Anonym (Nehej du) skrev 2020-04-02 06:22:00 följande:
Läraren läser alltid allt sånt högt för alla, har inget med mitt barn att göra.
Logopeden och flera i skolan tror också att hen har dyslexi.
Det är läraren själv som säger att inga anpassningar kommer göras utan en fastställd diagnos. Mitt förtroende för hen är i botten. Bitr rektorn lovar och lovar massa anpassningar som sen inte blir av ändå.
VAD exakt vill du att skolan ska anpassa? Hur kan man anpassa läsinlärning? Om läraren ändå läser allt högt - vad skulle då göras extra för ditt barn? Vill du han ska kunna lyssna på det igen, inspelad, eller något sånt. Jag blir inte klok på vad du egentligen vill att de ska göra?
Sedan förstår jag inte vitsen med det. Om jag vore i den situationen, så skulle jag läsa med barnet varje dag hemma och skulle strunta i om skolan fixar inspelat material. Det funkar lika bra eller bättre. Det säger jag som språklärare (visserligen på högstadiet, jag är ingen expert på läsinlärning) och som mamma till tre barn som delvis också haft problem i skolan.