• Anonym (om kvinnan får välja)

    Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

    Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

    Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

    Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

    Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

    Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

    Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

    Vad tror ni?

    Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

  • Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • KlantSmurfen
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 09:40:15 följande: #209
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 15:12:54 följande:
    märker det på dina inlägg, som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst.
    Jaså? 
    Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera.

    Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
    "Jaså? "
    jepp.

    www.femina.se/ann-soderlund-varfor-ar-det-klart-nar-mannen-kommer/



    som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst face-with-tears-of-joy_1f602.png

    "Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera."
    jepp




    Bettina Arndt takes on feminist claims that intercourse is about men exercising patriarchal power by denying women clitoral pleasure. She argues traditional rumpy-pumpy is preferred by many women as well as most men.
    Flört
  • Anonym (.)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 11:19:55 följande:
    "Jaså? "
    jepp.

    www.femina.se/ann-soderlund-varfor-ar-det-kla.../

    " target="_blank">


    som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst face-with-tears-of-joy_1f602.png

    "Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera."
    jepp

    Flört
    En tidning och en Youtube.

    Ja ja..

    Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
  • KlantSmurfen
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 13:02:13 följande: #212
    En tidning och en Youtube.

    Ja ja..

    Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
  • Anonym (.)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 13:48:28 följande:
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
    Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar.
    Tack för att du berättar vilken typ av man du är. 
  • KlantSmurfen
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 16:21:20 följande: #214
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 13:48:28 följande:
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
    Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar.
    Tack för att du berättar vilken typ av man du är. 
    När du går in ganska starkt med den radikalfeministiska propagandan som förminskar män till egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt medan kvinnor är små stackars offer som behöver positiv särbehandling tycker jag det är helt rätt gjort av mej att driva lite med dej.

    Är "argumentet" Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar ett tecken på en högre intellektuell standard eller kan du inte komma på något bättre?
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 12:13:45 följande: #187
    [...]
    Ett gott råd: kasta inte sten i glashus.
    face-with-tears-of-joy_1f602.png
  • New  Dawn
    Trz12 skrev 2019-11-27 02:27:08 följande:

    Wow vilken bra text! Jag tror detta stämmer väldigt bra in på väldigt många relationer. Var det jag försökte röra vid men du var bättre på sätta ord på det! Bravo!


    Tack! Jag tycker att du har skrivit flera bra och insiktsfulla inlägg här i tråden. Jag tror många sexuella problem hade minskat i relationer om de resonerade som du. Ska svara på något av dina inlägg senare, för de är intressanta
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Trz12 skrev 2019-11-25 18:44:05 följande:

    Jag (man) kan inte yttra mig helt och hållet på denna punkt men har ändå åsikter om varför jag tror att det blivit som det blivit. 

    Om vi först kollar på hur samhället har bestämt att sexualitet ska uttryckas har tyvärr kvinnor alltid varit nedtryckta. Där det är extremt mycket mer okej för en man att vara "översexuella", eller söka multipla partners för njutning medans en kvinna som säkert har minst lika stort driv inte får uttrycka detta i rädsla för att ses som en dålig människa eller "lösaktig".

    Om vi sen kollar på hur sex-drivet fungerar hos män och kvinnor, (en grov generalisering), så tror jag att det är enklare för en man att få sin "på-knapp" påslagen av det rent visuella medans en kvinna blir mer attraherad och kåt från hjärnan (där fantasier och situationer regerar och driver sexlusten). Detta betyder ju absolut att en man kanske blir kåtare "lättare", det räcker med att man ser en attraktiv kvinna i tight klänning eller kanske lite naket lår och genast så börjar det hända något och man är redo att sätta igång, medans en kvinna kanske behöver tid att fantisera, drömma och fundera ut scenarion som gör henne tänd och redo.

    Som sagt, detta gäller självklart inte för alla.

    Förspelet för en kvinna börjar ofta redan i början av dejten, flirtandet, komplimangerna, kanske en lite snuskig kommentar (vid rätt tillfälle SJÄLVKLART, man får ha fingertoppskänsla), lite oskyldig beröring på lite intimare delar av kroppen för att bygga upp lusten, medans en man ofta är redo relativt snabbt. Tror det är en vanlig tanke hos många män att förspelet endast börjar när man ligger avklädda på sängen och fysiskt "värmer upp" för sex. Glöm inte att lusten börjar i hjärnan, man kan tänka till sig en orgasm (ni har säkert gjort det i sömnen någongång) och då är verbal kommunikation som backas upp av små lätta fysiska detaljer en väldigt stor grej.

    Med detta sagt tror jag att sex-drivet hos män och kvinnor är lika högt (kvinnor är nog kåta minst lika ofta) men det fungerar lite olika som i kombination med samhälleliga "skammen" över kvinnors lust efter "meningslöst" sex kanske gör att det blir mycket stress kring ämnet i kvinnors hjärnor som gör att denna lust blir "blockerad" eller nedtryckt ibland.

