• Johannus

    Mästerkock 2020

    Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

  • Svar på tråden Mästerkock 2020
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-21 18:18:14 följande:

    Flytten har inte gått bra då jag överansträngt mitt vänster knä och det är skit ont. Har inte fått någon lägenhet heller utan får trångbo hos min dotter och svärson så jag lever i lådor så att säga. Har ett rum på 30 kvadrat. Har förra lägenheten ännu att städa ut.

    Nej jag vet inte vilket ben jag ska stå på :(


    Usch, det visste jag inte. Fan det låter ju skitjobbigt. Hoppas du hittar nån sjysst bostad åt dig själv snart och att ditt knä ska läka med.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-21 20:14:16 följande:

    Såg det efter jobbet idag, såg också "Efter stängning" och är glad att Victor blev kvar. Jag gillar honom, så ung och så himla duktig!

    Alla är superduktiga, hade gärna smakat alla hummerrätter!


    Ja, Victor är både duktig matlagare och sympatisk som person. Synd han åkte ur huvudtävlingen.

    Det är underbart med god mat och jag skulle med glädje provsmaka allt dom lagar. Mums!
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-02-21 20:11:13 följande:
    Men fy, det låter då verkligen inte roligt.
    Hoppas det löser sig till det bästa.
    Verkar omöjligt att få en lägenhet då man måste ha kö poäng för att få nått. Måste stå i kö i 5 år för att det ska räcka till en etta eller tvåa.

    Verkar inte finnas privata uthyrare alls i denna stad och där det finns att hyra kostar en 1:a 7500 kr och en 2:a 8500 kr i månaden....Jag jobbar för tillfället bara deltid som assistent på grund av regeringen som inte förstår sig på funktionshindrade som behöver sina timmar under alla klockans timmar.

    Så nu bor jag på jobbet och är samtidigt mormor....inget ledigt någon dag.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-02-21 22:43:07 följande:
    Verkar omöjligt att få en lägenhet då man måste ha kö poäng för att få nått. Måste stå i kö i 5 år för att det ska räcka till en etta eller tvåa.

    Verkar inte finnas privata uthyrare alls i denna stad och där det finns att hyra kostar en 1:a 7500 kr och en 2:a 8500 kr i månaden....Jag jobbar för tillfället bara deltid som assistent på grund av regeringen som inte förstår sig på funktionshindrade som behöver sina timmar under alla klockans timmar.

    Så nu bor jag på jobbet och är samtidigt mormor....inget ledigt någon dag.
    Jag har läst tidigare att du jobbar som personlig assistent till ditt barnbarn, om jag minns rätt?
    Det är ju inte hållbart att bo på jobbet och aldrig vara ledig, det orkar man inte i längden. 

    Jag har också barnbarn, som tur är friska, och orkar inte ens tänka tanken på hur frustrerande jobbigt det vore att bo hos dem på heltid. Hur mycket jag än älskar min son och mina barnbarn, plus att jag har en fin relation med min svärdotter.

    Finns det ingen möjlighet att få hjälp från socialtjänsten? 

    Nu blev det ot... sorry för det.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-02-22 12:00:14 följande:
    Jag har läst tidigare att du jobbar som personlig assistent till ditt barnbarn, om jag minns rätt?
    Det är ju inte hållbart att bo på jobbet och aldrig vara ledig, det orkar man inte i längden. 

    Jag har också barnbarn, som tur är friska, och orkar inte ens tänka tanken på hur frustrerande jobbigt det vore att bo hos dem på heltid. Hur mycket jag än älskar min son och mina barnbarn, plus att jag har en fin relation med min svärdotter.

    Finns det ingen möjlighet att få hjälp från socialtjänsten? 

    Nu blev det ot... sorry för det.
    Ingen fara med att du skriver OT tråden är ju min :)

    Vet inte hur socialen skulle kunna hjälpa till med lägenhet då jag har inkomst så jag klarar mig, men samtidigt är jag inte beredd att betala nästan 10 tusen för en etta eller tvåa. Jag blir pensionär om lite drygt ett år och då kommer jag nog att flytta norr över där jag är född och uppväxt.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-02-22 19:03:14 följande:
    Ingen fara med att du skriver OT tråden är ju min :)

    Vet inte hur socialen skulle kunna hjälpa till med lägenhet då jag har inkomst så jag klarar mig, men samtidigt är jag inte beredd att betala nästan 10 tusen för en etta eller tvåa. Jag blir pensionär om lite drygt ett år och då kommer jag nog att flytta norr över där jag är född och uppväxt.
    Jag vet inte heller, det var bara en tanke.

    Hoppas det löser sig till det bästa iallafall.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-02-22 19:28:26 följande:
    Jag vet inte heller, det var bara en tanke.

    Hoppas det löser sig till det bästa iallafall.
    Tack det hoppas jag med.Hjärta
Svar på tråden Mästerkock 2020