• Anonym (kaffedraken)

    Förälskelse och vara irrationell

    Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna, och jag tänkte och betedde mig som en idiot, tyckte många.
    Att jag ens hade mage att försöka och tro att jag hade en chans, galenskaper.

    När ni blir förälskade, hur rationella är ni?
    Kan känslorna ta överhanden, eller handlar ni alltid rätt?

  • Svar på tråden Förälskelse och vara irrationell
  • MammAmma

    Tyvärr är jag så rationell att jag otroligt sällan blir förälskad ens. Men nej, jag låter aldrig känslorna ta överhanden, om det inte är 'fritt fram' så att säga.

  • Anonym (Mental hälsa)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:06:42 följande:
    Bara varit på dejt med en tjej sen dess.
    Funkade inte.
    Nähä. Och då är det bara att ge upp? Prova att dejta någon annan. Och om det inte funkar, en annan. Osv osv. Det känns ju så jävla sorgligt att du sitter här och grubblar på detta så långt senare.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2020-05-21 18:10:09 följande:
    Hur många år sen var det?
    Det är längesen, sant. Men jag är en ältare, som jag skrev, och det är ett problem jag har.
    Min syster sa ju att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv var hon ihop med en 20 år äldre man.
    Nån kommentar på det?
    Och hon sa också att tjejen inte var intresserad. Min syster har aldrig träffat tjejen. Hon bara utgick från att tjejen inte var intresserad.
    Hon hade kunnat sagt att det var kul att jag fått känslor för en tjej, och att hon hoppades att det skulle gå bra.
    Men nej. Bara "hon är inte intresserad".
    Kallt.
    Kommentar på det?
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Mental hälsa) skrev 2020-05-21 18:13:30 följande:
    Nähä. Och då är det bara att ge upp? Prova att dejta någon annan. Och om det inte funkar, en annan. Osv osv. Det känns ju så jävla sorgligt att du sitter här och grubblar på detta så långt senare.
    Har jag gett upp? Jag kommer dejta nån, om jag hittar nån att dejta.
  • Anonym (Mental hälsa)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:16:22 följande:
    Har jag gett upp? Jag kommer dejta nån, om jag hittar nån att dejta.
    Verkar ju som att du har det.
  • Anonym (Mental hälsa)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:15:28 följande:
    Det är längesen, sant. Men jag är en ältare, som jag skrev, och det är ett problem jag har.
    Min syster sa ju att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv var hon ihop med en 20 år äldre man.
    Nån kommentar på det?
    Och hon sa också att tjejen inte var intresserad. Min syster har aldrig träffat tjejen. Hon bara utgick från att tjejen inte var intresserad.
    Hon hade kunnat sagt att det var kul att jag fått känslor för en tjej, och att hon hoppades att det skulle gå bra.
    Men nej. Bara "hon är inte intresserad".
    Kallt.
    Kommentar på det?
    Kan rekommendera KBT, kaffedraken. Tror att det skulle vara jättebra.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:15:28 följande:
    Det är längesen, sant. Men jag är en ältare, som jag skrev, och det är ett problem jag har.
    Min syster sa ju att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv var hon ihop med en 20 år äldre man.
    Nån kommentar på det?
    Och hon sa också att tjejen inte var intresserad. Min syster har aldrig träffat tjejen. Hon bara utgick från att tjejen inte var intresserad.
    Hon hade kunnat sagt att det var kul att jag fått känslor för en tjej, och att hon hoppades att det skulle gå bra.
    Men nej. Bara "hon är inte intresserad".
    Kallt.
    Kommentar på det?
    Just ja, min syster sa också att tjejen hade visat nåt om hon var intresserad. Jag trodde att jag fick signaler från henne.
    Min syster har själv aldrig vågat, eller behövt, hon får killar ändå. Det var en kille hon gillade, men hon vågade inte göra nåt. Inte han heller, så det blev inget.
    Kommentar på det?
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Mental hälsa) skrev 2020-05-21 18:18:41 följande:
    Verkar ju som att du har det.
    Ok, vi säger väl det då.
  • Anonym (kaffedraken)

    Och nu har min syster, som säger att tjejer vill ha jämnåriga, träffat en 16 år yngre man.
    Kommentar på det?
    Jag vet att om jag hade träffat en 16 år yngre kvinna, så hade min syster haft kommentarer på det.

  • Tunnis
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:24:00 följande:

    Och nu har min syster, som säger att tjejer vill ha jämnåriga, träffat en 16 år yngre man.
    Kommentar på det?
    Jag vet att om jag hade träffat en 16 år yngre kvinna, så hade min syster haft kommentarer på det.


    Kommentar angående din syster eller ålderskillnaden?

    Ja det är väl dubbelmoral av din syster att säga så.

    Att vara ihop trots stor åldersskillnad är väl inget konstigt om man genuint älskar varandra.
Svar på tråden Förälskelse och vara irrationell