• Anonym (Vill, vill inte)

    Par i relation hur olika är ert sexbehov?

    Jag läser ofta trådar här på FL där både kvinnor och män beklagar sig på partnerns ovilja till sex eller tvärtom. Hur ligger det till egentligen? Stämmer den gamla uppfattningen att det är mannen som är kåtast. Själv är jag man och har varit sambo i 40 år. Jag har alltid velat ha mera sex. Även nu när jag är 60+. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-19 18:31
    Motivera gärna er röst!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?
  • Anonym (XY)
    Dr Börje skrev 2020-03-05 07:50:19 följande:
    Det finns massor av människor där ute som inser.....osv
    Läst mitt inlägg men inte förstått?
  • Anonym (Nn)

    Jag är kvinna, 32 och min sambo sen 2 år tillbaka är 30. Vi har ungefär lika sex behov. När han kommer hem från jobbet brukar vi ha ganska vilt sex och jag kommer varje gång. Sen brukar vi avsluta kvällen med en dusch tillsammans där jag suger honom tills han kommer i min mun :p

    För både honom och mig är sex jätte viktigt. Och vi ligger varje dag, ibland flera gånger om dagen. Och självklart respekterar vi varandra och förstår om man är trött ibland och inte sugen på sex.

  • Anonym (Siv)
    Anonym (Lena) skrev 2020-03-05 05:12:39 följande:
    Om man enbart tittar på själva orgasmen så är det inget konstigt med att jag själv tar ansvar för den.

    Men om man tittar på helheten så är det inte lika självklart. Min man har stor lust men kräver mycket stimulans för att bli hård (50+). Den stimulansen hamnar på mitt ansvar eftersom han anser att det är pinsamt att röra sig själv när jag är med. Sedan fokuserar han på sin egen kropp för att behålla hårdheten, då finns det ingen simultankapacitet till att smeka mig. Det läggs alltså på mitt ansvar att både stimulera honom och göra mig själv kåt. Han får orgasm under samlaget. Sedan är han upptagen i den känslan och orkar inte stimulera mig till orgasm. I det läget känns ditt inlägg om att kvinnan borde ta ansvaret för sin orgasm som en blöt disktrasa rakt i ansiktet.

    Och ja, jag håller på att lämna honom.
    Du gör helt rätt en sån gubbe kan sköta om sin kuk själv. Jag och min gubbe har ett fantastiskt sexliv fast vi har passerat 60, vi kvinnor behöver inte få något i oss för att vara nöjda han har en väldigt skön tunga och mina fingrar får så sköna orgasmer.
  • Anonym (Njuta?)
    Anonym (Nn) skrev 2020-03-05 08:17:05 följande:

    Jag är kvinna, 32 och min sambo sen 2 år tillbaka är 30. Vi har ungefär lika sex behov. När han kommer hem från jobbet brukar vi ha ganska vilt sex och jag kommer varje gång. Sen brukar vi avsluta kvällen med en dusch tillsammans där jag suger honom tills han kommer i min mun :p

    För både honom och mig är sex jätte viktigt. Och vi ligger varje dag, ibland flera gånger om dagen. Och självklart respekterar vi varandra och förstår om man är trött ibland och inte sugen på sex.


    Varför är sex för dig jätteviktigt?
  • Anonym (Lika)

    Vi är nog ungefär samma men vi önskar olika typer i omgångar vilket kan bli lite jobbigt.

  • theotherone

    Det är ofantligt stor skillnad. Jag hade gärna haft sex 2-3 gånger i veckan, vi har sex 2-3 gånger om året. Max. Jag får intrycket av att även detta är en kompromiss från min frus sida och att hon hade velat ha sex ännu mer sällan. Typ inte alls.

    Tyvärr sätter sig sånt här på självförtroendet, så det känns ju inte så lockande att bryta upp med risk för att bli singel resten av livet.

  • Anonym (Vill, vill inte)

    Kul med många svar. Puffar tråden

  • Anonym (ooo)

    Skulle säga att min man och jag fördelar sexlusten 40-60 kanske (han mer, jag lite mindre), men vi har ett mycket bra sexliv, och bra liv rent generellt så det blir aldrig något konstigt eller jobbigt med detta. Vi har sex 1-2 ggr /veckan. Han skulle nog vilja någon gång mer men det blir ju efter hur jag orkar (mens osv). Han tjatar aldrig eller får mig att känna som om jag borde ställa upp eller så, som man förstår att en del har det. Däremot blir han väldig glad om jag tar initiativ. 
    Oftast blir det som att vi tar initiativet tillsammans. Vi börjar kramas eller kyssas och märker att lyste finns där. Då kör vi. Vi hjälps åt med våra orgasmer (apropå någon annans inlägg om hur man får orgasm) Han skulle aldrig vilja att jag inte kom. 

    När vi har semester kan det kanske blir 3 ggr i veckan. Man orkar mer. Vi är runt 50 år gamla. 

  • Anonym (Jah)

    Jag tror att män generellt sett har högre konstant lust när man tänker biologi. Vi kvinnor är cykliska, vissa dagar i månaden blir jag k*t som ett djur...

    Jag tror dock de två största anledningarna till upplevd minskad sexlust i ett förhållande (från kvinnans sida) antigen beror på att mannen är ego alt. dålig i sängen. Då är det skönare att onanera i fred än att kanske få ont, ha halvdåligt, fumligt sex som man inte njuter av/alltid bli besviken (även om man kommunicerat miljoner ggr hur han ska göra). Många män är porrskadade och därmed kassa i sängen. Om män skulle ägna lika mycket tid som de kollar på porr till att läsa på om kvinnlig anatomi och njutning så skulle det nog se lite annorlunda ut.

    Den andra anledningen som jag tror är den vanligaste: kvinnor har sex när de mår bra, män för att må bra. Dvs är förhållandet i övrigt inte bra så är man inte sugen på sex som kvinna. Iallafall inte med sin partner. Onani och tankar på andra däremot... hehe. Många män klagar på att kvinnor har så stor sexlust i början som sen försvinner efter något år- ja undra varför..? Beror Ju såklart dels på minskad attraktion. Men även på att män generellt är kassa på romantik och visa uppskattning i vardagen. det är ni duktiga på i början men skiter sen i. Vilket resulterar i minskad sexlust hos kvinnor. Kolla på djur, tex fåglar, där gör handjuren allt för att visa sig värdig att paras med.

  • Anonym (gäsp)

    Bevare mig väl, ytterligare ett tröttsamt inlägg om att det alltid är mannens fel när kvinnan tappar sexlusten...

Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?