• Svar på tråden Råd till incels
  • Anonym (manne)
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 00:24:21 följande:
    Jag kollade bara lite snabbt genom, men det ser ut som samma typ av glamorösa ytliga porr som det är "för män", bara omvända roller och feministiskt perspektiv. Andra kroppstyper pratade dem om? Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga.
    (forts)
    men det kanske bara var det du ville påpeka att det var "porr för kvinnor", och inte nån direkt annorlunda porr.
  • Anonym (manne)

    Sen skrattar jag så smått åt hur alla män i porrfilmerna verkar vara super alfahannar med tatueringar och muskulösa osv... Jag fattar att många kvinnor tänder på dessa män i utseende, men jag tycker det utvecklar ju knappast porrgenren, för det är precis samma typer av män som återfinns i "porrfilmer för män".

  • KlantSmurfen
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 00:19:37 följande: #228
    KlantSmurfen skrev 2020-01-13 23:50:34 följande:
    Och? Den porren du syftar på har män som målgrupp så det spelar ingen roll.

    Porr för kvinnor:
    www.amelia.se/relationer/sex/erika-41-jag-ar-feminist-och-jobbar-med-porr/
    Om människor påverkas det minsta av porr så spelar det ju stor roll.

    Porr för kvinnor? Varför ska det vara en typ av porr för kvinnor en för män? Som att det skulle vara en typ av musik för kvinnor, eller en typ av konst för kvinnor. 
    "Varför ska det vara en typ av porr för kvinnor en för män?"
    Det finns film och böcker med kvinnor som målgrupp p.g.a att vi är lite olika, varför skulle det då inte finnas en typ av porr med kvinnor som målgrupp?

    "Som att det skulle vara en typ av musik för kvinnor, eller en typ av konst för kvinnor. "
    Har Doro Pesch & Angela Gossow fler manliga fans än Boyzone & Justin Bieber? Om det är så kan det då ha något med musiken att göra?
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 00:24:21 följande: #229
    KlantSmurfen skrev 2020-01-13 23:50:34 följande:
    Porr för kvinnor:
    www.amelia.se/relationer/sex/erika-41-jag-ar-feminist-och-jobbar-med-porr/
    Jag kollade bara lite snabbt genom, men det ser ut som samma typ av glamorösa ytliga porr som det är "för män", bara omvända roller och feministiskt perspektiv. Andra kroppstyper pratade dem om? Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga.
    "Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga."
    Jätteskumt, det kanske hade varit fler mindre fysiskt attraktiva onaniobjekt om det varit fler konstnärer eller liknande som gjort porrfilm men rent visuellt kanske det kvalitetsmässigt blir ungefär som hötorgskonst.
  • Anonym (manne)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-14 00:53:03 följande:
    "Varför ska det vara en typ av porr för kvinnor en för män?"
    Det finns film och böcker med kvinnor som målgrupp p.g.a att vi är lite olika, varför skulle det då inte finnas en typ av porr med kvinnor som målgrupp?

    "Som att det skulle vara en typ av musik för kvinnor, eller en typ av konst för kvinnor. "
    Har Doro Pesch & Angela Gossow fler manliga fans än Boyzone & Justin Bieber? Om det är så kan det då ha något med musiken att göra?
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 00:24:21 följande: #229
    KlantSmurfen skrev 2020-01-13 23:50:34 följande:
    Porr för kvinnor:
    www.amelia.se/relationer/sex/erika-41-jag-ar-feminist-och-jobbar-med-porr/
    Jag kollade bara lite snabbt genom, men det ser ut som samma typ av glamorösa ytliga porr som det är "för män", bara omvända roller och feministiskt perspektiv. Andra kroppstyper pratade dem om? Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga.
    "Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga."
    Jätteskumt, det kanske hade varit fler mindre fysiskt attraktiva onaniobjekt om det varit fler konstnärer eller liknande som gjort porrfilm men rent visuellt kanske det kvalitetsmässigt blir ungefär som hötorgskonst.
    Ok sant, det finns musik riktad åt kvinnor och musik riktad åt män, men det är mycket mer mixat inom musik och mer "utvecklat". Det finns genrer som vad jag vet inte hör till ett visst kön, som jazz eller en stor del av all popmusik, och rock lyssnar ju både kvinnor och män på. Inom porr är allt så uppdelat i kategorier. Den porr som görs, där är det så sällan som dessa kategorier flyter samman upplever jag, och det är tråkigt. Det verkar som det inte är de mest kreativa personerna direkt som ligger bakom det... Man skulle lätt kunna skapa en mer intressant porrfilm (och hellre kalla det en sensuell kärleksfilm) om man valde ut någon erotisk berättelse av kvalitet som någon vanlig amatör skrivit på en sådan sida med erotiska berättelser. Men jag har bara sett några fåtal porrfilmer som har bra handling och dem är från 70/80-talet. Vet inte vad som hände efter det.

