• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 14:54:51 följande:

    Det tror jag. Jag tror helt ärligt inte han förstod vad han höll på med innan det var försent och jag tror inte han kommer sätta dig i en liknande situation igen..


    Om han inte förstod att han var otrogen när han la sig i sängen med henne. Så är han ännu värre. Om det var din dotter som träffade en man som gjort så och sårat hennes hjärta så djupt vad hade du sagt så? Jag tror att enda anledningen till att din familj inte vet något är att dom skulle frågasätta varför du är kvar hos en man med hans beteende
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (?) skrev 2020-01-12 10:54:40 följande:

    Det finns väl kanske en möjlighet att han inte kommer att vara otrogen igen, det vet vi ju faktiskt inte. Du skriver att han ångrar ihjäl sig, det kan naturligtvis vara så.

    Men det som blir svårt och som de allra flesta inte kan, det är att komma vidare i förhållandet. Jag tror inte en sekund på att du kommer få bort taggen. Bara alla dina bortförklaringar, ursäkter och strutsbeteendet tyder ju på att du inte VILL se sveket. Du klamrar dig fast vid en dröm, en dröm som nu har blivit en mardröm. Du kan stanna med honom och tro att ni kommer att få det bra, men taggen kommer ALDRIG att lossna, inte hur mycket du än försöker övertyga dig själv.


    Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...

    Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).

    Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-12 15:08:42 följande:

    Spelar ingen roll hur på hon var det är han som hade familj att ta hänsyn till. Han ljuger ju för dig. Han åkte och träffade henne. Du vet heller inte vad han sagt till henne, vilka löften hon fått som gjorde att hon blev gravid från början. Dom kanske haft längre förhållande än du någonsin kommer att få reda på.


    Jag vet, jag bara önskar det inte vore sant. Jag tror dock han är ärlig när han säger hur många gånger dom setts och haft sex. Hon verkar vilja förstöra mellan oss och därför tror har hon ljuger. Men hon säger att han sagt att han övervägt att lämna mig och det tror jag på.. det är så konstigt. Min man är fantastisk, fin, omtänksam och smart. Personen som har gjort det här kan inte vara han, det känns som om jag skriver om någon helt annan...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-12 15:13:28 följande:

    Om han inte förstod att han var otrogen när han la sig i sängen med henne. Så är han ännu värre. Om det var din dotter som träffade en man som gjort så och sårat hennes hjärta så djupt vad hade du sagt så? Jag tror att enda anledningen till att din familj inte vet något är att dom skulle frågasätta varför du är kvar hos en man med hans beteende


    Han förstod väl men kanske försökte intala sig att det inre var så fel, jag vet inte. Jag kan helt ärligt inte förstå hur han resonerat utan hans jävla kåthet tog över och uppenbarligen var hon så himla sexig att han hellre låg med henne än mig när han var kåt.

    Sant. Jag hade sagt åt henne att lämna och stöttat henne i det. Det är kanske därför vi inte sagt nåt, för det blir verklighet då. Mina vänners åsikter om min man kommer förändras och jag vet inte om jag klarar det.. han är ju trots allt pappan till det finaste jag har.
  • Anonym (Kvinna86)

    Vill bara säga till er alla att jag är väldigt tacksam för era åsikter. Eftersom jag inte vågar (?) prata med vänner har det här blivit en viktig tråd för mig. Tack!

  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 15:21:40 följande:

    Han förstod väl men kanske försökte intala sig att det inre var så fel, jag vet inte. Jag kan helt ärligt inte förstå hur han resonerat utan hans jävla kåthet tog över och uppenbarligen var hon så himla sexig att han hellre låg med henne än mig när han var kåt.

    Sant. Jag hade sagt åt henne att lämna och stöttat henne i det. Det är kanske därför vi inte sagt nåt, för det blir verklighet då. Mina vänners åsikter om min man kommer förändras och jag vet inte om jag klarar det.. han är ju trots allt pappan till det finaste jag har.


    Min äldsta dotter avskyr sin pappa då han fortsatte såra mig och hon blev stor nog nu att förstå hur illa jag mått. Jag önskar att jag lämnat tidigare så hon vill umgås med sin pappa. Varför vill du vara med en man som inte haft sin familj som sitt viktigaste i livet?

