• Missjessbeck

    Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?

    Hej alla.

    Googlat som en tok men hittat mest gamla trådar i denna djungel. Behöver era upplevelser, tankar och känslor.

    Jag är 28. december var månaden jag och min kille bestämde att börja försöka bli gravida när jag hade ÄL. Hade ÄL 29/12 2019. Beräknad BiM om 6 dagar. Då han ska flytta till mig (bor i annan stad) och fira jul och nyår här så har det mysts väldigt aktivt så man hoppas ju.

    Till saken hör att jag aldrig varit gravid, när jag ska ha mens upplever jag sällan några symptom utom mensvärk precis när jag får den. humörsvängningar dock men anser mig ganska skonad. Nu till saken.

    Vad kan jag hoppas på att känna eller leta efter för tecken på graviditet?

    Redan 5 dagar efter ÄL fick jag kraftig molvärk. Värre än normalt. Sedan var brödtvårtorna så känsliga i ca 3 dagar men inte så mycket längre. Idag 6/1-20 har jag i skrivande stund lätt molvärk och bubblande mage.

    Rutten i kistan och fått helt horribla mänger flytningar i helgen men nu är det åter mer normalt. Det är väl det fysiska jag kan ta på som är reelt. Sen viljan att bli gravid är så stor så börjar ju noja att jag inbillar mig saker. Som t.ex. att jag är hungrig på kvällarna. Brukar normalt äta en stor lunch och något litet på kvällen. Varit lite mer hungrig nu.

    Så hur ska jag tolka allt detta? Vågar en hoppas? Eller är det förhoppningar som framkallar skengaviditet?

    Skulle vara så tacksam för era råd.

    Mvh Jess

  • Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?
  • Maily

    Fridaemmy: Känner igen det där, att vara orolig för mensen hela tiden... typ håller andan innan jag kollar när jag ska på toa Tyst Jag kollar på crazy ex girlfriend Drömmer 

  • Etttvåtrehjälp
    Fridaemmy skrev 2020-01-10 14:08:48 följande:

    Maily: har aldrig haft en regelbunden cykel.. går på letrozol för att framkalla ägglossning och förra cykeln jag hade med äl så var den 29 dagar. Läkarna säg att jag ska ta grav test dag 32 om jag inte fått någon mens då. Haft cykler på nästan 60 dagar ibland så är så less på all väntan...

    Synd man sett alla bra serier på Netflix redan... Får väll kolla om hela Vänner eller något x) tiden står verkligen still och varje gång man ska på dass bort man nästa dö av oro ':|


    Känner igen mig så mycket i att vara less på sin cykel och att inte kunna tänka på annat än om man är gravid eller ej.. jag hade konstig mens förra cykeln så nu är jag antingen på dag 33 ELLER 37 :(( brukar oftast ha 33-35 dagas, men förra var den antingen 35 eller 39. Så frustrerande! Testade neg igår men fortfarande ingen mens och nu har jag fått halsbränna så hoppas ännu. Hur länge hade ni försökt? Har du andra symptom nu än du haft innan?

    Kan tipsa om Anne med ett e om man gillar typ kostymdrama, bra tidsfördriv! Om du kommer på något annat sätt för att lugna ner sig vill jag gärna höra hehe
  • Fridaemmy

    Haha har sett både crazy ex girlfriend och Anne ^^

    Vi har försökt i 6 år men gått på letrozol sen i maj... Tror att jag börjat få lite ömma bröst men det kan lika gärna va inför mensen. Känns som att dom flesta symtom lika gärna kan va för att mensen är på g. Är så van nu att inte få positivt besked så jag nästan antar att det inte är något. Hade ju varit för bra för att vara sant.

  • Etttvåtrehjälp
    Fridaemmy skrev 2020-01-10 15:26:23 följande:

    Haha har sett både crazy ex girlfriend och Anne ^^

    Vi har försökt i 6 år men gått på letrozol sen i maj... Tror att jag börjat få lite ömma bröst men det kan lika gärna va inför mensen. Känns som att dom flesta symtom lika gärna kan va för att mensen är på g. Är så van nu att inte få positivt besked så jag nästan antar att det inte är något. Hade ju varit för bra för att vara sant.


    Haha synd! Har du amazon prime? Deras marvelous mrs maisel är grym!

    Åh vad tufft för er att ha hållit på så länge :( testar du äl med stickor?
  • Fridaemmy

    Icket de.. något att koll upp :)

    Ja känns som en evighet... Börjat gå till en kurator. Kan rekommenderas när det blir allt för långdraget. Har en fertilitetsmonitor. Men när men går på letrozol så kollar man varje gång någon dag innan planerad äl om det blivit något ägg med ultraljud. Så jag vet att jag haft ägglossning iaf.

  • Fridaemmy

    Icket de.. något att koll upp :)

    Ja känns som en evighet... Börjat gå till en kurator. Kan rekommenderas när det blir allt för långdraget. Har en fertilitetsmonitor. Men när men går på letrozol så kollar man varje gång någon dag innan planerad äl om det blivit något ägg med ultraljud. Så jag vet att jag haft ägglossning iaf.

  • Fridaemmy

    Kollade på testet jag gjorde imorse nu.. är det något på den övre stickan svaaaaagt men kan de va? :')

  • Etttvåtrehjälp
    Fridaemmy skrev 2020-01-10 15:41:33 följande:

    Icket de.. något att koll upp :)

    Ja känns som en evighet... Börjat gå till en kurator. Kan rekommenderas när det blir allt för långdraget. Har en fertilitetsmonitor. Men när men går på letrozol så kollar man varje gång någon dag innan planerad äl om det blivit något ägg med ultraljud. Så jag vet att jag haft ägglossning iaf.


    Gör det, riktigt bra!

    Okej, förstår verkligen det. Det här är vårt första försök men känns som vi försökt i över ett år då jag slutade med p-piller då och började med pessar. Eftersom det är ökad risk för grav med pessar har jag längtat efter plus varje månad..
  • Etttvåtrehjälp
    Fridaemmy skrev 2020-01-10 16:07:04 följande:

    Kollade på testet jag gjorde imorse nu.. är det något på den övre stickan svaaaaagt men kan de va? :')


    Åh jag tycker absolut att jag ser något! Åååh hoppas att du får ett ordentligt plus nästa test!
  • Kliippan

    Fick en liten blödning idag så hoppas att de betyder något positivt. Jag är i dag 40 på min cykel nu så tycker att de snart borde synas ett + om de är så att de är något. Brukar annars ha ca 30 dagars cykel.

Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?