• Anonym (Vill, vill inte)

    Par i relation hur olika är ert sexbehov?

    Jag läser ofta trådar här på FL där både kvinnor och män beklagar sig på partnerns ovilja till sex eller tvärtom. Hur ligger det till egentligen? Stämmer den gamla uppfattningen att det är mannen som är kåtast. Själv är jag man och har varit sambo i 40 år. Jag har alltid velat ha mera sex. Även nu när jag är 60+. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-19 18:31
    Motivera gärna er röst!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?
  • Anonym (Jämte)
    Anonym (Pyttsan) skrev 2020-02-20 12:46:57 följande:

    Kvinna och vill ha mindre sex än min man. Jag behöver inte ha sex för att känna mig sedd eller älskad. Jag är ärlig och sagt till min man att passar inte handsken är dörren där. Livet är för kort för att agera madrass åt en kåt karl.


    Vill du inte att ni ska göra varandra lyckliga?
  • Joggen53
    Anonym (Pyttsan) skrev 2020-02-20 12:46:57 följande:

    Kvinna och vill ha mindre sex än min man. Jag behöver inte ha sex för att känna mig sedd eller älskad. Jag är ärlig och sagt till min man att passar inte handsken är dörren där. Livet är för kort för att agera madrass åt en kåt karl.


    Livet är alldeles för kort för att inte njuta av sex så mycket som möjligt. Synd om din man. Skulle absolut ta erbjudandet att gå ut genom dörren och inte komma tillbaka. 
  • Anonym (Mitt är olika.)

    Jag är väldigt svängig med det. Så ibland vill jag mer än honom i en period, ibland mindre och ibland inte alls. Vi har vart gifta länge så jag tror att han anpassat sig mycket efter mig vilket jag är tacksam för. Inget bråk osv. men jag märker att han blir lite frustrerad när jag inte vill alls, och blir trött efter en tid när jag vill mycket. Han gör det med mig när jag vill när jag är sån, men börjar sova mycket, säkert 1h mer/dygn än annars.

    Jag tror vi aldrig vart helt i synk med det där med frekvensen, eftersom jag har en varierande sexlust.

  • Anonym (Prrr)

    Är så himla ledsen. Har träffat en ny karl ganska nyligen. Trodde man skulle knulla som kaniner de första åren när man är nyförälskad. Men det har aldrig riktigt funkat sexuellt mellan oss. Han har svårt att behålla ståndet och svårt att komma när vi kör vaginalt. Går bättre när jag gör med handen. Det har gjort att vi knappt har vaginalt sex alls längre. Han tar knappt nåt initiativ. Jag gör inte heller det längre. Känns så jobbigt för självförtroendet varje gång det inte funkar. Men jag tar initiativ till att smeka honom med handen ofta. Känner över huvud taget att jag är mycket mer på honom fysiskt än tvärt om. Är så galet attraherad av honom. Jag tvivlar ibland på om det är ömsesidigt. Vill ha en karl som inte kan få nog av mig. Som dyrkar mig som en gudinna. Som vill knulla mig hela tiden.

  • Anonym (Swing for fun)
    Joggen53 skrev 2020-02-20 21:06:21 följande:

    Livet är alldeles för kort för att inte njuta av sex så mycket som möjligt. Synd om din man. Skulle absolut ta erbjudandet att gå ut genom dörren och inte komma tillbaka. 


    Helt rätt att livet är kort och att man skall försöka njuta av den tid man har på bästa sätt. Det betyder att man inte skall slösa sin tid på ställa upp sex och annat dumt. Njuter av sex gör man när man själv vill njuta av det inte för att det är synd om andra som inte får så mycket sex som dom vill ha för tillfället. Finns mycket annat i livet som är extremt njutbart och att ha en relation som bygger på att ena parten skall tillfredsställa den andres behov är döfött. Bin there done that och ställa upp på dålig sex för att karlsloken behövder en utlösning för att bli uthärdlig var en mycket dåligt sätt att ta vara på den tid man har på jorden.
  • lazlo09

    Man 42, tjejen är 37. Hon har högre sexdrift än mig, gärna 3-4ggr om dagen när vi träffas (ca 3dgr i veckan).

    Men jag bara njuter, tredje och fjärde gången kanske jag tar lång tid på mig att komma och ibland kommer jag inte alls, men hård är den och skönt är det ändå, framförallt att se henne njuta. Iof nytt förhållande, ca 7 mån.

    Att sitta glad å nöjd i soffan på kvällen, 2 rundor bakom en den dagen, och sedan börjar hon pilla på bröstvårtorna och sedan suger av mig utan att jag sade ett knyst om att vara kåt, det är ganska trevligt.

  • Plswe

    Tror situationen är hyfsat vanlig efter en längre tids förhållande. Med tiden brukar sexlusten tryta för den ena eller båda parter. Om man kan piffa upp relationen genom leksaker eller rollspel så är det väl. Tror dock flertalet söker sig till en KK eller på annat sätt får utlopp för sin lust

  • Anonym (Vill, vill inte)

    Hittills 48% män som vill ha mera sex, som förväntat men även 20% kvinnor som vill ha mera sex, lite mer oväntat. Fortsätt gärna rösta. 

  • Anonym (Syndig)

    Kvinna 40 par i 20år. Vill mer. Vill va med fler och ha "snuskigt sex" knulla rent ut sagt gärna med dominans

    Han vill kramas gosa smeka å "älska" kan inte tänka sig flersamhet etc.

    Dålig kombination i längden rent fysiskt...

  • Anonym (Man)

    När jag var yngre ville jag ha 2-3 gånger i veckan, frun 2-3 gånger i månaden. Nu är jag nöjd med 2-3 gånger per månad och hon nöjer sig med 1-2, så vi har närmat oss varandra.

Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?