• Svar på tråden Bf April 2021
  • Anonym (??)

    Hej menar inget illa med denna kommentar men jag har läst inlägg från första början, denna grupp startades 20 juli 2020, hur kan ni ens veta era bf datum i början? Vissa skriver att dom hade bf 8 april osv, hur kunde ni få positivt den 20/21 juli då? De e typ 3-4 dagar efter befruktningen . Eller va denna grupp till för dom som ville följas åt ?

  • Anonym (??)
    SpändFörväntan skrev 2020-07-21 09:09:44 följande:

    Här är en till!

    Beräknad förlossning den 8 april 2021 om allt går som det ska : )


    Har du fortfarande bf 8 april eller blev du flyttad? Undrar eftersom jag plussade samma dag (21/7) men har bf nästan 2 vecka före dig..
  • Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2021-03-14 21:50:45 följande:

    Jag får sammandragningar när jag går. Magen blir som en hård fotboll. Det gör inte direkt ont, men det känns obehagligt. En kort promenad till förskolan som vanligtvis tar fem minuter kan ta en kvart för att jag måste ta myrsteg och t.o.m. stanna ibland. Men nä, jag kan inte säga att det påverkar min andning. Stackars dig, det låter verkligen jobbigt :(


    Tog Alvedon igårkväll för att lugna ner det och det är inte alltid som de är så jobbiga. Jag kan ju ut och röra på mig men få ofta ?äta upp det? några timmar senare då jag få ligga ner. Jag är en rastlös själ så att känna mig såhär begränsad är segt när jag även räknar m att gå över lite.
  • Anonym (Mjao)
    Anonym (??) skrev 2021-03-15 01:38:15 följande:

    Hej menar inget illa med denna kommentar men jag har läst inlägg från första början, denna grupp startades 20 juli 2020, hur kan ni ens veta era bf datum i början? Vissa skriver att dom hade bf 8 april osv, hur kunde ni få positivt den 20/21 juli då? De e typ 3-4 dagar efter befruktningen . Eller va denna grupp till för dom som ville följas åt ?


    Osäkert om dessa finns kvar i tråden. Jag har iaf BF 7 april, baserat på första dagen i mensen som va den 1 juli. (Har inte blivit flyttad något) Plussade m grav test i början av aug vid utebliven mens. Hade säkert kunnat ta tidigare tester i slutet av juli, dvs iaf någon v tidigare.
  • SpändFörväntan
    Anonym (??) skrev 2021-03-15 02:50:49 följande:

    Har du fortfarande bf 8 april eller blev du flyttad? Undrar eftersom jag plussade samma dag (21/7) men har bf nästan 2 vecka före dig..


    Hej! Jag fick missfall (eller missed abortion som upptäcktes kring vecka 10) och blev gravid igen 2 månader därefter. Är i vecka 18 nu och har BF 20/8 :)
  • Producenten
    Anonym (??) skrev 2021-03-15 01:38:15 följande:

    Hej menar inget illa med denna kommentar men jag har läst inlägg från första början, denna grupp startades 20 juli 2020, hur kan ni ens veta era bf datum i början? Vissa skriver att dom hade bf 8 april osv, hur kunde ni få positivt den 20/21 juli då? De e typ 3-4 dagar efter befruktningen . Eller va denna grupp till för dom som ville följas åt ?


    Jag hade ägglossning (och sex givetvis) runt 16 juli, plussade 30 juli, BF 5 april. Först hade jag BF 8 april, men blev flyttad. Sånt där är ju så olika, det beror på när ägget fäster.
  • Fia92
    Anonym (Mjao) skrev 2021-03-14 21:22:53 följande:

    Hur känns dina? Sätter sig dem på andningen oxå?

    Nu tex har de kommit och gått konstant även om jag vilar.

    Och hela kroppen dras åt inte bara att livmodern blir lite hård. Lite molande mensvärk efteråt och jag blir jättepåverkad av dem (ansträngt) Att ha det såhär i fyra veckor alltså...


    Jag har väldigt lika känningar! För mig är andningen det absolut jobbigaste och har varit det ett bra tag. Känns olidligt om det skulle fortsätta så här flera veckor till. Har din bebis fixerat sig än? Min är rörlig och ligger fortfarande superhögt upp. Barnmorskan trodde att i alla fall andningen lättar när hon sjunker ner lite så håller tummarna för det.
  • Tissel91
    Anonym (??) skrev 2021-03-15 01:38:15 följande:

    Hej menar inget illa med denna kommentar men jag har läst inlägg från första början, denna grupp startades 20 juli 2020, hur kan ni ens veta era bf datum i början? Vissa skriver att dom hade bf 8 april osv, hur kunde ni få positivt den 20/21 juli då? De e typ 3-4 dagar efter befruktningen . Eller va denna grupp till för dom som ville följas åt ?


    Egentligen är mitt förlossningsdatum 21:a april, men då det visade sig att vara tvillingar så går man inte längre än till vecka 38+0 i Stockholms län (vet inte om det skiljer sig). Och det är därför jag har 8:e april som planerat datum för kejsarsnitt. :)

    Vet inte hur det var för er andra, men jag plussade 2-3 veckor clearblue samma dag som min mens skulle komma. Vilket jag tror var ca 2,5 vecka (augusti inte juli) efter ägglossning, men är inte säker.
  • Tissel91
    Fia92 skrev 2021-03-14 08:17:21 följande:

    Jag kommer vara i 38+6 då. Ja, jag har varit sjukskriven 100% sedan nyår pga hotande förtidsbörd. Det klingade av ordentligt när jag fick vila men nu har jag mycket känningar igen. Känns skönt att ha ett slutdatum att räkna ner till faktiskt ;)


    Åh, förstår! Vad bra att det klingade av i samband med vila! Ja, men visst är det känns mer hanterbart iom :)
  • Tissel91
    Anonym (Mjao) skrev 2021-03-14 18:16:04 följande:

    Kul kul - jag har BF 7/4 :).

    Jag har så mkt sammandragningar/förvärkar så utifrån det så borde jag nästan få lite tidigare - har inte varit m om att kroppen jobbar så mkt innan. Är vaken minst ett par timmar varje natt och på dagarna kan jag inte göra ngt som inte triggar det.

    MEN mina två andra barn har jag gått över tiden så min BM trodde jag skulle få vänta... snyft!


    Hoppas du slipper gå över tiden, har en kompis som gör det just nu och det verkar vara kämpigt att behöva göra det. Jobbigt med sömnen! Så har jag också, och har haft länge, min BM trodde att jag hade urinvägsinfektion då sammandragningar ofta kan vara tecken på det. Däremot så var mina tester negativa så antar att det är kroppen som övar eller liknande.
Svar på tråden Bf April 2021