• Svar på tråden Råd till incels
  • pyssel
    Tecum skrev 2020-01-14 13:47:17 följande:

    Hur beskriver du män som är "helt oknullbara" eller "borde kamma noll i relationsspelet"? Utseende är inte det som gör någon till incel, det kommer inifrån. Dåligt självförtroende, blyghet, dåliga upplevelser i yngre år, social inkompetens, psykiskt störning. Jag känner också många som till det yttre inte borde hittat någon kvinna.


    Alltså inte hur jag beskriver män i kvarteret som lyckats hitta en partner/s/, utan hur de skulle beskrivas på incelforum. Var och en av dessa faktorer räcker visst ensamt enligt incels, bara snorrik och/eller berömd kan vända olyckan: "Feminiserad", "kort", "tjock", "nördig", "blyg", "stillsam", "ful", "mjuk", "mesig", "ingen karriär", "sjuk", "arbetslös", "aspig", "inte dominant"..
    #inteensamaldrigglömd
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-01-14 15:27:06 följande:
    Det var ju inceltermer. Läs igen. Män runt mig, i affären, på jobbet etc HAR eller har haft partners, fast de enligt incelteori skulle vara "oknullbara", "kamma noll" osv. Alltså måste det vara
    1. Något i vattnet där jag bor
    2. Stepford wives - cirkeln sluten och vi är tbk på AI
    3. Eller? (T ex ett blygsamt påstående att incelteori inte är så väl underbyggd. .)
    Du borde sälja det vattnet på flaska, fatta vilken marknad det finns...

    Jag förstår att det är inceltermer men min ringa erfarenhet av incels  är att de inte fokuserar så mycket på det yttre ens i sin retorik. Som du skriver visar verkligheten att det inte är där problemet ligger.
  • Anonym (Kinastjärt)
    pyssel skrev 2020-01-14 15:36:33 följande:
    Alltså inte hur jag beskriver män i kvarteret som lyckats hitta en partner/s/, utan hur de skulle beskrivas på incelforum. Var och en av dessa faktorer räcker visst ensamt enligt incels, bara snorrik och/eller berömd kan vända olyckan: "Feminiserad", "kort", "tjock", "nördig", "blyg", "stillsam", "ful", "mjuk", "mesig", "ingen karriär", "sjuk", "arbetslös", "aspig", "inte dominant"..

    ""Feminiserad", "kort", "tjock", "nördig", "blyg", "stillsam", "ful", "mjuk", "mesig", "ingen karriär", "sjuk", "arbetslös", "aspig", "inte dominant".."


    Gäller bara män som "turnoffs".

    Fula kvinnor måste precis som män ha en trevlig personlighet.

  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2020-01-14 05:36:00 följande: #235
    Anonym (Enögd feminism) skrev 2020-01-13 23:39:35 följande:

    Den största utmaningen för dig måste vara att av rabiat, feministisk övertygelse försöka prata bort de biologiska SKILLNADERNA mellan kvinnor och män. Är du bitter över att du är född med fitta? Njut istället av att du och övriga kvinnor har medvind i feminiseringen av Sverige. 


    Ack, så väntat och det gick snabbt för dig den här gången: Bli arg och måste få säga "fitta".



  • Anonym (Kinastjärt)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-14 03:21:24 följande:
    "Det finns genrer som vad jag vet inte hör till ett visst kön, som jazz eller en stor del av all popmusik, och rock lyssnar ju både kvinnor och män på"
    De flesta över 16 har fattat att kvinnor och mäns sexualitet är (generellt) olika, på viket sätt är det jämförbart med musik genrer som inte tillhör ett visst kön?

    Är du seriös?

    - Det finns fler sjuksköterskor än män medan det finns fler bilmekaniker än kvinnor
    -- Varför ska det vara så uppdelat när både kvinnor och män tycker om äpplen?
    Varför är tanken att män och kvinnor ÄR olika så skrämmande?
  • Anonym (Kinastjärt)
    pyssel skrev 2020-01-13 21:38:28 följande:
    De flesta kvinnor med lite erfarenhet vet att inte negligera talesättet "i de lugnaste vatten". Frågan är vem som mest kopplar aktiviteten i en porrfilm till att det är något som syns med kläderna på.
    De flesta män med lite erfarenhet vet att inte negligera talesättet "i de lugnaste vatten". De vet ett tråkiga kvinnor är just... tråkiga kvinnor.
  • Anonym (Kinastjärt)
    "om man bortser helt ifrån att män själva väljer vilken kvinna de ska uppvakta (som i sin tur anstränger sig en del för att bli uppvaktad av just den man hon vill ha) och att män lägger ner uppvaktandet om de inte riktigt passar ihop skulle man ju kunna dra slutsatsen att män är helt maktlösa för att det bara är kvinnor som är selektiva medan män tar vad de får."

    Enligt rådande normer är det kvinnan som har sista ordet.
     
    "Det är nog möjligt att någon som inte kan sätta krav och är desperat tror att det är så det funkar."

    Titta på de mest extrema formerna av parbildning så blir bilden MYCKET tydlig. Ingen annanstans är männen lika desperata och kvinnor lika passiva som på krogen och nätdejting. Här gäller helt plötsligt inte jämställdhet utan kvinnorna visar sitt rätta jag och underkastar sig biologin. Enligt min mening två monumentala bevis för kvinnors kollektiva hyckleri.
  • Anonym (Kinastjärt)
    pyssel skrev 2020-01-14 15:27:06 följande:
    Det var ju inceltermer. Läs igen. Män runt mig, i affären, på jobbet etc HAR eller har haft partners, fast de enligt incelteori skulle vara "oknullbara", "kamma noll" osv. Alltså måste det vara

    1. Något i vattnet där jag bor

    2. Stepford wives - cirkeln sluten och vi är tbk på AI

    3. Eller? (T ex ett blygsamt påstående att incelteori inte är så väl underbyggd. .)

    Vilka uppoffringar gör och har kvinnor gjort för jämställdheten? 


    Vilka privilegier har kvinnor fått offra på jämställdhetens altare?


    Incels är bara ett symptom och incelrörelsen en motreaktion att män ensidigt skall anpassa sig efter hur kvinnor vill att världen skall se ut och fungera.

  • Anonym (Kinastjärt)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-14 18:56:35 följande:

    Självklart en man som skämtar om andra män åt kvinnor eftersom kvinnor själva inte är roliga.


    Varför länkar ni feminister aldrig till roliga klipp om kvinnor som hatar män?

  • pyssel
    Anonym (Kinastjärt) skrev 2020-01-14 19:37:13 följande:

    De flesta män med lite erfarenhet vet att inte negligera talesättet "i de lugnaste vatten". De vet ett tråkiga kvinnor är just... tråkiga kvinnor.


    Där får jag ödmjukt böja mig för din mkt större sexuella erfarenhet av just kvinnor. Eller.. Jag har ingen.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Råd till incels