• Anonym (X)

    Lyssnar era män??

    Vad gör jag för fel?

    Jag försöker vara tydlig, skriva upp eller visa min man vilka märken på mat, prylar och hygienartiklar som jag använder.

    Vi kan handla tillsammans och så köper vi tex fredagsmys. Innan fredagen kommer så har han ätit upp det som jag har valt till mig själv, men tyckt att han har varit duktig som ersatt det med någon annan likvärdig produkt så jag inte ska vara utan på fredagsmyset. Jag blir sur och irriterad. Det är stor skillnad på låt säga OLW:s sourcream jämfört med LIDL:s egna chips tex. Eller så handlar han nån annan ersättningsvara som är totalt oätlig. Eftersom jag blir irriterad över detta så tycker han att jag är tramsig och nere på dagisnivå. Men när man förklarat och visat för hundrade gången så blir man till sist förbannad. Hur svårt kan det vara?

    Jag känner mig som världens otacksammaste när det från början inte ens hade behövt hända. Och jag vill inte behöva gömma sakerna eller kontrollera efter jobb ifall det jag köpt är borta eller inte. Så roligt är det inte att gå till affären och handla nytt.

    Ofta köper han kattmat som han vet att katten inte ens tittar på, och så får det bara kastas till sist för ingen annan vill ha det.

    Fan!!!!

  • Svar på tråden Lyssnar era män??
  • Anonym (Meh)

    Snacka om icke-problem. Fel märke på chipsen? Det är uppenbart att vi lever i överflöd när det är de problem i uppmärksammar.

    Jag skulle vilja skicka dig till landsbygden i Nordkorea för ett år så får vi se om chips är nåt du vill gnälla om sen.

  • Barbro45

    Som kvinna med make, far och bröder så har jag insett att begreppen män och lyssna inte går att kombinera i samma mening. Vid frågor eller kritik blir det.

    Det har du aldrig sagt. Det är ju i stort sett samma. Ska det vara så noga ......

  • AndreaBD

    Jag skulle bli vansinnig! Kanske skulle jag försöka skriva en lista - med märke - och skicka honom till affären och då ska han inte komma tillbaka med något annat, annars kan han gå tillbaka och byta. 

    Eller så skulle jag fundera på att låsa in fredags-godiset, och säga det till honom också, att man ju tyvärr inte kan lita på att man har kvar det. Bitchig, jag vet, men det borde väl gå att få honom att fatta det? 

  • Anonym (Jenny)

    Hade han ätit upp "mitt" godis så hade han förstås fått gå ut och köpa in precis samma igen. Klart att han ska kunna respektera det, precis som jag respekterar hans godis och andra saker han har planer för. Bara för att man är gifta så betyder det inte att man inte kan få ha sina egna saker. Grundläggande respekt liksom.

    Katten hade jag låtit honom ta hand om - inklusive att diska upp, slänga ut gammal oäten kattmat och köpa ny. Ja, om katten inte svalt då förstås.

  • AndreaBD
    Anonym (Meh) skrev 2019-12-04 19:33:21 följande:

    Snacka om icke-problem. Fel märke på chipsen? Det är uppenbart att vi lever i överflöd när det är de problem i uppmärksammar.

    Jag skulle vilja skicka dig till landsbygden i Nordkorea för ett år så får vi se om chips är nåt du vill gnälla om sen.


    Men om han köper kattmat som katten absolut inte äter, så är det slöseri på pengar. 

    Dessutom var det ju inte att han bara handlat fel, utan han äter upp det som TS har köpt till sig själv. Och det är det som inte är okej. 
  • Anonym (X)

    Senast idag så hade han önskemål om en speciell maträtt men vi hade ingen dijonsenap hemma. Han erbjöd sig att sticka till affären och jag sa exakt vilken sort. Inte märket bara att det skulle vara dijon. Vad kom han hem med? Jo vanlig jävla senap!!!!

    Jag blir ärligt talat tokig på allt som slängs. Han är själv extremt kräsen och äter inte upp om jag köper ?fel? till honom.

  • Anonym (X)
    Barbro45 skrev 2019-12-04 19:34:09 följande:

    Som kvinna med make, far och bröder så har jag insett att begreppen män och lyssna inte går att kombinera i samma mening. Vid frågor eller kritik blir det.

    Det har du aldrig sagt. Det är ju i stort sett samma. Ska det vara så noga ......


    Hur klarar du dig från att bli tokig?
  • Anonym (Meh)
    AndreaBD skrev 2019-12-04 19:36:57 följande:

    Men om han köper kattmat som katten absolut inte äter, så är det slöseri på pengar. 

    Dessutom var det ju inte att han bara handlat fel, utan han äter upp det som TS har köpt till sig själv. Och det är det som inte är okej. 


    Allvarliga problem, uppenbarligen. Lycka till med era liv.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (X) skrev 2019-12-04 19:41:45 följande:

    Senast idag så hade han önskemål om en speciell maträtt men vi hade ingen dijonsenap hemma. Han erbjöd sig att sticka till affären och jag sa exakt vilken sort. Inte märket bara att det skulle vara dijon. Vad kom han hem med? Jo vanlig jävla senap!!!!

    Jag blir ärligt talat tokig på allt som slängs. Han är själv extremt kräsen och äter inte upp om jag köper ?fel? till honom.


    Men du måste ju låta honom ta konsekvenserna av sitt handlande annars lär han sig ju aldrig. Vill du gå tillbaka till affären och köpa rätt dijonsenap eller vill du laga något annat till kvällsmat? Och om han inser skillnaden mellan rätt och fel varor till sig själv så får han lära sig att även du har dina preferenser. Eller har han något begåvningshandikapp?
  • Barbro45
    Anonym (X) skrev 2019-12-04 19:45:07 följande:

    Hur klarar du dig från att bli tokig?


    Det man inte kan förändra får man acceptera. Sedan hittar man med åren strategier för att lösa de återkommande problemen.
Svar på tråden Lyssnar era män??