• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-05 17:51:01 följande:
    Är det verkligen bara 2 veckor?
    2-3 veckor av aktivt sex ja det har båda bekräftat. 
  • Bjoer
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:27:59 följande:

    Nej, det tycker jag egentligen inte men samtidigt är det hon som drabbats fysiskt (tydligen komplikationer så hon går hon läkare fortfarande) och min man kan ju inte göra nåt. Dom är inte vänner, han har inga skyldigheter gentemot henne. Han sa klart och tydligt att han inte tänker ta barnet till sig och se det som sitt sen var valet hennes..


    Jag tänker inte låta honom träffa henne och jag tror inte hon vill träffa honom så det finns inget att prata om. Hon får älta om hon vill men inte med honom för deras grej är avslutad. 


    Fast man kan inte bara säga att "Jag vill inte ha barnet." och sen tro att man kan slippa ansvar. Då är man en riktig jävla skitstövel alltså. Jag tycker nog att han har ett ansvar gentemot henne att hjälpa henne igenom abortprocessen och bearbeta det.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-06 08:34:57 följande:
    Men om du mår dåligt av det,varför vill du då veta?
    Det är det jag inte riktigt förstår.

    Inte för trakasserier kanske,men ofredande.
    Om han verkligen inte vill att hon kontaktar honom och är tydlig om det till henne,och hon ändå kontaktar honom så kan han ju faktiskt anmäla henne för det.

    Det är möjligt. Kanske är det så att han har pressat henne till att göra aborten också. Det är ju något han kanske inte har berättat för dig,om så är fallet?
    I så fall kan jag ha lite större förståelse för att hon vill berätta för honom hur han fått henne att må.
    Men samtidigt så tror jag att hon,i så fall behöver prata med en terapeut och/eller en vän.
    Och att han borde råda henne till det.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-05 12:36:19 följande:
    Var du kvar och försökte i förhållandet i tre år menar du?
    Nej,jag valde att lämna direkt när jag fick veta.
    Vi hade inga barn tillsammans heller vilket gjorde det lite lättare.
    Men det tog ändå den tiden.
    Jag var helt enkelt inte redo för att inleda en ny relation förrän då.
    Sen träffade jag mannen i mitt liv och idag är vi lyckligt gifta.

    För att jag mår ännu sämre av att inte veta.


     


    Ja, tack för tips. Kontaktar hon honom igen blir det anmälan.

    Ja hon borde vända sig till någon i hennes närhet som finns där för henne, inte till någon som aldrig mer vill ha med henne att göra. 

  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:39:57 följande:

    2-3 veckor av aktivt sex ja det har båda bekräftat. 


    Men känslorna innan de verkligen tog steget och även efteråt rör sig antagligen om 1 år

    Jag tycker inte nödvändigtvis att du behöver lämna honom. Men vänta med att skaffa barn, bagatellisera aldrig relationen han hade till henne och gör inte henne till ett psyko för att hon blev kär i din man, låg med honom, begick en abort och behövde processa länge för att en viktigt kanske (t.o.m. den viktigaste just då) människan försvann ur hennes liv
  • Anonym (Kvinna31)
    Bjoer skrev 2020-02-06 16:40:34 följande:

    Fast man kan inte bara säga att "Jag vill inte ha barnet." och sen tro att man kan slippa ansvar. Då är man en riktig jävla skitstövel alltså. Jag tycker nog att han har ett ansvar gentemot henne att hjälpa henne igenom abortprocessen och bearbeta det.


    Så tänkte jag med. Han ville inte ha med barnet att göra som får henne att göra abort då borde han iallafall ta sitt ansvar och finnas så länge hon fått komplikationer utav det.
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:30:05 följande:

    Ja hon var kär i honom det har hon sagt, men hon visste också att han var gift och att hon blev en älskarinna.


    Men även om hon visste det så kanske han har lovat henne massor som du inte har en aning om
  • Rebecca1987
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:31:52 följande:

    Jo så är det väl.. men för mig är inte egentligen graviditeten så stort och inget andra behöver få veta. Och sen blir det så att om/när det kommer fram vad han gjort blir det typ omöjligt för oss att fortsätta.. alla i min släkt och vänner kommer ju inte kunna förlåta honom..


    Ja för dom vet att det han gjort inte är förlåt bart. Om du vill dölja det så hjälper du honom att komma undan vad han egentligen har gjort
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:31:52 följande:

    Jo så är det väl.. men för mig är inte egentligen graviditeten så stort och inget andra behöver få veta. Och sen blir det så att om/när det kommer fram vad han gjort blir det typ omöjligt för oss att fortsätta.. alla i min släkt och vänner kommer ju inte kunna förlåta honom..


    Så att leva i en livslång lögn och må skit och riskera älskarinnans avslöjande är alltså ett bättre alternativ?

    Vad tror du er omgivning kommer att säga om DET tror du?

    Varför är det så svårt att förstå sanningen? Sanningen blir ju inte mindre sann av att han kommer undan ansvar och konsekvenser?

    Han har fortfarande varit otrogen oavsett.

    Varför tycker du att du förtjänar att vara gift med en otrogen man?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:33:35 följande:

    Men om det faktiskt är sanning i att det bara skett med henne de gångerna han säger, att han verkligen ångrar sig och kommer göra allt för att bli förlåten och få tillbaka min tillit kan han då inte vara värd ett försök?


    Ni har försökt i tio månader och du känner fortfarande att det hände igår.

    Du har redan gett honom fler chanser än han förtjänar. Du krälar i stoftet och ber om att han ska fortsätta spotta på dig...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-06 16:33:35 följande:

    Men om det faktiskt är sanning i att det bara skett med henne de gångerna han säger, att han verkligen ångrar sig och kommer göra allt för att bli förlåten och få tillbaka min tillit kan han då inte vara värd ett försök?


    Han hade flera chanser att välja dig men valde henne. I flera månader ljög han för dig, varje dag. Han var kär i henne och planerade otrohet på er bröllopsdag. Han valde alltid henne när han hade ett val. Han valde aldrig dig. I flera månader var han ärlig mot bara henne och ljög för alla andra. Han valde först när han fick välja mellan henne eller skammen av att alla skulle få veta vad han gjort.

    Det har inte bara skett några få gånger.. Det är inte ens hans sanning.

    Han valde henne varje gång han hade en chans.
Svar på tråden Nygift och otrogen