• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina

    Grattis alla ni som plussat nu! Hoppas allt går bra och ni får möta era små knyten nästa år!

    Här kom mensen igång först nu, så har varit lite förvirrande och jobbigt ett par dar. Lutealfasen landade på 13,5 (nästan 14) dagar den här gången och jag har inte en aning om varför för jag har inte gjort nåt särskilt. Hänger mig kvar lite här och hoppas på fler plus, förlåt om jag missat att svara på nåt, men det är ju en rätt lång tråd vid det här laget. :)

    Kram på er!


    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Myran1234
    Fruffe skrev 2020-08-09 12:00:25 följande:

    Åååh... testade imorse, BIM -1.... positivt!!!!

    Kan tillägga att jag testade igår också (BIM -2) och det va negativt. Men nu såååå... ska köpa digitalt idag så tar jag det imorgon på BIM. Svårt att tro att det är sant.. men nu börjar ju nästa noja, fick MA senaste graviditeten. Bekräftat på första ultraljudet... nu vill man ju bara flyga fram till vecka 12. Vet ni om man har rätt till tidigare ultraljud om man varit med om MA?

    Lycka till er andra, håller alla mina tummar!

    Finns det något FB grupp för de som plussat?


    Stort grattis!!! :)
  • H0nd3ndär
    Fruffe skrev 2020-08-09 12:00:25 följande:

    Åååh... testade imorse, BIM -1.... positivt!!!!

    Kan tillägga att jag testade igår också (BIM -2) och det va negativt. Men nu såååå... ska köpa digitalt idag så tar jag det imorgon på BIM. Svårt att tro att det är sant.. men nu börjar ju nästa noja, fick MA senaste graviditeten. Bekräftat på första ultraljudet... nu vill man ju bara flyga fram till vecka 12. Vet ni om man har rätt till tidigare ultraljud om man varit med om MA?

    Lycka till er andra, håller alla mina tummar!

    Finns det något FB grupp för de som plussat?


    Grattis!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-09 12:15:04 följande:

    Grattis alla ni som plussat nu! Hoppas allt går bra och ni får möta era små knyten nästa år!

    Här kom mensen igång först nu, så har varit lite förvirrande och jobbigt ett par dar. Lutealfasen landade på 13,5 (nästan 14) dagar den här gången och jag har inte en aning om varför för jag har inte gjort nåt särskilt. Hänger mig kvar lite här och hoppas på fler plus, förlåt om jag missat att svara på nåt, men det är ju en rätt lång tråd vid det här laget. :)

    Kram på er!


    Hur mår du<3

    Intressant med lutealfasen, undrar vad det kan bero på..

    Jag kände det kunde varit något igår.. Men idag känns ingenting, så antar det snart blir omstart.. Men har faktiskt känts lite lättare för mig mentalt efter äl.. Bim är på torsdag.. Jag fortsätter att vakna på nätterna för tidigt, suck.. Så ja, tempen är kanske lite svårtolkad... ^^men men, tempar på så får vi se när den dyker..

    Saknar och tänker på dig mycket <3:(

    Hoppas du snart mår bättre när östrogenet kickar igång!! Saknar dina kloka ord, tankar, råd och energi <3

    Kram
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-09 13:08:03 följande:

    Hur mår du<3

    Intressant med lutealfasen, undrar vad det kan bero på..

    Jag kände det kunde varit något igår.. Men idag känns ingenting, så antar det snart blir omstart.. Men har faktiskt känts lite lättare för mig mentalt efter äl.. Bim är på torsdag.. Jag fortsätter att vakna på nätterna för tidigt, suck.. Så ja, tempen är kanske lite svårtolkad... ^^men men, tempar på så får vi se när den dyker..

    Saknar och tänker på dig mycket <3:(

    Hoppas du snart mår bättre när östrogenet kickar igång!! Saknar dina kloka ord, tankar, råd och energi <3

    Kram


    Tack fina du, saknar er med och hoppas också att orken kommer tillbaka så snart som möjligt.

    Idag är det mycket känslor av sorg, ilska, uppgivenhet, och så lite besvikelse. Blir ju glad för alla som plussar men så fruktansvärt ledsen för mig själv. Vi hann börja hoppas en del eftersom jag normalt sett är som en klocka, så lite mer än 1 dag extra satte verkligen spinn i huvudet.

    Jag håller verkligen tummarna att du inte går min väg nu, utan får det där härliga plusset!

    Stor kram på dig!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Ssandra

    Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in!

  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-09 13:21:36 följande:

    Tack fina du, saknar er med och hoppas också att orken kommer tillbaka så snart som möjligt.

    Idag är det mycket känslor av sorg, ilska, uppgivenhet, och så lite besvikelse. Blir ju glad för alla som plussar men så fruktansvärt ledsen för mig själv. Vi hann börja hoppas en del eftersom jag normalt sett är som en klocka, så lite mer än 1 dag extra satte verkligen spinn i huvudet.

    Jag håller verkligen tummarna att du inte går min väg nu, utan får det där härliga plusset!

    Stor kram på dig!


    Usch ja, kan bara tänka mig att det då var extra jobbigt:(

    Jag finns här ifall du vill skriva av dig alla känslor. Kunde inte skriva privat till dig..men tror du ska kunna skicka till mig om du vill och behöver.. Ja, det är svårt när andra plussar, det är helt okej.. <3 snart får du ditt plus också och sen varje gång ni sen ser ert barn kommer ni känna att det liksom var tur att det blev just den gången ert barn blev till <3 förstår det känns långt borta och kanske inte är till någon tröst.. Men du är ju så grym på alla sätt som du optimerat för er att det bara måste pay off!!!

    Jag önskar det sååååå mycket för er väldigt snart.. Ta dig tid att sörja.. Du är iallafall väldigt saknad:( .. Både du och Jenzia <3 stor kram!
  • toenail

    Hej tjejer,

    Jag är helt förstörd. Behöver råd..

    Jag och killen skulle ju för första gången försöka skaffa barn denna månad. Jag har snart ägglossning men vi har inte hunnit ligga något än pga jobbtider. Idag sa jag åt honom att komma hem tidigare så att vi kunde försöka. Då fick jag som svar att han ändrat sig och inte alls vill! Så började han prata om att tanken stressar honom och att han vet att han vill ha barn innan han är 30 iallafall. Det är om TVÅ ÅR?! Alltså jag vet inte hur jag ska reagera är så himla ledsen just nu och bara gråter.

Svar på tråden BIM Augusti 2020