    Ja det är som kitsch, förskönat. Folk behöver inte vara fula, men de kan ha mer vanlig kroppsform, de behöver inte se vältränade ut och de behöver inte vara så stereotypsikt maskulina eller feminima. En sexakt behöver inte följa den vanliga mallen, utan kan ta oväntade vändningar, avsluta mitt i, eller bara ske på ett oväntat vis. 
  • KlantSmurfen
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 01:48:17 följande: #233
    KlantSmurfen skrev 2020-01-14 00:53:03 följande:
    "Varför ska det vara en typ av porr för kvinnor en för män?"
    Det finns film och böcker med kvinnor som målgrupp p.g.a att vi är lite olika, varför skulle det då inte finnas en typ av porr med kvinnor som målgrupp?

    "Som att det skulle vara en typ av musik för kvinnor, eller en typ av konst för kvinnor. "
    Har Doro Pesch & Angela Gossow fler manliga fans än Boyzone & Justin Bieber? Om det är så kan det då ha något med musiken att göra?
    Anonym (manne) skrev 2020-01-14 00:24:21 följande: #229
    KlantSmurfen skrev 2020-01-13 23:50:34 följande:
    Porr för kvinnor:
    www.amelia.se/relationer/sex/erika-41-jag-ar-feminist-och-jobbar-med-porr/
    Jag kollade bara lite snabbt genom, men det ser ut som samma typ av glamorösa ytliga porr som det är "för män", bara omvända roller och feministiskt perspektiv. Andra kroppstyper pratade dem om? Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga.
    "Tyckte var en enda av dem hade den förväntade smala formen som man ser i vanlig porr, inte nån verkade överviktig, alla var typiskt snygga."
    Jätteskumt, det kanske hade varit fler mindre fysiskt attraktiva onaniobjekt om det varit fler konstnärer eller liknande som gjort porrfilm men rent visuellt kanske det kvalitetsmässigt blir ungefär som hötorgskonst.
    Ok sant, det finns musik riktad åt kvinnor och musik riktad åt män, men det är mycket mer mixat inom musik och mer "utvecklat". Det finns genrer som vad jag vet inte hör till ett visst kön, som jazz eller en stor del av all popmusik, och rock lyssnar ju både kvinnor och män på. Inom porr är allt så uppdelat i kategorier. Den porr som görs, där är det så sällan som dessa kategorier flyter samman upplever jag, och det är tråkigt. Det verkar som det inte är de mest kreativa personerna direkt som ligger bakom det... Man skulle lätt kunna skapa en mer intressant porrfilm (och hellre kalla det en sensuell kärleksfilm) om man valde ut någon erotisk berättelse av kvalitet som någon vanlig amatör skrivit på en sådan sida med erotiska berättelser. Men jag har bara sett några fåtal porrfilmer som har bra handling och dem är från 70/80-talet. Vet inte vad som hände efter det.

    Ja det är som kitsch, förskönat. Folk behöver inte vara fula, men de kan ha mer vanlig kroppsform, de behöver inte se vältränade ut och de behöver inte vara så stereotypsikt maskulina eller feminima. En sexakt behöver inte följa den vanliga mallen, utan kan ta oväntade vändningar, avsluta mitt i, eller bara ske på ett oväntat vis. 
    "Det finns genrer som vad jag vet inte hör till ett visst kön, som jazz eller en stor del av all popmusik, och rock lyssnar ju både kvinnor och män på"
    De flesta över 16 har fattat att kvinnor och mäns sexualitet är (generellt) olika, på viket sätt är det jämförbart med musik genrer som inte tillhör ett visst kön?

