• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Odengatan10 skrev 2020-09-14 12:39:35 följande:

    Tack, nu håller jag alla tummar för dig och att nästa omgång blir bebis. Frågade kliniken ang att testet var lite svagt men det tyckte dom inte spelade ngn roll, ett positivt test är positivt menade dom. UL om 3v så jag får hålla ut tills dess. Kram och kämpa på!


    Absolut, positivt är alltid positivt! Håller tummarna för att det ser bra ut om tre veckor. :) Tack för tumhållningen, jag hoppas det med.
  • Clemmentina
    Lina2302 skrev 2020-09-14 11:14:53 följande:

    Usch, så ledsamt! Det är helt fruktansvärt med negativa besked!


    Ja fy visst är det! Hoppas du får positivt här i veckan och att du bara testade för tidigt!
  • Prit

    Hur går det för er alla? Vad har ni för symptom? Jag är på ruvardag 8 med 2-dagars och har haft molvärk sedan ganska tidigt. Idag känns det lite mer annorlunda typ som innan mensen kommer. Ibland gör det ont i hela livmodern men ibland bara som en prick vid vänster sida ( de brukar vara tecken för att det inte blivit något för mig) dvs Att det inte är växtvärk. Samtidigt vet jag inte hur der känns att vara gravid.

    Igår hade jag brutal huvudvärk hela dagen. Spänningshuvudvärk ner i nacken. Konstant. Idag är det bättre. Lite dovare.

    Ovitrellen gick ur kroppen och brösten blev mjukare men de är dock fortfarande ömma... Nu ångrar man att man inte antecknade förra ET...

  • Javelina
    Lina2302 skrev 2020-09-14 14:41:46 följande:

    Tack, tänkte testa ikväll eller imorgon.. får snart testförbud från mannen där hemma för det är ju han som ser mig så deppig efteråt. Han drömde att vi fick positivt test inatt så man kan ju alltid hoppas:)


    Jag är en sanndrömmare av rang, klart det ska gå vägen!!! ( Ibland tar det bara liiiiite längre tid innan drömmarna slår in.. ) Jag tror på er!!!
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-09-13 21:02:52 följande:
    Det kommer gå bra. