anonym (Hejåhå) skrev 2020-01-06 21:33:59 följande:

    Jag hittar dig inte på Facebook, är de du som är i Strömsund?


    Nej det en en annan!! Östersund, eller jämtland eller Krokom? Den andra Ida funseth, inte strömsund
  • Anx123456

    Är det någon som är I vecka 10, eller runt vecka 10?

    Jag kollar på videos och bilder där folk visar sina magar vecka för vecka och många har redan mage I vecka 10 trots att det är en första gångs graviditet?

    Har ni fått en liten mage än? Blir orolig

  • Zebran89
    Anx123456 skrev 2020-01-07 21:06:56 följande:

    Är det någon som är I vecka 10, eller runt vecka 10?

    Jag kollar på videos och bilder där folk visar sina magar vecka för vecka och många har redan mage I vecka 10 trots att det är en första gångs graviditet?

    Har ni fått en liten mage än? Blir orolig


    Den mage du kan se tidigt är tarmarna som sväller. Jag ser nog ut att vara i 20 veckan om jag visar en bild på mig.. Går in i v 9 imorgon. Mina tarmar är sjukt långsamma nu och gör mig förstoppad.

    Fostret är bara ett par cm stor så det är inte den som gör magen såhär tidigt.
  • Polly1981

    Jag har en liten mage efter min gpb operation. Men den har flyttats upp och jag tror att det är livmodern som trycker ut tarmarna. Mannen tycker också att magen flyttats upp.

    Har faktiskt fotat mig 1 gång i vecka sedan + och där ser jag skillnaden.

    Är i v9 (8+5)

  • Anonym (Alma)
    Anx123456 skrev 2020-01-07 21:06:56 följande:

    Är det någon som är I vecka 10, eller runt vecka 10?

    Jag kollar på videos och bilder där folk visar sina magar vecka för vecka och många har redan mage I vecka 10 trots att det är en första gångs graviditet?

    Har ni fått en liten mage än? Blir orolig


    var glad att du inte har så stor mage än. Det är inte så roligt efteråt, man vill inte ha magen för alltid. Min första graviditet fick jag mage tidigt, men med nr 4 först i v. 19. Men jag var ganska duktig med att inte  äta massor under den sista graviditeten för det är tufft att gå ner kilona efter förlossningen. Denna graviditet hoppas jag verkligen på att jag stannar på max 15 kg viktökning. Har gått upp: 1:a 23 kg, 2:an 20 kg 3:an 36 kg och 4:an 30 kg.....jag gick ner alltihop efteråt  men det krävdes så mycket promenader, träning och kosthållning...min syster fick en bebis i oktober hon gick upp 11 kg och nästan ingen mage ( barn nr 2 ) hennes son vägde 3800g så det är inte så att bebisen behöver vara liten för man inte går upp så mycket.
  • Sannasol

    Hej!

    Plussade för ca 3v sen, brösten har vuxit och är ömma sen är jag jäkligt gasig. Utöver det mår jag bra! Var och gjorde ett vaginalt ultraljud v6+2 och i hinnsäcken syntes det ett streck, gynekologen förstog inte vad det var och tyckte det inte såg normalt ut?? Kika gärna på bilden och kommentera!

  • Zebran89
    Sannasol skrev 2020-01-09 16:21:26 följande:

    Hej!

    Plussade för ca 3v sen, brösten har vuxit och är ömma sen är jag jäkligt gasig. Utöver det mår jag bra! Var och gjorde ett vaginalt ultraljud v6+2 och i hinnsäcken syntes det ett streck, gynekologen förstog inte vad det var och tyckte det inte såg normalt ut?? Kika gärna på bilden och kommentera!


    Aldrig sett nåt liknande tyvärr :/ vad är planen nu? Hoppas det kommer gå bra och att det är en bebis på G
  • F24

    Inte heller sett nått liknande , kan de va en liten bebis kanske.. såhär såg mina ultraljud ut i v 5 och i v 7

Svar på tråden BF augusti 2020