    Är du seriös?

    - Det finns fler sjuksköterskor än män medan det finns fler bilmekaniker än kvinnor
    -- Varför ska det vara så uppdelat när både kvinnor och män tycker om äpplen?


  • pyssel
    Anonym (Enögd feminism) skrev 2020-01-13 23:39:35 följande:

    Den största utmaningen för dig måste vara att av rabiat, feministisk övertygelse försöka prata bort de biologiska SKILLNADERNA mellan kvinnor och män. Är du bitter över att du är född med fitta? Njut istället av att du och övriga kvinnor har medvind i feminiseringen av Sverige. 


    Ack, så väntat och det gick snabbt för dig den här gången: Bli arg och måste få säga "fitta".
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (manne)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-14 03:21:24 följande:
    - Det finns fler sjuksköterskor än män medan det finns fler bilmekaniker än kvinnor
    -- Varför ska det vara så uppdelat när både kvinnor och män tycker om äpplen?
    För att det handlar om sex och båda könen tycker om sex och har sex tillsammans. Det jag ville lyfta fram är att jag tycker porr i sin helhet är väldigt tråkig och okreativ och följer ofta "stereotypiska mönster", när det kunde vara mycket mer intressant. Men tabun över att arbeta med porr gör väl att det bara är en viss grupp av människor som skapar den.
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-01-13 19:10:26 följande:
    Den oönskade ensamheten, inte den självvalda. "Jag vill ha en enda vän men lyckas inte" kontra "jag är nöjd och solitär, har begränsat umgänge för det är det jag vill"
    Bra svar, så är det.
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-01-13 21:32:25 följande:
    Den där incelvärlden behöver uppenbarligen se över både sin historieskrivning och sin skildring av nutiden.

    Dock efter att ha läst inceltrådar roar jag mig ibland med att göra en snabb inventering av kvarterets personer. Inget av det stämmer in på den där incelvärlden. Den är som Disneyland i jämförelse med mitt kvarter, min arbetsplats, idrottsföreningarna eller min mataffär. Kanske är det något med vattnet här men enligt beskrivning "helt oknullbara män", för att inte tala om att de borde "kamma noll i relationsspelet" kör runt med (andras?) barn i barnvagnar, har (fejk?) vigselringar, åker runt med kvinnor i bilar och går i reflexvästar tillsammans med dem på kvällen och verkar t.o.m beställa pizza till hela familjer. Så jäkla konstigt, det måste vara någon Hillbilly Stepford wives - historia jag hamnat i.
    Hur beskriver du män som är "helt oknullbara" eller "borde kamma noll i relationsspelet"? Utseende är inte det som gör någon till incel, det kommer inifrån. Dåligt självförtroende, blyghet, dåliga upplevelser i yngre år, social inkompetens, psykiskt störning. Jag känner också många som till det yttre inte borde hittat någon kvinna.
  • pyssel
    Tecum skrev 2020-01-14 13:47:17 följande:

    Hur beskriver du män som är "helt oknullbara" eller "borde kamma noll i relationsspelet"? Utseende är inte det som gör någon till incel, det kommer inifrån. Dåligt självförtroende, blyghet, dåliga upplevelser i yngre år, social inkompetens, psykiskt störning. Jag känner också många som till det yttre inte borde hittat någon kvinna.


    Det var ju inceltermer. Läs igen. Män runt mig, i affären, på jobbet etc HAR eller har haft partners, fast de enligt incelteori skulle vara "oknullbara", "kamma noll" osv. Alltså måste det vara

    1. Något i vattnet där jag bor

    2. Stepford wives - cirkeln sluten och vi är tbk på AI

    3. Eller? (T ex ett blygsamt påstående att incelteori inte är så väl underbyggd. .)
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Råd till incels