• Torvald3

    Bör horeri vara olagligt?

    Alltså att sälja sex. Idag är det lagligt, medan det är olagligt att köpa? Denna lag är enligt mig sexistisk mot män, eftersom det ska vara lika åt båda hållen om det ska vara jämställt. Vill man motverka människohandel, så gör DEN olaglig! Det är inte bara fattiga kvinnor som säljer sex i Sverige, det finns gott om tjejer som gör det självmant för att tjäna snabba och stora pengar också.

    Är dagens lag sexistisk? Hur försvarar man att det är lagligt att sälja, men olagligt att köpa? Spelar lagen ens någon roll, då sexköp är lika vanligt som drogförsäljning på öppen gata idag?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?
  • Anonym (S)

    Lagen är redan oberoende av kön, så det argumentet var märkligt. Lika olagligt för kvinnor som för män att köpa sexuella tjänster.

  • Torvald3
    Anonym (Y) skrev 2020-07-23 10:27:59 följande:
    Hoppsan, du är på den nivån. Då ska jag förtydliga mig.

    Sexförsäljning är väldigt vanligt ja. Den absoluta majoriteten av sexfösäljning sker dock INTE med kvinnans fulla medgivande. Den sexförsäljning som sker med kvinnas fulla medgivande och önskan är väldigt begränsad. Förstår du bättre nu?
    Hur vet du det? Du låter som någon som bara läst i svensk gammelmedia att alla kvinnor är offer från Rumänien. Det är inte verkligheten.
  • Torvald3
    Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 10:40:14 följande:
    Vilket skitsnack, du har inte en jävla aning om hur de prostituerade mår i andra länder. Du har tokfel.

    Du läser ju knappast media från andra länder, det märks.
    Det är ingen som tvingar dessa kvinnor att sälja sina kroppar. De gör det självmant för att de kan tjäna väldigt mycket pengar på väldigt kort tid.
  • GGN
    Torvald3 skrev 2020-07-23 10:48:41 följande:

    Hur vet du det? Du låter som någon som bara läst i svensk gammelmedia att alla kvinnor är offer från Rumänien. Det är inte verkligheten.


    Vad är verkligheten då? Jag har aldrig köpt sex så jag vet inte.
  • Anonym (Oink)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 10:49:23 följande:

    Det är ingen som tvingar dessa kvinnor att sälja sina kroppar. De gör det självmant för att de kan tjäna väldigt mycket pengar på väldigt kort tid.


    Som sagt, du har noll koll. Alternativt försöker du rättfärdiga dina egna köp av övergrepp.
  • Torvald3
    Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 11:52:40 följande:
    Som sagt, du har noll koll. Alternativt försöker du rättfärdiga dina egna köp av övergrepp.
    Nej, men jag köper inte medias bild att alla kvinnor är offer, för det är dem definitivt inte. Det finns offer för människohandel, absolut, men det finns en annan sida som feministmedia inte vill prata om, nämligen kvinnor som gör det av egen fri vilja för att snabbt få massa pengar.

    Anledningen att man inte vill prata om det är just för att om kvinnorna framställdes som de faktiskt var, går det inte att göra dem till offer.
  • Överste Senap
    Torvald3 skrev 2020-07-23 10:48:41 följande:

    Hur vet du det? Du låter som någon som bara läst i svensk gammelmedia att alla kvinnor är offer från Rumänien. Det är inte verkligheten.


    Du kanske kan beskriva verkligheten samt ange källa.

    Samtiden är ingen trovärdig källa exempelvis.
  • Anonym (Oink)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 12:19:14 följande:

    Nej, men jag köper inte medias bild att alla kvinnor är offer, för det är dem definitivt inte. Det finns offer för människohandel, absolut, men det finns en annan sida som feministmedia inte vill prata om, nämligen kvinnor som gör det av egen fri vilja för att snabbt få massa pengar.

    Anledningen att man inte vill prata om det är just för att om kvinnorna framställdes som de faktiskt var, går det inte att göra dem till offer.


    Du är väldigt insnöad på människohandel. Det finns även andra problem med prostitution. Som inte involverar människohandel.
  • mari123

    Jag tänker att "horeri" ska vara lagligt. Sälja och köpa. Jag tänker att det är enormt nedvärderande mot kvinnor att utgå ifrån att de är STACKARE när de säljer sex. Snabba pengar, tänker jag. Såg på Malou efter tio när porrskådisen "Puma Swede" var gäst och det var inget "buhu buhu.......hemska porrindustrin.....buhu utan Puma strålade av livslust och friskhet. Kvinnor är inte OFFER. 

  • Maria0598

    Jag besökte en bordell en gång då jag voluntärjobbade med röda korset, och då fick iaf jag uppfattningen om att kvinnorna INTE var offer. Man märker om de är där av egen fri vilja eller om de är tvingade ekonomiskt. Flera jag pratade med gillade verkligen vad de gjorde.

    Jag tycker både köp och sälj ska vara lagligt, det går bara under jord annars.

Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?