• Anonym (TS)

    Vi älskar varandra, men va fan!

    Vi älskar varandra och vill leva ihop! Vi träffas så ofta vi kan vilket har blivit en hel del på sistone, i 2 år har vi haft en relation och det är ömsesidig kärlek. Vi känner varandra utan och innan och är säkra på våra känslor.

    Men vi vågar inte! Vi har gemensamma vänner som skulle ta avstånd om vi visade vår kärlek öppet, vi har båda barn som skulle tycka att vår relation var konstig och högst troligt skulle vi nog båda behöva byta jobb om det här kom ut!

    Hur mycket är den äkta kärleken värd?

  • Svar på tråden Vi älskar varandra, men va fan!
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 16:12:49 följande:

    Jag har inte skrivit något om detta innan, om det nu spelar någon roll... Men det hade varit spännande att läsa, tänk om det handlar om mig, i detta fall är det jag som är mannen och också jag som är den fege och inte avslutar mitt förhållande.


    Du skriver att det inte är du som har startat den andra tråden. Men om det inte är du så handlar det i alla fall om dig.
    För era historier är väldigt lika.

    Här är tråden:
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79638013-olyckligt-korkat-kar-i-en-gift-man

    Om du nu inte vågar lämna din fru så var åtminstone man nog att tala om det för din älskarinna istället för att låta henne leva med falska förhoppningar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (D) skrev 2020-01-21 16:37:17 följande:

    Tror du att din fru kommer att må bättre när den här historien kommer fram?


    Nä, jag har inte tänkt att den ska göra det.
  • Anonym (TS)
    Kexsmula skrev 2020-01-21 16:39:08 följande:

    Varför ljuger du om att du är mannen? Jag vet med 100% säkerhet att du är kvinnan, så varför ljuga om detta? Vad för du ut av det tycker du?


    Hur skulle du kunna veta mer om det än mig? Varför inte bara läsa det jag skriver och tro på det, varför skulle jag ljuga om det?
  • Anonym (TS)
    molly50 skrev 2020-01-21 20:09:34 följande:

    Du skriver att det inte är du som har startat den andra tråden. Men om det inte är du så handlar det i alla fall om dig.

    För era historier är väldigt lika.

    Här är tråden:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79638013-olyckligt-korkat-kar-i-en-gift-man

    Om du nu inte vågar lämna din fru så var åtminstone man nog att tala om det för din älskarinna istället för att låta henne leva med falska förhoppningar.


    Jag ska läsa
    molly50 skrev 2020-01-21 20:09:34 följande:

    Du skriver att det inte är du som har startat den andra tråden. Men om det inte är du så handlar det i alla fall om dig.

    För era historier är väldigt lika.

    Här är tråden:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79638013-olyckligt-korkat-kar-i-en-gift-man

    Om du nu inte vågar lämna din fru så var åtminstone man nog att tala om det för din älskarinna istället för att låta henne leva med falska förhoppningar.


    Likt, men det handlar inte om mig. Många smågrejer som inte stämmer men det skulle hon ju kunnat hitta på för att ingen skulle fatta vem det handlade om men hennes födelsedag hittar hon nog inte på om...

    Jag vill lämna min fru, det finns ingen kärlek där. Jag vet bara inte hur eller när och det vet "min tjej" om. Jag vet inte hur jag kommer att reagera den dan hon inte orkar vänta längre...
  • Kexsmula
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 20:57:38 följande:

    Hur skulle du kunna veta mer om det än mig? Varför inte bara läsa det jag skriver och tro på det, varför skulle jag ljuga om det?


    Du vet mycket väl om att du är kvinna, varför du ljuger om det har jag ingen aning om. Det vore korkat av mig att ?tro på det du skriver? när jag vet med all säkerhet att du är kvinnan och inte mannen.
  • Anonym (TS)
    Kexsmula skrev 2020-01-21 21:12:56 följande:

    Du vet mycket väl om att du är kvinna, varför du ljuger om det har jag ingen aning om. Det vore korkat av mig att ?tro på det du skriver? när jag vet med all säkerhet att du är kvinnan och inte mannen.


    Hahaha, så hur vet du? Snälla berätta för mig?
  • Anonym (Just det vad fan?)

    Varför skulle era barn tycka att det var konstigt?

    Är det så att barnen redan känner varandra? Det blir en vad fan-reaktion då. Som när svärfar fick ihop det med min mamma. "Men vad fan?" Var min första tanke, och andra, samt tusende. Sånt kan vara skitjobbigt. 

  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 21:08:23 följande:
    Jag ska läsa
    molly50 skrev 2020-01-21 20:09:34 följande:

    Du skriver att det inte är du som har startat den andra tråden. Men om det inte är du så handlar det i alla fall om dig.

    För era historier är väldigt lika.

    Här är tråden:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79638013-olyckligt-korkat-kar-i-en-gift-man

    Om du nu inte vågar lämna din fru så var åtminstone man nog att tala om det för din älskarinna istället för att låta henne leva med falska förhoppningar.


    Likt, men det handlar inte om mig. Många smågrejer som inte stämmer men det skulle hon ju kunnat hitta på för att ingen skulle fatta vem det handlade om men hennes födelsedag hittar hon nog inte på om...

    Jag vill lämna min fru, det finns ingen kärlek där. Jag vet bara inte hur eller när och det vet "min tjej" om. Jag vet inte hur jag kommer att reagera den dan hon inte orkar vänta längre...
    Precis. Det kan ju vara påhittat för att ingen ska kunna veta vem det är.

    Du oroar dig för hur du kommer att reagera den dagen "din tjej" inte orkar vänta längre.
    Men du bekymrar dig inte det minsta om hur reaktionen kommer att bli när di fru får veta?
    För sanningen tenderar att komma fram. Oavsett om den kommer från dig eller från någon annan.
  • Kexsmula
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 21:34:37 följande:

    Hahaha, så hur vet du? Snälla berätta för mig?


    Roligt att det är du som skriver ?haha? när det är jag som skrattar åt att du fortfarande desperat försöker ljuga om att du är mannen. Det är underhållande!

    Och nej - jag tänker inte besvara med hur jag kan veta då du inte har med det att göra. Men lycka till!
  • Anonym (D)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 20:54:27 följande:
    Nä, jag har inte tänkt att den ska göra det.
    Även om ni på något (magiskt) sätt skulle kunna undgå att historian kommer fram, så kommer folk ändå att dra slutsatsen att det har varit exakt så. Det är så det funkar. "Din fru" kommer att dra slutsatser och inse att hon såg tecknen tidigare. Vänner och kollegor kommer att lägga ihop två och två. 

    Ni kan inte undvika ännu mer drama.

    Jag fattar verkligen inte hur man sätter sig i den situationen för något så flummigt som "äkta käääärlek". (Som inte ens är ÄKTA för då hade man valt varandra från början).
Svar på tråden Vi älskar varandra, men va fan!