• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-27 09:02:09 följande:

    Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.


    Yey!! Vad härligt att höra Då hoppas vi på att det blir ett plus nu då
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-27 09:02:09 följande:

    Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.


    Åh vad glad jag är för din skull så skönt att det gjort skillnad! Verkligen ett stort steg närmre ett plus ju! Kanske tom denna gången.. Håller tummarna!
  • H0nd3ndär
    Jenzia skrev 2020-07-27 09:07:13 följande:

    Yey!! Vad härligt att höra Då hoppas vi på att det blir ett plus nu då


    Ja hoppas! Visst vore det underbart. Lillebror tog sig på detta försöket, efter uttag av hormonspiral. Men vågar inte riktigt hoppas för mycket denna gång. Men är glad var timme lutealfasen förlängs!
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 10:11:45 följande:

    Åh vad glad jag är för din skull så skönt att det gjort skillnad! Verkligen ett stort steg närmre ett plus ju! Kanske tom denna gången.. Håller tummarna!


    Denna gång vågar jag inte hoppas för mycket på men är verkligen glad med var timme som lutealfasen förlängs!
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-27 16:54:49 följande:
    Denna gång vågar jag inte hoppas för mycket på men är verkligen glad med var timme som lutealfasen förlängs!
    Förstår det <3
  • Apoapo
    Nykär15 skrev 2020-07-25 22:48:04 följande:

    Stark molvärk och ömma bröst, främst bröstvårtorna, hög temp. Men kan likaväl vara pms, så jag noterar allt och har att jämföra med kommande cykler. Blev ju gravid på första försöket nu (som blev MA), så har inte någon normal cykel att jämföra med hur jag brukar må... har vart gravid 7 ggr men har inte kvar någon app där jag kan läsa om symtom tyvärr :/ och mina känningar innan positivt test har varit lite olika. Så vågar inte tänka nåt om det faktiskt, vet att jag ibland har molvärk helt från äl till mens.


    Hur går det? Testat något mer eller fått mens?

    Jag har inte tagit något test för jag har fått lite molvärk/mensvärk och de brukar betyda mens på g. Så blev nog inget här.
  • Apoapo
    H0nd3ndär skrev 2020-07-27 16:54:49 följande:

    Denna gång vågar jag inte hoppas för mycket på men är verkligen glad med var timme som lutealfasen förlängs!


    Inget ännu? Har du testat?
  • editeds
    Anonym (Nr2) skrev 2020-07-26 07:05:01 följande:

    Varför blir jag inte gravid? :( första barnet blev till på andra försöket. Nu blir det 6 försöket för oss.

    Mensen kom imorse så nu känner jag mig bara less och ledsen.


    Varje mens är så tuff! Men upp till ett år är inte konstigt att det tar, men det gör det ju inte lättare att ta besvikelsen varje månad. Själv trodde jag barn nr 2 skulle gå fortare men det verkar inte så, försök 4 nu.
  • H0nd3ndär
    Apoapo skrev 2020-07-27 23:21:31 följande:

    Inget ännu? Har du testat?


    Ja tokblankt imorse. Men är ju bara på äl+10-11. Men mensen lyser ännu med sin frånvaro. Alltid något!

    Tror inte det blivit något men äntligen en lutealfas som gör det möjligt att kunna få ett plus.
  • Nykär15
    Apoapo skrev 2020-07-27 23:20:57 följande:

    Hur går det? Testat något mer eller fått mens?

    Jag har inte tagit något test för jag har fått lite molvärk/mensvärk och de brukar betyda mens på g. Så blev nog inget här.


    Inte orkat testa mer...men inte heller nån mens. Tror dock äl varit senare än jag noterade. Kanske är jag bara på äl+10 idag.

    Mina bröst känns som de ska spricka haha! Tänker om jag misstagit mig fel och tänk om jag har äl nu?! Dock visar äl-test inget som jag tog igår. Känner att allt är knas och jobbigt när jag inte kunde ältesta denna månad...

    Har du testat?
Svar på tråden BIM juli 2020