• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 15:17:35 följande:

    Wow jag såg.. Supertydligt! Stort stort grattis <3

    Haha okej, ja då faller bitarna på plats nu!


    Tusen tack!!! <3 JAG HÅLLER ALLA TUMMARNA JAG KAN FÖR DIN SKULL NU OCH FRAMÅT <3
  • Loea
    Msofie skrev 2020-08-08 13:35:05 följande:

    Clareblues hemsida förklarar fertilitet på ett bra och enkelt sätt, han borde kanske kolla där?

    se.clearblue.com/hur-blir-man-gravid

    Tänker väl att beroende på när man har ÄL under cyklen så kan olika kvinnor bli gravida under olika stadier i cyklen. Någon har sina fertila dagar runt CD 10 och andra runt CD 25. Men man kan bara bli gravid under de 5 dagarna runt ägglossningen.

    Jag är en ganska easy going person som sällan oroar mig i onödan och när vi började denna processen var jag typ, vi tar de som de kommer och litar på kroppen, typ så. Nu vill jag inte alls projicera mina känslor på dig, men detta är det värsta jag har varit med om. Tänker på att bli gravid säkert 50 gånger om dagen och vill gråta över att det varje dag haha. Trodde aldrig att det skulle ta sån här "långt" tid. Dagarna fram tills mensen känns det som jag ska bli galen då jag överanalyserat varenda känsla i kroppen. Varje månad när jag fått min mens har det känns som en otrolig sorg. Har dessutom katastroftankar i och med mina långa cyklar och att något ska va fel. Ja du hör ju!

    MEN med det sagt kanske det inte alls blir så för dig! Vi alla är olika och hanterar saker olika. Och förhoppningsvis kanske du hanterar det bättre än jag eller får ett plus tidigt. Men vi på denna sidan finns varje fall här för att bolla tankar och känslor, något som hjälpt mig otroligt : )


    Ursäkta att jag hoppar in här, kände bara igen mig så mycket i det du skrev. Har också oväntat långa cykler efter att jag slutade med preventivmedel i oktober förra året. Längsta var på 7 veckor men standard är runt 35 dagar. Och här gick man runt och trodde att man kunde bli gravid 12 gånger om året när man egentligen får vara glad om man har 5 chanser per år med tanke på att man inte har ÄL varje cykel.

    Blev gravid i våras och det slutade i MA sen blev jag gravid nu igen och är i v8 nu. Oron försvinner inte.. Därför jag hänger kvar i trådar som denna, vem vet när jag hamnar här igen liksom.

    Mitt sätt att kontrollera situationen var genom att göra anteckningar varje dag på mående och symptom för att lättare kunna se ett mönster och veta vad som var vad. Man vet alltid något mer till nästa cykel då. Båda gångerna jag blev gravid har jag tagit bidrottninggele, har du testat det? Tycker det gör det lättare att känna av och få utslag vid ÄL. Hoppas din ÄL kommer snart!
  • Msofie
    Loea skrev 2020-08-08 15:32:08 följande:

    Ursäkta att jag hoppar in här, kände bara igen mig så mycket i det du skrev. Har också oväntat långa cykler efter att jag slutade med preventivmedel i oktober förra året. Längsta var på 7 veckor men standard är runt 35 dagar. Och här gick man runt och trodde att man kunde bli gravid 12 gånger om året när man egentligen får vara glad om man har 5 chanser per år med tanke på att man inte har ÄL varje cykel.

    Blev gravid i våras och det slutade i MA sen blev jag gravid nu igen och är i v8 nu. Oron försvinner inte.. Därför jag hänger kvar i trådar som denna, vem vet när jag hamnar här igen liksom.

    Mitt sätt att kontrollera situationen var genom att göra anteckningar varje dag på mående och symptom för att lättare kunna se ett mönster och veta vad som var vad. Man vet alltid något mer till nästa cykel då. Båda gångerna jag blev gravid har jag tagit bidrottninggele, har du testat det? Tycker det gör det lättare att känna av och få utslag vid ÄL. Hoppas din ÄL kommer snart!


    Åh ja precis, hade verkligen en föreställning innan om att det är väl klart ÄL kommer vara på CD 14. Ibland kan jag känna att saker och ting faktiskt hade varit enklare då, jag är en person som behöver struktur i mitt liv och blir stressad av att min cykel ej är strukturerad om det makes Sense. Jag har också varit gravid en gång innan, gjorde abort, så hade en övertro på min förmåga haha.

    Men vad roligt att höra att du är gravid, grattis! Har en föreställning om att när det väl händer mig kommer allt vara tipp topp, men som du säger tar väl oron främst en annan form haha.

    Just nu har jag stenkoll varje dag. Tar rosenrot för första månaden, tänkt prova bidrottninggele nästa månad om detta ej skulle ta sig!
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-08-08 15:24:36 följande:

    Tusen tack!!! <3 JAG HÅLLER ALLA TUMMARNA JAG KAN FÖR DIN SKULL NU OCH FRAMÅT <3


    Tack <3 vi ses kanske i en bf tråd längre fram :)
  • H0nd3ndär

    CD11 idag och första hala sekretet för cykeln. Supernegativt äl-test som väntat. Men ändå skönt att börja komma in i den fetrila fasen.

  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-08-08 19:24:51 följande:

    CD11 idag och första hala sekretet för cykeln. Supernegativt äl-test som väntat. Men ändå skönt att börja komma in i den fetrila fasen.


    Härligt! :D då är det på gång om inget annat!
  • Msofie

    Oj min tapp gick från as högt upp imorse till låg nu, vad menas med detta? Är det vanligt att den ändrar position så fort.?

  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-08-08 19:58:29 följande:

    Oj min tapp gick från as högt upp imorse till låg nu, vad menas med detta? Är det vanligt att den ändrar position så fort.?


    Asså, den kan faktiskt ändra sig snabbt har jag också märkt.. Tex min tapp stängde sig och blev bakåtriktad efter första äl-försöket denna cykeln så trodde att jag hade ägglossat men dagen efter fick jag fertilt sekret igen och sen så var den vidöppen dagen efter igen.. Så ja.. Den lever sitt eget liv :) men man kan ändå få ett hum iaf hur gästvänlig hon verkar :)
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 19:45:41 följande:

    Härligt! :D då är det på gång om inget annat!


    Absolut men kan dröja över en vecka ännu. Har haft fetrilt sekret ganska länge före äl sedan jag fick tillbaka mensen. Tyvärr vet jag inte om jag brukar ha det så eller om det också varit påverkat av amningen.
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-08-08 20:54:27 följande:

    Absolut men kan dröja över en vecka ännu. Har haft fetrilt sekret ganska länge före äl sedan jag fick tillbaka mensen. Tyvärr vet jag inte om jag brukar ha det så eller om det också varit påverkat av amningen.


    Jag är inte säker på hur jag har det när jag inte ammat men har också många dagar av fertilt sekret tycker jag. 7 dagar förra cykeln och 9 denna(men nu misslyckades kroppen med äl och behövde 2 extra dagar denna cykeln).. Så kan ju ha med det att göra!? Att kroppen behöver skjuta till med lite extra hormoner och därmed lite mer sekret :) kanske..
Svar på tråden BIM Augusti 2020