• Svar på tråden Bf April 2021
  • Linkaa
    Producenten skrev 2020-09-23 18:24:19 följande:

    Jag är nu i vecka 12 (11+4) och mår fortfarande illa och är extremt trött. Så fort jag har det lite lugnt på jobbfronten passar jag på att ta en tupplur (jobbar hemifrån). Aptiten är inte på topp ? vår tvååring äter bättre än vad jag gör för tillfället. Jag gjorde vul förra veckan och det är en livlig liten krabat där inne. Imorgon är det dags för KUB UL, jag håller alla tummar och tår för ett bra resultat!

    Jag har Facebook, men jag gillar anonymiteten här på FL, så jag stannar nog här.


    Så skönt för er som får göra kub, vi får inte det i vårat län, men skönt att kunna vila hemma och jobba hemifrån, lite lättare att vara trött och må illa om man får må dåligt hemma och slippa åka på jobbet även fast det aldrig är kul att må dåligt!

    Va bra att nån fler stannar här på fl :)
  • Linkaa
    Anonym (Mjao) skrev 2020-09-23 21:36:13 följande:

    Jag är 11+6 :)

    Spännande m Kub, jag ska nästa vecka. Har gjort ett bil tidigare.

    Jag stannar gärna kvar här på FL iaf om ni är på.

    Jag mår annars rätt bra nu, har köpt träningskort och tänkte försöka bli lite starkare innan det är helt kört. Få se hur länge jag klara :). Haha

    Jobbar hemifrån och smyger ganska mkt m detta. Blir en ganska oväntad sladdis - så kommer chocka en del (och även ställa till det lite). Så ligger lite lågt, dock ser jag ju gravid ut så måste ha rätt pösiga kläder alltså, fler m magar som syns?


    Min mage syns, men tur jag är väldigt ensam på mitt jobb så än så länge kan jag då hålla det hemligt, är förvånad vilken skillnad det är denna gången mot för då jag va gravid med våran första, då började magen komma vid vecka 14-15 men nu redan i vecka 11 syns det på mig, men jag fick stor mage med första så lär väl bli ännu värre nu :)
  • Producenten

    Nu har jag gjort KUB och fick ett bra resultat! :)

    Ang frågan om magen syns. Ja, här började det synas redan i vecka 10. Min förra graviditet (första barnet) syntes det inte förrän efter vecka 20, så det är jättestor skillnad. Jag var på släktkalas i söndags och släktingarna såg gravidmagen så fort jag kom innanför dörren, alltså innan jag hade hunnit berätta den glada nyheten. Nästa vecka tänker jag berätta för min chef.

  • Tissel91

    Min mage börjar också synas lite nu, trots att det är min första graviditet. Är i slutet av vecka 10 nu. Vi jobbar också hemifrån vilket känns skönt innan jag har kunnat prata med chefen. Jag ska på fortsatt inskrivning i nästa vecka, det ska bli väldigt spännande har längtat väldigt mycket tänkte passa på att be om UL då för att stilla oron :)

  • Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2020-09-24 12:08:41 följande:

    Nu har jag gjort KUB och fick ett bra resultat! :)

    Ang frågan om magen syns. Ja, här började det synas redan i vecka 10. Min förra graviditet (första barnet) syntes det inte förrän efter vecka 20, så det är jättestor skillnad. Jag var på släktkalas i söndags och släktingarna såg gravidmagen så fort jag kom innanför dörren, alltså innan jag hade hunnit berätta den glada nyheten. Nästa vecka tänker jag berätta för min chef.


    Kul och skönt för dig!!

    Samma här, första barnet berättade jag det v 18 och nu så sprang jag på en kollega för 2 v sedan som frågade om jag va gravid. :) familj berättade jag det i v 9 redan, svårt att klä sig alltså!
  • Juno89

    Hej allihopa,

    Äntligen vågar jag skriva här. Varit inne och kikat förut, men med tidigare missfall och MA har jag inte riktigt vågat tro på graviditeten. Idag har jag gjort NUPP och fått se en liten sprallig bebis och vågar äntligen tro på det här.