    Jag tror inte du ska ta för lätt på det kvinnan säger mycket hon säger att han sagt kan vara sant. Det är ju han som ljugit från början
  • Sarah889
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 14:54:51 följande:

    Det tror jag. Jag tror helt ärligt inte han förstod vad han höll på med innan det var försent och jag tror inte han kommer sätta dig i en liknande situation igen..


    Men.... snälla... rara... du... SLUTA FÖRSVARA ÄCKLET! Du får dig själv att framstå som helt jävla kokobäng. För jag antar att din "man" är normalbegåvad? För sättet du beskriver honom på får en osökt att tro att mannen ifråga har ett begåvningshandikapp.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 15:15:40 följande:

    Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...

    Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).

    Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?


    Jag ber om ursäkt om du tycker jag kritiserar dig, det är inte meningen.

    Ja, hur går man vidare? Jag önskar såå att jag hade svaret till just dig. För du är inte värd det helvetet du går igenom. Jag vet verkligen inte vad och hur du ska göra. Äktenskapsrådgivning är bra, frågan är ju om det hjälper. Det är du som har det stora och svåra jobbet framför dig. Att kunna förlåta och se honom med dom ögonen du hade innan otroheten. Eller tom se honom med helt andra ögon men till det bättre.

    Att lära sig att leva med taggen är nog något du antagligen måste göra, eller åtminstone med en liten sticka i framtiden. Frågan är ju om och/eller hur mycket det kommer att tära på dig. Tyvärr kan vi inte se in i framtiden, men jag hoppas att du kan, om tex 10 år, ärligt säga att du gjorde rätt i att stanna och att ert liv är lyckligt. Att du aldrig slog knut på dig själv för att rädda äktenskapet och känna dig misslyckad bara för därför.

    Du är värd så mycket mer än ett "halvt" liv.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 15:15:40 följande:

    Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...

    Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).

    Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?


    Hur man kommer vidare handlar ju om att ni båda två måste göra jobbet tillsammans. Det finns inga garantier för nånting alls.

    Men som jag skrev några sidor bakåt så handlar det om om att ni måste hand i hand som två vuxna fortsätta behandla varandra som två vuxna. Uppvakta varandra, ha massa sex, bekräfta varandra, vara extra noga med att umgås som ett par. Ha barnvakt och ta hand om äktenskapet. Att komma ihåg varför ni älskar varandra.

    Om vardagen och trist familjeliv, mobilsurf, Netflix och utslitna gympabrallor var fallgropen in i otrohet så måste ni aktivt båda två jobba er bort från det. Lägg bort mobilen på kvällen, säsongsstarter på Netflix får aldrig bli viktigt, gympabrallor och boxvin måste tas bort. Steppa upp och skärp er.

    Ett nytt barn är därför livsfarligt. Då serverar du honom en ny kvinna på silverfat... Att DU vill skapa distans och komma vidare med barn och ny sysselsättning gör ju honom utestängd och han kommer ännu en gång att kunna frestas av sexiga kvinnor någon annan stans. Fastna inte där igen! (för att inte tala om vad graviditet, extrakilon, nattvak och kolik kan ställa till med i ett redan katastrofalt äktenskap...)

    Ska ni skaffa en till bebis måste ni vänta och på riktigt göra rätt för att inte frestelsen ska återkomma på silverfat.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-12 15:30:18 följande:

    Min äldsta dotter avskyr sin pappa då han fortsatte såra mig och hon blev stor nog nu att förstå hur illa jag mått. Jag önskar att jag lämnat tidigare så hon vill umgås med sin pappa. Varför vill du vara med en man som inte haft sin familj som sitt viktigaste i livet?

    Jag tror inte du ska ta för lätt på det kvinnan säger mycket hon säger att han sagt kan vara sant. Det är ju han som ljugit från början


    Så tråkigt att läsa. Min man är 100% fantastisk med vår dotter, den bästa pappan jag kunnat ge henne. Hon är hans allt. Om du bara blivit sårad som jag än gång och var ganska säker på att det inte sker igen (han har ju heller inte mått bra av det här och vill väl inte må så igen) hade du resonerar annorlunda då?

    Jag vet att jag tar för lätt på det (även om hon verkar lite halvt galen) men jag VILL ju tro på honom och någonstans kanske jag inte behöver veta om allt för att skydda mig själv? Hans lögn kan bli min sanning
Svar på tråden Nygift och otrogen