• Sekaandjelka

    IVF 2020 vilka kör?

    Hej!

    Har gjort äggplock förra året i slutet av November, vart överstimulerad så har fått vila lite, imorgon väntar sista tabletten av provera för att framkalla mens sedan kör jag letrozol och sedan återför dom ett ägg må kanske vara om 1-2 veckor.

    Har vi IVF:are här som kör?

  • Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?
  • LillaFågelSvart

    Hej alla kämpar!
    Hoppar gärna in i tråden.

    Gjorde äggplock innan sommaren, blev överstimulerad, och gjorde FET i början på augusti. Det tog sig och jag blev gravid (!) men slutade tyvärr i uteblivit missfall i v8. Nytt FET i slutet på oktober som inte tog sig, fick en massa konstiga blödningar och blev inskickad på undersökning där man hittade 'något' i livmodern. Tack och lov visade det sig enbart vara en godartad polyp, som jag fick bortopererad i december.

    Nu inne på 3e försöket med FET, är på ruvardag 2 och hoppas så innerligt att det blir tredje gången gillt för oss!

  • nypan78

    Hej
    jag kör igen efter ett tufft 2019 IVF, FET och en spontan graviditet som slutade i vecka 16. Är redan 41 år nu så chanserna är rätt små.
    Hade rätt dålig respons på medicinen denna gång också (menopur o gonal f) så får spruta i 16 dagar - men hoppas på ett gäng ägg innan vi åker till Uppsala på måndag!

  • nypan78

    Hej
    jag kör igen efter ett tufft 2019 IVF, FET och en spontan graviditet som slutade i vecka 16. Är redan 41 år nu så chanserna är rätt små.
    Hade rätt dålig respons på medicinen denna gång också (menopur o gonal f) så får spruta i 16 dagar - men hoppas på ett gäng ägg innan vi åker till Uppsala på måndag!

  • nypan78

    Hej
    jag kör igen efter ett tufft 2019 IVF, FET och en spontan graviditet som slutade i vecka 16. Är redan 41 år nu så chanserna är rätt små.
    Hade rätt dålig respons på medicinen denna gång också (menopur o gonal f) så får spruta i 16 dagar - men hoppas på ett gäng ägg innan vi åker till Uppsala på måndag!

  • DaLB

    Hej, hoppar in här om det är okej :)

    Ruvar på dag 3, första gången jag kör ivf. Försökt att bli med barn i cirka två år.

    21 ägg plockades ut (riskerade överstimulering, går på pravidel och fragmin nu), 16 befruktade, fyra till frysen eventuellt två till som de ville odla vidare på.

    Gåller tummarna för er alla som kämpar! <3

  • E1h2dx
    BambiStockholm skrev 2020-02-02 16:21:25 följande:

    Vi har precis gjort klart utredningen och remiss för ivf ska skickas in. Hur lång tid tog det för er som gått via landstinget att få arta igång efter i skickad remiss?


    Vi började vår fertilitetsutredning i feb, proverna var klara i april, startmöte hos rmc i augusti och gjorde vår första ivf i oktober. Går på rmc Malmö.
  • LillaFågelSvart
    DaLB skrev 2020-02-06 13:05:51 följande:

    Hej, hoppar in här om det är okej :)

    Ruvar på dag 3, första gången jag kör ivf. Försökt att bli med barn i cirka två år.

    21 ägg plockades ut (riskerade överstimulering, går på pravidel och fragmin nu), 16 befruktade, fyra till frysen eventuellt två till som de ville odla vidare på.

    Gåller tummarna för er alla som kämpar! <3


    Åh då är vi nästan på samma dag! Är på RD 3 idag, fick tillbaka en fryst blasocyst i tisdags :)

    Du fick alltså tillbaka direkt trots risk för överstimulering? Jag bad och bönade om att få tillbaka direkt vid första försöket men min läkare ville inte det :( Nu tog det sig ändå på första frysförsöket (som tyvärr slutade i MA) men var så sjukt otålig och besviken när jag fick besked om överstimulering.

    Men då är du på RD 4 idag? Känner du några symptom än? När mitt tog sig förra gången minns jag att jag fick en liten rosa blödning på RD4 och började samtidigt få molvärk.
  • Doftljuset

    Hej alla,

    Hoppar in här,har lite tankar och funderingar. Vi är inne på IVF försök nr 2. Vår problematik har och är väl att äggen slutar dela sig.det konstaterade från början att spermierna är lite få och sega.Jag har hög ägg reserver men vem vet om alla ägg är skit nu när problemet verkar grunda sig i annat..Vem vet.Har varit gravid en gång tidigare men det var för många år sen och inte med samma man. Hur som helst, på första ivf försökte så blev 9 ägg befruktade av många ägg,inga till frysen efter 5 dagar.Allt blev svart.Var helt förstörd.Omgång nr 2 så blev jag överstimulerad, trots att dom ville ha ner antalen så det blev totalfrys.Av ännu fler ägg och lika många befruktade så blev det bara 1ägg till frysen.Vi blev så lyckliga över att allt inte blev kolsvart igen.Såklart är jag livrädd för upptinning besvikelse och dylikt. Dom sa att jag kommer ta en spruta och tajma in i naturlig cykel.Att man får en spruta och insättning 5 dagar senare. undrar om någon har erfarenhet och kan dela med sig?Hur går det till?Och är det ofta ägget inte orkar med upptining?Kram

  • Mibo

    Hej!

    Vi ska inom snar framtid starta ivf försök nr 2. Första försöket slutet i MA vecka 8.

    Fick ingenting till frysen förra gången så hoppas på några denna gång.

    Vi är hoppfulla och taggade på försök nr2.

    Kram till alla som också är i denna karusell :)

  • emmeam

    Är på ruvardag 10, mår illa och har lite ont i nedre delen av magen... känns sådär, man blir så osäker på om det är mensen som är pågång eller om det funkat denna gång , nån mer som ruvar nu?

Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?