    Min första och vill därför gärna ha andra att utbuta erfarenheter och tankar med. Är det några som stannar här eller är det en facebookgrupp som gäller?

  • Tissel91
    Juno89 skrev 2020-09-30 10:41:46 följande:

    Hej allihopa,

    Äntligen vågar jag skriva här. Varit inne och kikat förut, men med tidigare missfall och MA har jag inte riktigt vågat tro på graviditeten. Idag har jag gjort NUPP och fått se en liten sprallig bebis och vågar äntligen tro på det här.

    Min första och vill därför gärna ha andra att utbuta erfarenheter och tankar med. Är det några som stannar här eller är det en facebookgrupp som gäller?


    Välkommen!! Jag tänkte stanna här och det verkar som några till i tråden gör det, vilket känns kul. Det finns facebook-grupp också vet däremot inte om det finns platser kvar i den, lite längre bak i tråden hittar du vem du kan kontakta för att vara med i den.

    Jag var på mitt sista inskrivningsbesök i veckan och ska gå på mitt första ultraljud den 13:e. Längtar jättemycket!

    Vet du vilken vecka du är i? Hur mår du? :)
  • Linkaa
    Juno89 skrev 2020-09-30 10:41:46 följande:

    Hej allihopa,

    Äntligen vågar jag skriva här. Varit inne och kikat förut, men med tidigare missfall och MA har jag inte riktigt vågat tro på graviditeten. Idag har jag gjort NUPP och fått se en liten sprallig bebis och vågar äntligen tro på det här.

    Min första och vill därför gärna ha andra att utbuta erfarenheter och tankar med. Är det några som stannar här eller är det en facebookgrupp som gäller?


    Kul med någon fler i gruppen! Jag stannar här iallafall:)

    Jag väntar mitt andra, jag har en liten fundering, tror ni att man kommer behöva en syskonvagn? När den här bebben anländer så har vårat första precis fyllt 3, tänker främst om man vill ta någon längre promenad så blir det ju lite tufft för en 3 åring att gå själv eller stå på en stå bräda, men samtidigt kanske det är helt bortkastat, hur tänker ni? :)
  • Perjos87

    Hej allihop! 


    Jag hittade den här tråden tidigare när jag bara sökte på google om BF April 21. Var så tidigt så inte många andra träffar på det. Men SÅ kul att läsa här! 


    Har läst i stort sett hela tror jag, många inlägg! Jag föredrar nog också att stanna här för nu. 


    Jag bor i Bodrum, Turkiet tillsammans med min man som kommer härifrån. Vi väntar vårt första barn, BF 16 April. Spännande! 
    Det fungerar lite olika med kontroller och liknande här mot i Sverige. Vi har också varit både till statliga och privata så dubbelt upp här i starten. (Kul dock och lugnande att se att allt är ok såhär i början) 

    Jag mår bra. Enda är just ingen aptit och orolig mage, speciellt på kvällen. 

  • Producenten
    Linkaa skrev 2020-09-30 19:53:04 följande:

    Kul med någon fler i gruppen! Jag stannar här iallafall:)

    Jag väntar mitt andra, jag har en liten fundering, tror ni att man kommer behöva en syskonvagn? När den här bebben anländer så har vårat första precis fyllt 3, tänker främst om man vill ta någon längre promenad så blir det ju lite tufft för en 3 åring att gå själv eller stå på en stå bräda, men samtidigt kanske det är helt bortkastat, hur tänker ni? :)


    Vi väntar också andra barnet och vår förstfödda kommer att vara 3 år och 2 månader när småsyskonet anländer. Jag tycker att syskonvagn verkar helt onödigt. Vår dotter vill i princip aldrig sitta i vagnen ändå, hon vill gå själv. Och de fåtal gånger som hon faktiskt åker barnvagn tycker jag att det är på gränsen till för tungt som det är redan (hon väger 15-16 kg). Nä, det blir absolut ingen syskonvagn här.
Svar på tråden Bf April 2021