• Svar på tråden Bf April 2021
  • Anonym (Symtom)

    Hej,

    Hur är era symtom och vilken vecka är ni i?

    Är i v.7 (6+1) och har bara ömma bröst när jag tar av mig BHn typ, lite molvärk ibland....känner mig lite orolig med ett missfall bakom mig.

  • Ehlda
    Anonym (Symtom) skrev 2020-09-01 06:10:55 följande:

    Hej,

    Hur är era symtom och vilken vecka är ni i?

    Är i v.7 (6+1) och har bara ömma bröst när jag tar av mig BHn typ, lite molvärk ibland....känner mig lite orolig med ett missfall bakom mig.


    5+4 Idag och har bara lite molvärk. Brukar börja må illa i 6-7 filma veckor, så det kommer säkert alldeles snart.

    Du kanske har tur och slipper må dåligt. Inget negativt. Men visst blir man nojjig..
  • Ehlda
    888 skrev 2020-08-31 21:22:21 följande:

    Vilken tablett tar du?Vid besök hos gyn fick jag veta att Lergigan som jag tar även finns i en version med tillsatt koffein (godkänd dos).Den heter Lergiga Comp.


    Ingen än men fick Lergigan sist. Jag skulle få den med koffein men fick utskrivet den vanliga och orkade inte ändra pga mådde så dåligt. Ska be om Comp denna gång.
  • moder_jord
    Nostalgity skrev 2020-08-31 23:36:15 följande:

    Till o med vikten var nära oss hehe. Vi fick en på 4,2 kg!

    Jag känner att ingen plan känns trygg förutom planerat snitt. Jag vet vilken panik jag hade inombords förra gången då han kunde kommit i ambulansen. Och då bodde vi inne i stan o hade endast 15 min till BB. Nu bor vi på landet, 2,5 mil till BB....jag ska nog ringa för inskrivning snart och se hur möjligheterna ser ut för kvinnor nu för tiden att välja själv hur man vill ha det?


    Ja då tycker jag verkligen att du ska prata med MVC om det. Många får snitt pga rädsla. Det var nog den största faktorn för mig.(även om jag hade annat. Men de la nog inte lika mycket vikt i det pga ganska okunniga om EDS) Kan nog hjälpt att jag hade en förstående läkare. Sånt spelar väl också in.

    Berätta utan filter hur orolig du är redan nu över detta så hoppas jag du har att göra med förstående människor.
  • Anonym (Symtom)
    Ehlda skrev 2020-09-01 07:05:13 följande:

    5+4 Idag och har bara lite molvärk. Brukar börja må illa i 6-7 filma veckor, så det kommer säkert alldeles snart.

    Du kanske har tur och slipper må dåligt. Inget negativt. Men visst blir man nojjig..


    Ja kanske....bara så himla jobbigt...Känns som symtom försvunnit också.
  • Anonym (Irriterad tjej som fick föda själv)
    Angelicabon skrev 2020-08-31 20:41:37 följande:

    Wow tack för ditt svar, Äntligen någon som har samma känslor som jag... Är livrädd för att jag ska få föda utan honom och grymt duktigt av dig att klara det utan din karl!! Vi har kub bokat i slutet av september, vilket han får följa med på om han inte har några symptom(privat klinik). Detta är det enda han kommer få vara med då sjukvården är väldigt strikt här i Västmanland med att sambo ej får vara med vid några som helst besök. Detta är bokat en söndag eftermiddag och vi har ledig helg från jobbet, vilket jag oroar mig för.. väljer han att gå ut den lördagen så får han inte följa med på besöket, då visar han att det är viktigare att gå ut å träffa folk än att få se sitt barn för första gången och jag tycker själv att jag har rätten att ställa ett sånt krav.. Men samtidigt vill jag inte att han ska känna sig inlåst men det känns inte som att han förstår riskerna med att vara ute. Alla har ett val, jag har valt att inte ta riskerna med att vara ute och festa (långt innan jag blev gravid) och det är klart att om man inte tror att smittan är så pass allvarlig som den faktiskt kan vara så kan man självklart leva på som vanligt men just i detta tillfälle tycker jag inte att han tänker längre än näsan räcker och jag kan verkligen inte få honom att förstå hur jag känner. Det spelar ingen roll hur många diskussioner vi har om det, det fastnar inte i hans huvud för "vi får inte glömma bort att leva"..... Just nu känns det bara hopplöst och som att jag bara får låta honom leva som han vill men jag tror jag ska prata med min barnmorska nästa gång jag träffar henne om hon har tips på hur jag ska få honom att förstå mig.... Tack igen för ditt svar! <3


    Ja svårt hur man ska hantera det när han inte verkar förstå dina känslor. Alla gör såklart precis som de vill med sina liv men nu väntar ni ett nytt då behöver man kanske tänka ett extra varv. Man behöver inte ställa ultimatum eller ?låsa in? som vissa verkar tro, men man kan definitivt sätta ner foten och säga att du inte tycker det är okej. Jag själv tyckte det var nog att vara gravid och fick hoppa över massa roliga grejer för att ta hand om bebisen i magen. Hur skulle han leva om det var han som var gravid Och du var ute och roade dig? Försök vända på det i diskussionen om det går. det KAN göra att han tänker till lite när man ändrar perspektiv. Lycka till! <3
  • Enmsik
    Ehlda skrev 2020-09-01 07:06:44 följande:

    Ingen än men fick Lergigan sist. Jag skulle få den med koffein men fick utskrivet den vanliga och orkade inte ändra pga mådde så dåligt. Ska be om Comp denna gång.


    Jag fick lergigan Comp förra graviditeten men då hade jag redan kört med ?postafen? som är åksjuketablett och eftersom den funkade kanon för mig så fortsatte jag med den till vecka 16-17 ungefär. :) testade utan någon. Ang i vecka 13 och 15 men hade fortfarande illamående då så testade igen kring 16-17 och då var det borta :)
  • Linkaa

    Nu kommer en orolig gravid i vecka 7+0 här, vi har haft lite mycket i vårat liv senaste veckorna och igår så bröt jag ihop totalt med panik ångest och mådde skit, jag hade lergigan hemma som jag fått utskrivet som lugnande mot oro, jag har mått pyton i en vecka och igår spydde jag typ 8 gånger, tog en lergigan igår kväll mot illamåendet, somnade och idag mår jag plötsligt toppen, inget illamående och idag har jag kunnat äta och dricka. Nu till min fråga, kan det vara missfall som gör att illamåendet försvinner bara sådär? Är jätte orolig och vi får inget ultraljud förrän rul där vi bor, Vad tror ni?

  • P1nkpanda

    Hejsan!

    Är ny här och väntar mitt första barn, bf är 11 april. Jag läste om någon hemlig facebookgrupp men såg också att någon var full då det max fick vara 100 personer. Finns det någon liknande grupp som inte är full och har någon maxgräns som jag kan få gå med i? Hur går jag tillväga isåfall? :)

  • Anonym (FB-gruppen)
    P1nkpanda skrev 2020-09-01 20:45:07 följande:

    Hejsan!

    Är ny här och väntar mitt första barn, bf är 11 april. Jag läste om någon hemlig facebookgrupp men såg också att någon var full då det max fick vara 100 personer. Finns det någon liknande grupp som inte är full och har någon maxgräns som jag kan få gå med i? Hur går jag tillväga isåfall? :)


    Jajemän! Om du går tillbaka typ två sidor i tråden till inlägg 262 så finns stila där som du kan kontakta för att gå med i FB-gruppen. Varmt välkommen! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bf April 2021