• Svar på tråden Bf April 2021
  • Juno89
    Tissel91 skrev 2020-10-05 07:33:21 följande:
    Helt förståeligt! Skönt att äntligen kunna slappna av. Usch då, jag haft tur med illamåendet men tröttheten är enorm haha! Jag tror jag är i vecka 11+2, har hört att det kan flyttas lite vid UL.
    Vilken tur du haft. Insåg ändå att illamåendet påverkat mig en del då jag gått ner 5 kg Obestämd Men det lär gå jag gå upp igen nu när det är borta.
  • Tissel91
    Linkaa skrev 2020-10-04 17:28:50 följande:

    I vilken vecka tänker ni berätta på jobbet? Jag är så kluven när jag ska berätta, gick precis in i vecka 13..är det tidigt att berätta redan nu?


    Tänker också att du kan berätta när du vill :).

    Jag berättade för min chef förra veckan och kollegorna nu i veckan och jag är inte lika långt gången. Jag har adhd som jag medicineras ganska tungt för och under graviditeten har jag varit tvungen att sluta med min medicin. De närmsta kollegorna ink chef märker skillnad på mig om jag går på medicin eller inte. Iom det kändes det rätt att berätta då jag kommer behöva lite extra stöd.

    Gör det som känns bäst för dig!
  • Juno89
    Linkaa skrev 2020-10-04 17:28:50 följande:

    I vilken vecka tänker ni berätta på jobbet? Jag är så kluven när jag ska berätta, gick precis in i vecka 13..är det tidigt att berätta redan nu?


    Jag berättade för mina chefer och mitt team som jag leder i måndags(13+2). Ville invänta mitt UL för KUB och få bekräftat att allt såg bra ut. Men ville berätta så tidigt som möjligt så de förtsår varför man inte är helt 100 och kan behöva stöd. Min chef var väldigt positiv och det kändes väldigt bra att berätta :)
  • Juno89

    Hej allihopa,

    Hur mår ni nu? Gissar på att jag nått spökveckorna och det är ganska läskigt. är i 13+3 idag och känner mig endast lite trött, lie illamående om jag inte äter regelbundet och det drar i ligamenten nån gång då och då. men ingen värk på över en vecka :/

  • Producenten

    Jag mår bra, tack! Nu är jag i vecka 13+5. Illamåendet och tröttheten har äntligen gått över! Nu tänker jag njuta, för det är väl bara en tidsfråga innan halsbrännan kommer (sist hade jag halsbränna från v 20). Jag berättade för min chef förra veckan och för resten av mitt team i måndags. De blev glada och sa nåt i stil med att det är sånt här som händer när båda jobbar hemifrån haha (fast om man ska vara petig så ?hände? det här under semestern hehe)

  • Juno89
    Producenten skrev 2020-10-07 12:31:10 följande:

    Jag mår bra, tack! Nu är jag i vecka 13+5. Illamåendet och tröttheten har äntligen gått över! Nu tänker jag njuta, för det är väl bara en tidsfråga innan halsbrännan kommer (sist hade jag halsbränna från v 20). Jag berättade för min chef förra veckan och för resten av mitt team i måndags. De blev glada och sa nåt i stil med att det är sånt här som händer när båda jobbar hemifrån haha (fast om man ska vara petig så ?hände? det här under semestern hehe)


    Haha ja här är det en semesterbebis också. Hoppas på att slippa allt för mycket halsbränna. Det är verkligen inte roligt.
  • Enmsik

    Nu kan jag äntligen andas ut lite. Vecka 12 (11+1) nu och idag fick jag se vår lilla böna på ultraljud idag. Sprattlade på ordentligt och mätte precis enligt min beräkning sedan ägglossning. Kub om två veckor. Går så snabbt denna gång. Gjorde nyss detta men vi är så spända på april återigen. :D

  • Linkaa
    Tissel91 skrev 2020-10-07 09:57:04 följande:

    Tänker också att du kan berätta när du vill :).

    Jag berättade för min chef förra veckan och kollegorna nu i veckan och jag är inte lika långt gången. Jag har adhd som jag medicineras ganska tungt för och under graviditeten har jag varit tvungen att sluta med min medicin. De närmsta kollegorna ink chef märker skillnad på mig om jag går på medicin eller inte. Iom det kändes det rätt att berätta då jag kommer behöva lite extra stöd.

    Gör det som känns bäst för dig!


    Hade tänkt berätta i veckan men kommer nog bli om 2 veckor istället, vet som sagt att det inte är så populärt så det känns jobbigt att berätta men det är ju bara som det är så det löser sig nog :)
  • Linkaa
    Juno89 skrev 2020-10-07 10:34:10 följande:

    Jag berättade för mina chefer och mitt team som jag leder i måndags(13+2). Ville invänta mitt UL för KUB och få bekräftat att allt såg bra ut. Men ville berätta så tidigt som möjligt så de förtsår varför man inte är helt 100 och kan behöva stöd. Min chef var väldigt positiv och det kändes väldigt bra att berätta :)


    Så skönt att få göra kub, vi får inte det där jag bor men jag fick ett ul i vecka 10+5 för att datera graviditeten och då såg allt bra ut så jag hoppas man kan lita på det, rul är ju några veckor bort och vid det laget så går det nog inte dölja mer :)
Svar på tråden Bf April 2021