    Sen kommer vi till ytterligare en faktor. Män är ofta egoistiska och ganska enformiga älskare, vilket fungerar bra från deras perspektiv för de kommer och sedan är de alldeles slut och nöjda. En kvinna kan få multipla orgasmer och komma på flera olika sätt, och jag kan garantera att om man får sin kvinna att komma på nya spännande och exploderande sätt kommer hon att tråna efter mer och mer. Det är vårt ansvar som moderna män att lära oss hur kvinnorna fungerar för att maximera deras orgasmer och därav ge tillbaka sexlusten som stulits av vårt kön under tusentals år av förtryck och skambeläggning i hopp om att kontrollera dem.

    Långdragen analys. 

    <3


    Ja, vi har inte gjort oss fria från tanken att kvinnor med hög sexuell aptit är mer lösaktiga jämfört med män. Det är tråkigt. En del kommer ju i från rostiga gamla strukturer som i grunden handlar om att begränsa kvinnor sexualitet (tänk religioners syn på sex och kvinnor), men den andra delen kommer ifrån att det är svårare för en man att ha/få sexuella kontakter med kvinnor. Så kommer det kanske alltid delvis att vara. Det är generellt sätt ingen "bedrift" för en kvinna att ha sex med många män, men det krävs mer av mannen för att lyckas med detta. Vi kanske inte kan utjämna detta helt, men vi kan sluta se kvinnor som lösaktiga ändå.

    Ja, jag tror att män har lättare att gå från vardagstankar och känslor till sex. Det är nog delvis biologiskt. Som du säger kan en man reagera mer på visuella intryck och det går snabbare. Däremot är jag lite tveksam på om kvinnor generellt verkligen fantasierar mer om sex. Att känslor påverkar mer tror jag, men om just de sexuella fatasierna är viktigare hos kvinnor är jag osäker på. Ibland kan det tom vara så att vissa kvinnor behöver bli "igångsatt" av en man. Alltså, kvinnan behöver "hjälp" av mannen för att tänka på sex, och just detta tror jag är anledningen till att BDSM växt, och även härifrån fascination för dominans kommer i från. Kvinnor vill oftare, till skillnad från män, bli "väckta" sexuellt av en man. Det är alltså en del av deras sexualitet och kan vara en anledning till att kvinnor tar färre initiativ. Det funkar inte så för dem. De "klarar" inte att ta initiativ. Deras lust funkar inte så.

    En annan sak kan vara att sex oftare är uppbyggt efter samlag, och att gå ingång sexuellt när sexet är så styrt av samlag kan vara negativt om samlag inte är det bästa för njutningen (Ja, jag vet vissa kvinnor kommer lättast och helst under/av samlag).

    Män har oftare lättare att ställa om till sex och sex bygger på, och kretsar mest kring, sex som passar mannen. Jag tror helt enkelt att kvinnor kanske inte riktigt hänger med, och slutar försöka när det tar tid. Mannen kanske också slutar försöka om kvinnans respons tar tid "- nej hon vill inte - hjälp, nu börjar han och jag är inte i rätt mood" -. Och dörren stängs.

    Jag tror inte att män är så egoistiska egentligen. Jag tror de är osäkra och sårbara. De vågar inte misslyckas och kör med sex som ändå är bekant. Om kvinnan inte svarar blir de osäkra och backar. Att sex för ofta är otillräckligt skönt beror nog oftare på rädsla för obekväma situationer, rädsla, osäkerhet och ovana att kommunicera om sex och känslor, än på egoism.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Janna)

    Ts kan ju läsa tråden här på FL som handlar om en kvinna som har brutit flera revben och är ledsen och förvirrad för att hennes man tjatar på henne om att få sex.

  • Anonym (Nix)
    Anonym (Eli) skrev 2019-11-25 14:24:02 följande:

    Det är Exakt det här jag menar som är hela problemet...

    Kan man kommunicera och inte bara ligger där som en död fisk och förväntar sig att killen bara ska ordna allt så kan man ha bra (eller ja, okej, iaf helt okej!) sex med typ vem som helst!

    Kvinnor som är våp kommer fortsätta ha dåligt sex om dom inte träffar en snubbe som råkar göra sånt dom gillar.

    Jag har Aldrig haft det här problemet med "snubbar tänker bara på sig själva, jag blir aldrig tillfredsställd" osv. Jag undrar varför...


    Håller med. Så många kvinnor förväntar sig att partnern ska GE dem orgasmer och tar inte gör sig, berättar vad de gillar, smeker själv etc. Inte konstigt att de har kasst sex. Har heller aldrig träffat på totalt egotrippade män, jag tar för mig själv
  • Anonym (Nix)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 14:42:19 följande:

    Men hur många av dem har varit nöjda med enbart sex och inte velat mer känslomässigt. Har enbart träffat ett par kvinnor i hela mitt liv som haft en så manlig sexualitet och sagt sig inte få känslor. Tror inte alls på din berättelse.


    Jag är en av dem som absolut kan ha sex enbart för att jag är kåt och jag känner mängder av likasinnade
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?