• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Bulle4hoo) skrev 2020-11-03 10:09:52 följande:

    Tidigare analys av dig ligger nog närmare sanningen än den du försöker måla upp i det här förklaringsinlägget. Din fru vill uppenbarligen inte, men du försöker "påverka" henne i den riktningen. Du är en riktigt vidrig typ som gör sig bäst ensam resten av livet.


    Men jisses, det låter som om han tänkte påverka henne till att begå självmord! Lugna ner dig, människa.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:15:45 följande:
    Absolut, tolka mig hur ni vill. Men bara för att jag önskar att min fru skulle gå med på att öppna förhållandet så innebär inte det att jag tänker försöka övertala, tvinga, pressa, ligga på, manipulera osv. När jag skrev att jag "hoppas kunna påverka henne i den riktningen" menade jag bara att eftersom jag själv har fått en annan syn på detta så är det möjligt att hon också skulle kunna få det. Om ni vill tolka det som att jag är en elak och hemsk manipulerande person, ja då får jag väl bjuda på det.
    Jag tror dig. Du skulle kanske bara behöva formulera dig lite tydligare nästa gång. Då slipper det bli missförstånd.
  • Anonym (Älskarinna)
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:38:33 följande:
    Genom att mycket varsamt, försiktigt och respektfullt föra det på tal och se hur det tas emot. Låta henne veta att jag skulle kunna tänka mig att vara öppen för det, att jag inte skulle se det som en katastrof om hon ville göra något med någon annan.
    Du måste ha med i beräkningen att hennes första tanke kommer vara att du vill utvidga sällskapet i sängen.
    Att du väljer bort henne, även om det inte är så DU tänker.
  • Anonym (jaha)
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:38:33 följande:
    Genom att mycket varsamt, försiktigt och respektfullt föra det på tal och se hur det tas emot. Låta henne veta att jag skulle kunna tänka mig att vara öppen för det, att jag inte skulle se det som en katastrof om hon ville göra något med någon annan.
    Låter ju bra formulerat... men jag tror att din fru som förmodligen är klok kommer ganska snabbt se igenom det och dra slutsatsen "jaha så du vill ut och knulla andra kvinnor men du försöker lägga fram det som att det är för min skull du tar upp det. Varför då? Räcker det inte med mig?"

    Kort sagt, förvänta dig inte en positiv respons och var beredd på att dina motiv synas i sömmarna och det kommer ställas motfrågor.
  • hejsvejs1978
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-03 17:28:35 följande:

    Låter ju bra formulerat... men jag tror att din fru som förmodligen är klok kommer ganska snabbt se igenom det och dra slutsatsen "jaha så du vill ut och knulla andra kvinnor men du försöker lägga fram det som att det är för min skull du tar upp det. Varför då? Räcker det inte med mig?"

    Kort sagt, förvänta dig inte en positiv respons och var beredd på att dina motiv synas i sömmarna och det kommer ställas motfrågor.


    Nej jag kan inte lägga fram det som att det i första hand är för hennes skull, det skulle hon inte gå på.

    Jag kommer förmodligen inte ens ta upp det, vilket är lite ironiskt med tanke på hur mycket skit jag fick för det här. Men jag får kanske bara acceptera att jag fast i monogamins bojor och aldrig kommer komma loss.

    Jag har bara svårt att förstå hur man inte kan tycka att en enda sexpartner är lite torftigt. Jag är attraherad av massvis av människor, inklusive min fru, och jag tänker att det är ungefär så för de flesta. Men att vi har bestämt någon gång i tiden att man bara får ha en partner, och tycker man att fler är heta så ska man absolut inte låtsas om det, och helst skämmas eftersom man bara ska tända och tänka på sin enda partner, annars sviker man denne något fruktansvärt.

    Att börja erkänna för varandra att man går igång på andra, och att det inte behöver vara hotande utan rent av kan vara hett, det tror jag skulle vara en bra början. I mitt förhållande men även i allmänhet. Det skulle nog kunna besvara folk en del lidande.

    Så tänker i alla fall denna narcissistiska, manipulativa, patetiska nolla samt vidriga typ.
  • Ms anybody

    Kanske låter lite konstigt ny men..

    Hur gammal är du?

    Vill du gärna ha fler barn?

    För är du ung nog att kunna träffa en ny man och hinna få barn med honom så är det värt att tänka på.

