• Lunne

    30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

    Hej!

    Jag tänkte höra om det finns några fler tjejer här som är födda på 80-talet och väntar första barnet, som vill följas åt under graviditeten?

    Jag och min man är några år över 30 och bor i Stockholm, och jag har BF i slutet av juli :)

  • Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)
  • Lunne
    Katta2020 skrev 2020-01-16 19:13:16 följande:

    Vi funderar då det testet är bättre och man kan se mer, sen visste ja inte om ja skulle få KUB men hon sa att de får ja då ja är över 35. Så vi ska fundera om vi bara ska ta KUB och sen i så fall ta nipt och de inte visar sig bra på resultatet?


    Jag hade på sätt och vis också hellre gjort NIPT, men man får KUB kostnadsfritt i Stockholm, och NIPT också om KUB visar sämre siffror än 1:200. Så vi bestämde oss för att börja med KUB, och sen boka NIPT privat om siffrorna blev halvbra. Sen har jag för mig att NIPT bara är ett blodprov, med KUB får man ett ultraljud också, så det kan vara kul att göra oavsett om det ändå erbjuds :)
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-01-16 19:52:18 följande:

    Också hungrig! men kan inte äta så mycket åt gången så det blir mycket småätande. Känner mig uppsvullen som att jag bara tryckt i mig massa mackor och annat, men det är ju nåt annat där :) 

    Har varit så trött i veckan, bara åkt hem och sovit direkt efter jobbet, men idag kände jag mig lite piggare och sov inte det första jag gjorde iaf (men har legat i soffan hela kvällen, hehe). Gick in i v. 9 idag. 


    Precis, samma här! Jag mår typ illa o e hungrig samtidigt haha.. sov efter jobbet ja med idag. Tränar du något? Jag har alltid tränat ganska mkt men nu orkar ja inte ta mig dit. Får lite dåligt samvete för det ...
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Polly1981

    Känner ni något i magen än? Har den börjat synas? Är i v 11 idag och på natten när jag vaknar kan jag tycka att där är en liten bula men den är borta på morgonen. Och ligger jag på sidan kan jag typ känna att ?här? är livmodern.

    Börjar bli super nojig :(

  • Lunne
    Polly1981 skrev 2020-01-16 22:50:13 följande:

    Känner ni något i magen än? Har den börjat synas? Är i v 11 idag och på natten när jag vaknar kan jag tycka att där är en liten bula men den är borta på morgonen. Och ligger jag på sidan kan jag typ känna att ?här? är livmodern.

    Börjar bli super nojig :(


    Jag är i v.13 och varken ser eller känner någonting utöver att jag mår dåligt. Har hört att det är vanligt att det tar lång tid innan något syns med första barnet :)
  • HejsanJenny
    Polly1981 skrev 2020-01-16 22:50:13 följande:

    Känner ni något i magen än? Har den börjat synas? Är i v 11 idag och på natten när jag vaknar kan jag tycka att där är en liten bula men den är borta på morgonen. Och ligger jag på sidan kan jag typ känna att ?här? är livmodern.

    Börjar bli super nojig :(


    Jag är i vecka 24 (!) och har precis berättat för min omgivning att jag är gravid. Det har inte synts förens nu och senast i tisdags så var det en bekant som tittade ner på min mage och sa, jaha, wow, är det sant? Så det är så himla individuellt och olika. Var inte orolig!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-16 22:30:29 följande:

    Precis, samma här! Jag mår typ illa o e hungrig samtidigt haha.. sov efter jobbet ja med idag. Tränar du något? Jag har alltid tränat ganska mkt men nu orkar ja inte ta mig dit. Får lite dåligt samvete för det ...


    Nej det har inte blivit någon träning sedan jul, har också tränat 2 gånger i veckan tidigare men nu har jag bara inte orkat. Jag tänker att jag får vara snäll mot mig själv just nu, energin kommer säkert tillbaka. Har tänkt att jag ska försöka göra lite övningar hemma iaf för att hålla uppe nånting men har väl orkat det typ en gång, haha. Vi får försöka att inte ha dåligt samvete!
  • liloma
    Lunne skrev 2020-01-16 21:21:30 följande:

    Vi hade KUB i måndags, fick risk 1:20 000, så det känns rätt ok att berätra för folk nu ändå. Min chef vet redan p.g.a. sjukskrivning och i helgen tänkte vi ta tag o att berätta för familjen :)

    Vilken vecka är du i? KUB brukar bli runt v.12.

    Det är nog bara vissa BM som har provtagning på plats, jag fick med mig remisser från inskrivningen för att ta prover vid olika tillfällen istället, bl.a. för KUB :)


    Vad skönt att testet gick bra!

    Jag är i v 9 nu.

    Okej, får se hur det blir om det tas på plats eller vid andra tillfällen. En vecka kvar till inskrivningssamtalet, har väntat så länge på det, kommer kännas mer som att det är på riktigt då tror jag!
  • Mageric
    liloma skrev 2020-01-17 10:34:31 följande:

    Vad skönt att testet gick bra!

    Jag är i v 9 nu.

    Okej, får se hur det blir om det tas på plats eller vid andra tillfällen. En vecka kvar till inskrivningssamtalet, har väntat så länge på det, kommer kännas mer som att det är på riktigt då tror jag!


    Hehe på mitt inskrivningssamtal (8+3) så kände jag mig som att jag bara satt och hittade på! Mådde bra och det syntes inget så det kändes som att jag satt och fejkade alltihop. Däremot blev det riktigt på första ultraljudet, var på ett nästan direkt efter inskrivningen för de hade svårt att räkna ut hur långt jag var, så när man såg hjärtat där så bara wow.

    Och apropå rörelser så kände jag inget förrän v 22. Moderkaka i framvägg, blir som en vaddering mot barnet, men då hade de sagt det på RUL så jag lugnades av det.
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-17 17:02:14 följande:
    Hehe på mitt inskrivningssamtal (8+3) så kände jag mig som att jag bara satt och hittade på! Mådde bra och det syntes inget så det kändes som att jag satt och fejkade alltihop. Däremot blev det riktigt på första ultraljudet, var på ett nästan direkt efter inskrivningen för de hade svårt att räkna ut hur långt jag var, så när man såg hjärtat där så bara wow.

    Och apropå rörelser så kände jag inget förrän v 22. Moderkaka i framvägg, blir som en vaddering mot barnet, men då hade de sagt det på RUL så jag lugnades av det.
    Haha jag är också lite orolig att det kommer fram att jag bara hittat på allting! 
    Ser verkligen fram emot första ultraljudet, tror jag fortfarande har lite svårt att förstå så kan tänka mig att det blir mer verkligt då! 
  • Mageric
    liloma skrev 2020-01-18 19:58:24 följande:

    Haha jag är också lite orolig att det kommer fram att jag bara hittat på allting! 

    Ser verkligen fram emot första ultraljudet, tror jag fortfarande har lite svårt att förstå så kan tänka mig att det blir mer verkligt då! 


    Hur gick det? :)
Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)