• Majja92

    Bim juni 2020

    Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

    Bim 1/6

  • Svar på tråden Bim juni 2020
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 11:54:07 följande:

    Ja, jag förstår dig så bra och minns precis hur det kändes eftermissfallet! MEN du har på riktigt jättegoda chanser att lyckas. Att du blivit gravid redan två gånger spontant bådar gott! Jag vet det känns jobbigt att vänta - är ju själv nu otålig som fan fastän inte borde ha ngt problem (och ingen fara egentligen om går ngra månader mer eller mindre, men vill ju att det ska funka på direkten).


    Ja får bara ha lite tålamod och hoppas att det går vägen nästa månad. Ja visst är det så!
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 12:27:45 följande:
    Ja får bara ha lite tålamod och hoppas att det går vägen nästa månad. Ja visst är det så!
    Jep - jag inte helt färdig att ge upp hoppet för denna månad ännu. Ska testa nästa gång på måndag och leva veckoslutet som icke-gravid ;)
  • Sanal1
    Undrandee skrev 2020-06-05 13:46:16 följande:

    Dagens ÄL test längst ner. Känner av molvärk, men tycker fortf. det är lite svagt för positivt??


    När ration är 1.0 så är sträcken lika starka och rent tektiskt positivt, men har läst att vissa kan ha sin LH-topp på 0.8 och ägglossa därefter :)
  • Hoppas2021
    Undrandee skrev 2020-06-05 11:02:27 följande:

    Ingen är positiv än, men om några dagar skulle jag säga att du kommer få din äl, men testa appen som sagt. Tycker också det är jätte svårt att tyda sådana här tester :)


    Tack, ska kolla på den :)
  • Hoppas2021
    MR8692 skrev 2020-06-05 11:24:44 följande:

    Jag skulle tolka det som att din kropp gjort ett försök till ÄL med tanke på dessa resultat men att det ännu inte blivit något. Det är inte ovanligt med anovulatoriska cykler då och då heller, tyvärr. Eller så kommer ÄL senare. Hur har dina flytningar varit? Har du haft den hala, blöta, klistriga äggvitekonsistensen?


    Upplever att ägglossningsflytningarna är på ingång, dock mycket otydligare än vanligt, tyder i så fall på ägglossning om ett par dagar, därav lite konfunderad över minskat utslag på testet idag. Våra två första försök denna gång har jag enbart gått på dem men nu är äl väldigt sen(om den nu inte redan varit men med mindre /sämre flytningar eller om den helt uteblir denna cykel).
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-06-05 14:19:32 följande:

    När ration är 1.0 så är sträcken lika starka och rent tektiskt positivt, men har läst att vissa kan ha sin LH-topp på 0.8 och ägglossa därefter :)


    Aha, det visste jag inte! Så då kan jag klassa dagens test som positivt eller? Haha är en riktig djungel dessa tester! :)
  • Hoppas2021
    Canama skrev 2020-06-05 12:15:21 följande:

    Testar lägga in bild från mina ÄL tester 2018. Enligt natural cycles skedde ÄL då CD13, vilket jag tror stämmer.


    Tack för bilden. Som du säger, dina var verkligen inte heller några tydliga utslag. Spännande, vi fortsätter mysa minst varannan dag några dagar till så får vi hoppas på att ägglossning endera har varit eller dyker upp inom ett par dagar :)
  • Sanal1
    Undrandee skrev 2020-06-05 14:35:22 följande:

    Aha, det visste jag inte! Så då kan jag klassa dagens test som positivt eller? Haha är en riktig djungel dessa tester! :)


    Ta du ett till ikväll om du har och se vilket håll det går åt.

    Gud ja jag tycker det är svårt, försökte leta äggvitesekret denna gången och tyckte mig inte ha det när ÄL-test var positivt så därför intalat mig själv att det inte går denna månad...
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-06-05 14:45:55 följande:

    Ta du ett till ikväll om du har och se vilket håll det går åt.

    Gud ja jag tycker det är svårt, försökte leta äggvitesekret denna gången och tyckte mig inte ha det när ÄL-test var positivt så därför intalat mig själv att det inte går denna månad...


    Ja jag tänkte det.

    Asså jag har aldrig det där sekretet! jag blir våtare liksom, typ som vatten men inget som liknar äggvita! Så jag har typ inget att gå på förutom dessa äl tester, men idag fick jag nog av att tyda dessa streck och ska gå och köpa mig clearblues digitala äl tester strax :)
Svar på tråden Bim juni 2020