• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • PeeWee44
    Micro skrev 2020-11-09 18:59:25 följande:

    Kul med någon som är på varg ???? Olga vill att jag oxå åker snart för hysto. Har du bestämt när du ska åka? Hur känner du för att resa med tanke på Corona? Jag känner mig kluven, vill inte vänta heller.


    Om du har Facebook så finns en sida som heter för patienter at O.L.G.A, du får svara på lite frågor sen får du gå med. Dom brukar ordna messenger grupper som du kan gå med i för den vecka du ska åka.

    När man sen får barn finns vi som fått våra Olga bebisar.

    Olga är bara bäst på hysteroskopi. Jag har gjort två stycken och hade inte suttit här med min 10 månader gammal son utan dr Elena. Känner ingen dig från äd 2014 tråden, så så lång tid tog det för mig att bli gravid. Riga, Aten och sen Olga. Var dock i st Petersburg innan covid-19. Fantastiskt fin stad både sommar och vinter.

    Lycka till!
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 12:14:35 följande:

    Har varit på ultraljud nu. Pyret lever fortfarande och allt såg bra ut!


    Så himla himla glad för dig! <3 <3
  • bellis2
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 12:14:35 följande:

    Har varit på ultraljud nu. Pyret lever fortfarande och allt såg bra ut!


    Vad skönt att höra Skrattande
  • GrodanS77

    Tack! Känns helt overkligt samtidigt som jag inte direkt kan ignorera graviditetssymtomen som bara blir starkare. Sååå trött nu och i morse var jag riktigt illamående. Att jag var illamående kan ju ha att göra med att jag var riktigt nervös innan ultraljudet.

    Tänkte fira med att köpa ett par mammabyxor på hm när jag ändå var på stan. Vet att jag snart kommer vilja ha det då jag hatar när det spänner över magen som gravid. (Förra graviditeten började jag med det i v9 o där är jag i morgon) De jag har hemma var förstora. Väger ju mindre denna gången. Men nä...då har den butiken inte kvar några mammakläder längre...Finns på nätet blev svaret när jag frågade...Grrr...

  • bellis2
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 13:43:08 följande:

    Tack! Känns helt overkligt samtidigt som jag inte direkt kan ignorera graviditetssymtomen som bara blir starkare. Sååå trött nu och i morse var jag riktigt illamående. Att jag var illamående kan ju ha att göra med att jag var riktigt nervös innan ultraljudet.

    Tänkte fira med att köpa ett par mammabyxor på hm när jag ändå var på stan. Vet att jag snart kommer vilja ha det då jag hatar när det spänner över magen som gravid. (Förra graviditeten började jag med det i v9 o där är jag i morgon) De jag har hemma var förstora. Väger ju mindre denna gången. Men nä...då har den butiken inte kvar några mammakläder längre...Finns på nätet blev svaret när jag frågade...Grrr...


    Usch, det där hemska illamåendet.

    Jag vet, helt sjukt! HM har flyttat ut det till Gränby. Jättesvårt att hitta mammakläder på stan så har kört på nätet. Lever mest i mammatights och en vid klänning (som inte ens är en mammaklänning haha).  
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 12:14:35 följande:

    Har varit på ultraljud nu. Pyret lever fortfarande och allt såg bra ut!


    Grattis! Vad skönt att det går som det ska.
  • Wonderstruck
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 12:14:35 följande:

    Har varit på ultraljud nu. Pyret lever fortfarande och allt såg bra ut!


    Så härligt, grattis.
  • GrodanS77
    bellis2 skrev 2020-11-10 13:49:25 följande:

    Usch, det där hemska illamåendet.

    Jag vet, helt sjukt! HM har flyttat ut det till Gränby. Jättesvårt att hitta mammakläder på stan så har kört på nätet. Lever mest i mammatights och en vid klänning (som inte ens är en mammaklänning haha).  


    Ja omöjligt att hitta kläder här i stan. Så då är det bara hm i Gränby centrum som har mammakläder nu då...suck! Det kan ju vara trevligt att få prova innan man köper... Jag tycker också om klänningar men eftersom jag typ är beroende av att ha fickor på mina kläder så blir det mest jeans eller svarta byxor.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-11-10 17:07:47 följande:

    Ja omöjligt att hitta kläder här i stan. Så då är det bara hm i Gränby centrum som har mammakläder nu då...suck! Det kan ju vara trevligt att få prova innan man köper... Jag tycker också om klänningar men eftersom jag typ är beroende av att ha fickor på mina kläder så blir det mest jeans eller svarta byxor.


    Jag beställde kläder från asos när jag var gravid.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020