• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Nykär15

    Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!

  • Malunken
    Nykär15 skrev 2020-06-10 15:43:58 följande:

    Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!


    Åh vad skönt att höra! Grattis till dig/er :D

    Jag är sjukt nervös och orolig inför mitt UL/VUL imorgon. Har haft blödningar till och från sedan i söndags. Inga stora blödningar, det har aldrig blödit tillräckligt för att fångas av binda, men är ändå orolig att det ska vara missfall. Vi får se imorgon!
  • AndraSladdis
    Nykär15 skrev 2020-06-10 15:43:58 följande:

    Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!


    Grattis! Vad skönt.

    Förresten, min sambo var med via videosamtal men han hade inte lyckats se mer än att någonting rörde sig :). Så kunde nästan lika väl ha gjort det själv, som du.
  • AndraSladdis
    Malunken skrev 2020-06-10 20:50:33 följande:

    Åh vad skönt att höra! Grattis till dig/er :D

    Jag är sjukt nervös och orolig inför mitt UL/VUL imorgon. Har haft blödningar till och från sedan i söndags. Inga stora blödningar, det har aldrig blödit tillräckligt för att fångas av binda, men är ändå orolig att det ska vara missfall. Vi får se imorgon!


    Håller tummarna!
  • AndraSladdis
    Anonym (Orolig) skrev 2020-06-09 13:35:16 följande:

    Tack för peppen! Är dock svårt. Jämför mycket också med den graviditet som faktiskt gick bra (min dotter 4 år). Då kände jag mig gravid hela tiden och var aldrig orolig för missfall. Nu med mitt truck record så blir jag ju extra orolig. Hjälp mig hålla tummarna att det går bra den här gången!


    Jag jämförde också med min första graviditet men det är inte lika. Denna gång har jag knappt haft ont i brösten alls och inte illamående. Ändå såg man en liten böna med pickande hjärta på VUL.

    Jag förstår dock oron, har också varit på helspänn.
  • AndraSladdis
    NiMi12 skrev 2020-06-10 11:48:38 följande:

    Jag vill bara veta om det är mf eller inte. Och jag har fått tid för ul imorgon så då kommer jag veta :) Då slipper jag ovissheten. Är det ett mf är det ok, då var det antagligen något fel på embryot tröstar jag mig med.


    Håller tummarna för att det är bra!
  • Nykär15
    Malunken skrev 2020-06-10 20:50:33 följande:

    Åh vad skönt att höra! Grattis till dig/er :D

    Jag är sjukt nervös och orolig inför mitt UL/VUL imorgon. Har haft blödningar till och från sedan i söndags. Inga stora blödningar, det har aldrig blödit tillräckligt för att fångas av binda, men är ändå orolig att det ska vara missfall. Vi får se imorgon!


    Jag hade lite blödningar i vecka 5, men sen vart lugnt, behöver inte vara någon fara. Håller tummarna för dig i morgon <3
  • Nykär15
    AndraSladdis skrev 2020-06-10 21:34:15 följande:

    Grattis! Vad skönt.

    Förresten, min sambo var med via videosamtal men han hade inte lyckats se mer än att någonting rörde sig :). Så kunde nästan lika väl ha gjort det själv, som du.


    Ah men kanske ändå skönt ha han med i telefon? Jag tror det hade känts värre vara där själv om utfallet hade varit annorlunda...nu kunde jag ju andas ut, vart så spänd hela dagen :/
  • Lucia N
    NiMi12 skrev 2020-06-10 11:48:38 följande:

    Jag vill bara veta om det är mf eller inte. Och jag har fått tid för ul imorgon så då kommer jag veta :) Då slipper jag ovissheten. Är det ett mf är det ok, då var det antagligen något fel på embryot tröstar jag mig med.


    Skönt att du fått tid! Det är ett tufft besked att få och det är okej att vara ledsen även om man logiskt vet att det antagligen var något fel.

    Har själv haft missfall innan denna graviditeten och håller tummarna för att allt är bra på ditt UL, men är det inte det ska du se att din tid kommer!
Svar på tråden BF Januari 2021