• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Anonym (A)
    NurseMom skrev 2020-06-26 22:58:45 följande:

    Ja det tror jag absolut, jag har också det lite då och då. Det är ju växtvärk.


    Såg nu att mitt inlägg skickats flera gånger. Okej! Har ju inte känt av något alls i dem tidigare veckorna därför jag blir orolig o nu har jag haft så här några dagar verkligen liksom molande mensvärk.... å ömheten i brösten är helt borta, illamåendet med = (
  • AndraSladdis

    I morgon ska jag till ultraljudet inför NIPT, 10+2. Just nu mest orolig för ultraljudet och att upptäcka MA. Blöder ej, men mina symptom har varit sparsamma hela tiden och jag mår definitivt bättre sedan 1.5 veckor vad gäller illamående och trötthet. Har dessutom inte gått upp i vikt något sedan i början av graviditeten.


    Samtidigt vill jag hoppas och hålla mig lugn och positivt i fall allt är bra och det finns ett liv därinne, så att förhoppningsvis den lilla inte känner sig stressad. Den tanken hjälper mig.


    Vet inte vad jag vill mer än att skriva av mig. Och hoppas att någon vill hålla tummarna för mig och den lilla!

  • Nykär15

    Här blev det MA...känt det på mig sista 1,5 veckan...minskade symtom och sen små skvättblödningar över helgen.

    Så fått tabletter nu att starta igång med...

  • 88sandra

    Inskrivningssamtal hos barnmorskan idag. Jösses vilken grundlig undersökning, första barnet för mig så visste inte riktigt vad som väntade. Det känns bra att man kollas ordentligt.

    Förutom flera frågeformulär om allt från alkoholvanor, sjukdomar, livsstil och mående senaste veckan togs ett antal blodprov och urinprov. Det gjordes också en gynundersökning där man utöver en titt testade klamydia, tog cellprov, kände på livmodern och testade musklerna i bäckenbotten.

    Får man en sån här ordentlig undersökning i alla regioner? Jag har nog inte hört om andra som gjort en gynundersökning också?

    Nästa vecka ska vi göra ett tidigt ultraljud, så förhoppningsvis ser allt nog bra ut då för att jag ska våga tro att det kan gå vägen. Jag läser om alla MA och missfall och vågar inte tro att allt står rätt till förens man sett det lilla livet. Alla undersökningar som är gjorda idag säger ju egentligen inte att det faktiskt finns något levanadsdugligt i magen?

    Fler än jag som har svårt att slappna av innan ett första ultraljud?

  • Lucia N

    Jag har hört andra som fått ta cellprov om det var längesen senast!

    Själv fick jag ingen gynundersökning, men BM föreslog klamydiatest så det gjorde jag.

  • Cykelstöld
    Nykär15 skrev 2020-06-29 11:56:48 följande:

    Här blev det MA...känt det på mig sista 1,5 veckan...minskade symtom och sen små skvättblödningar över helgen.

    Så fått tabletter nu att starta igång med...


    Beklagar verkligen, så hemskt att höra..
  • FiaW
    Nykär15 skrev 2020-06-29 11:56:48 följande:

    Här blev det MA...känt det på mig sista 1,5 veckan...minskade symtom och sen små skvättblödningar över helgen.

    Så fått tabletter nu att starta igång med...


    Så jättetråkigt att höra! Jag beklagar verkligen! Stor kram till dig <3
  • FiaW
    AndraSladdis skrev 2020-06-29 11:17:31 följande:

    I morgon ska jag till ultraljudet inför NIPT, 10+2. Just nu mest orolig för ultraljudet och att upptäcka MA. Blöder ej, men mina symptom har varit sparsamma hela tiden och jag mår definitivt bättre sedan 1.5 veckor vad gäller illamående och trötthet. Har dessutom inte gått upp i vikt något sedan i början av graviditeten.

    Samtidigt vill jag hoppas och hålla mig lugn och positivt i fall allt är bra och det finns ett liv därinne, så att förhoppningsvis den lilla inte känner sig stressad. Den tanken hjälper mig.

    Vet inte vad jag vill mer än att skriva av mig. Och hoppas att någon vill hålla tummarna för mig och den lilla!


    Lycka till imorgon! Jag tror det är en bra idé att försöka hålla sig så lugn det går. Du har nog rätt i att den lilla mår bättre av det och trots allt hjälper det ju inte heller.

    Jag är i samma sits, mina symptom är mycket färre och mildare än i början och det är lite läskigt, men jag försöker hålla modet uppe. Ska ju få ett vul på torsdag igen.
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-06-29 18:07:01 följande:

    Tack för ert stöd <3 hoppas det ska gå smidigt och att vi snart kan försöka igen.


    Men oj så tråkigt att höra beklagar!! Vet hur de är, gick själv igenom ett som upptäcktes v 19. Hoppas allt går så bra de nu kan i er situation, kan vara mkt tufft men livet går vidare trots allt och sorg och smärta lindras..
Svar på tråden BF Januari 2021