• Anonym (Längtar!)

    Längtar så efter kärlek

    Jag är en kvinna på 34 år som varit singel nu ett tag, ca ett halvår. Jag längtar så efter något långvarigt, kärleksfullt förhållande. På tåget till jobbet imorse såg jag ett par, de stod och pratade och skrattade, och jag kunde inte sluta titta på mannen hur han såg på sin kvinna, med sådan värme! Hans ögon verkligen glittrade av kärlek till henne! Så vill jag ha det. Men jag vet inte hur jag ska hitta det? Jag verkar bara hitta män som vill ha ytliga förhållanden, som är ute efter sex. Jag vill hitta någon som jag älskar och som älskar mig! Finns det män kvar därute som kan älska en som mig?

  • Svar på tråden Längtar så efter kärlek
  • OscarWilde

    Såklart att den finns.

    Ha ett öppet sinne och sök brett och inte bara efter en förutbestämd mall om hur en man ska vara.

    Gör dig synlig i de miljöer du befinner dig i och ta spontant kontakt när tillfälle ges.

  • tjugoårsåldern

    Det finns sålänge du har öppna ögon!
    När jag var singel längtade jag med efter kärleken. Men jag omfamnade den längtan till en vision tex. när jag träffar en man så har jag såhär mycket kärlek att ge ect. Jag tyckte det var fint att jag längtade och tänkte "gud vad han kommer bli lycklig av min kärlek" och föreställde mig scenario och sen när jag ex. gjort detta så kommer jag vara mer redo tex. pluggat färdig. Så jäkla bra var det. Eller när jag åkt iväg på denna resa, då är jag emr redo. Och då ville jag inte träffa någon fast jag hade ögonen öppna MEN UTAN ATT BLI DESPERAT.

  • Anonym (AG-Nacka)

    Det gäller helt enkelt att göra sitt eget val och verkligen ta det och sig själv på allvar. Att dejta någon bara "därför att", är ju att kasta bort sin egen tid och sina möjligheter redan på förhand. Det är det största problemet med nätdejting. Det är för enkelt att hitta någon att "stilla sina behov" med. Om du verkligen vill ha den typen av kärlek som du såg paret på tåget ha, så är det ju det du skall söka och inget annat på vägen dit. Många människor säger sig vilja ha just äkta kärlek. Men hur många lägger egentligen band på sig själva och följer sin dröm??
    Faktiskt inte så många. Jag har valt att vänta på den helt rätta. Känner mig helt klar med veliga och struliga kvinnor. Orkar inte med en enda till. Mitt val.... Det blir när det blir helt enkelt.
    Lycka till

  • Anonym (Hello)

    Jag vet inte vad jag ska säga men jag har inte känt kärlek på flera år ,eller aldrig.Är kärlek bara till vissa utvalda personer ?Går jag på nån jävla dejt så är det inte kärlek va.

  • Cyborg009

    Jag längtar definitivt efter det samma. Jag upplever att många kvinnor är det samma sak med få söker något seriöst. Men oandra sidan tror jag kanske att saker kanske offta växer fram ur något som börjar oseriöst.

    Sen 6 månader är ju verkligen ingen tid att vara singel. 

  • Anonym (En till)

    Kan hitta män för sex men ingen som det kan bli nåt mer med. 
    Fuckable but not dateable tydligen. 
    Skild, vuxna barn. Var är männen med liknande situation? 

  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (En till) skrev 2022-04-09 13:46:26 följande:

    Kan hitta män för sex men ingen som det kan bli nåt mer med. 
    Fuckable but not dateable tydligen. 
    Skild, vuxna barn. Var är männen med liknande situation? 


    jag vet, de bästa männen är redan upptagna
  • Anonym (En till)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-04-09 13:57:29 följande:
    jag vet, de bästa männen är redan upptagna
    Jag hade ju en sån man i 25 år. Men vi skilde oss ändå. Det borde finnas lika många män som precis som jag gjort varvet med familj och barn men nu är skilda. 
    "Vet" vi att ett förhållande tar slut oavsett hur bra det verkar i början och därför vill vi inte utsatta oss för det igen? Jag vet inte....jag har mycket att ge en man. Han får gärna ha vuxna barn och kanske även barnbarn. 

    Hur jag ska hitta en jämnårig man att ge kärlek verkar jag inte förstå. 
  • Anonym (En till)
    Anonym (En till) skrev 2022-04-09 14:10:35 följande:
    Jag hade ju en sån man i 25 år. Men vi skilde oss ändå. Det borde finnas lika många män som precis som jag gjort varvet med familj och barn men nu är skilda. 
    "Vet" vi att ett förhållande tar slut oavsett hur bra det verkar i början och därför vill vi inte utsatta oss för det igen? Jag vet inte....jag har mycket att ge en man. Han får gärna ha vuxna barn och kanske även barnbarn. 

    Hur jag ska hitta en jämnårig man att ge kärlek verkar jag inte förstå. 
    Eller så är jag inte snygg nog helt enkelt. 
  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (En till) skrev 2022-04-09 14:11:25 följande:
    Eller så är jag inte snygg nog helt enkelt. 
    Visst utseende spelar roll men allmänt tror jag inte män är så nogräknade med utseendet. Inte jag iallafall  
Svar på tråden Längtar så efter kärlek