    Så tänker jag så slipper man nästa huvudvärk när du kommer på honom vara otrogen igen troligtvis med samma tjej.

    Annars stanna skaffa fler barn med honom och sen när du kommer på honom igen så har du i allafall fått vad du ville ha ut från den relationen.

    Jag tror tyvärr att han kommer att vara otrogen igen. Antingen om ca 3 månader eller 1,5-3 år. Så var extra uppmärksam på honom igen om några månader.

    Var strategisk ;)

  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 22:28:28 följande:
    Nej jag kan inte lägga fram det som att det i första hand är för hennes skull, det skulle hon inte gå på.

    Jag kommer förmodligen inte ens ta upp det, vilket är lite ironiskt med tanke på hur mycket skit jag fick för det här. Men jag får kanske bara acceptera att jag fast i monogamins bojor och aldrig kommer komma loss.

    Jag har bara svårt att förstå hur man inte kan tycka att en enda sexpartner är lite torftigt. Jag är attraherad av massvis av människor, inklusive min fru, och jag tänker att det är ungefär så för de flesta. Men att vi har bestämt någon gång i tiden att man bara får ha en partner, och tycker man att fler är heta så ska man absolut inte låtsas om det, och helst skämmas eftersom man bara ska tända och tänka på sin enda partner, annars sviker man denne något fruktansvärt.

    Att börja erkänna för varandra att man går igång på andra, och att det inte behöver vara hotande utan rent av kan vara hett, det tror jag skulle vara en bra början. I mitt förhållande men även i allmänhet. Det skulle nog kunna besvara folk en del lidande.

    Så tänker i alla fall denna narcissistiska, manipulativa, patetiska nolla samt vidriga typ.
    Och om din fru inte kommer att acceptera ditt förslag?
    Kommer du då att respektera det eller kommer du att vara otrogen?
    Om det är det sistnämnda så hoppas jag att du är ärlig nog att göra slut för bådas er skull istället.
    Vill man ha en öppen relation så är det något man bör vara ärlig med från första början,anser jag.
    Är man polygam och väljer att inleda en monogam relation så kan man inte komma i efterhand och gnälla över att man inte får ligga med andra.
  • hejsvejs1978
    molly50 skrev 2020-11-04 08:33:55 följande:

    Och om din fru inte kommer att acceptera ditt förslag?

    Kommer du då att respektera det eller kommer du att vara otrogen?

    Om det är det sistnämnda så hoppas jag att du är ärlig nog att göra slut för bådas er skull istället.

    Vill man ha en öppen relation så är det något man bör vara ärlig med från första början,anser jag.

    Är man polygam och väljer att inleda en monogam relation så kan man inte komma i efterhand och gnälla över att man inte får ligga med andra.


    Detta förhållande inleddes för 22 år sedan, vi var knappt vuxna och jag visste nog knappt var polygam betydde. Men visst, jag får stå mitt kast för att jag inte var ärlig från första början med att jag ett par decennier senare skulle bli lite sugen på att prova andra saker...
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-04 09:03:55 följande:
    Detta förhållande inleddes för 22 år sedan, vi var knappt vuxna och jag visste nog knappt var polygam betydde. Men visst, jag får stå mitt kast för att jag inte var ärlig från första början med att jag ett par decennier senare skulle bli lite sugen på att prova andra saker...
    Jag påstår inte att just du vetat om detta från början.
    Men är man medveten om det så bör man vara ärlig om det,anser jag.
    Du tänker ju ta upp det med din fru. och det är bra.
    Men kommer du att acceptera ett nej och vara trogen,om hon inte nappar på ditt förslag?
  • Anonym (jaha)
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-04 09:03:55 följande:
    Detta förhållande inleddes för 22 år sedan, vi var knappt vuxna och jag visste nog knappt var polygam betydde. Men visst, jag får stå mitt kast för att jag inte var ärlig från första början med att jag ett par decennier senare skulle bli lite sugen på att prova andra saker...
    Ingen har iof sagt att du skulle ha tänkt på det från början när du inte ens visste hur du skulle känna 20 år senare. Det som sägs är att NU när du känner som du gör så borde du hantera det på ett ärligt och vuxet sätt.

    Och att prata med din fru om hur du känner och vad du vill (utan att försöka  manipulera henne) är ju precis det, att vara ärlig och öppen med vad man vill.

    Det Molly frågar är vad kommer du göra om frun säger nej till ditt förslag?
Svar på tråden Nygift och otrogen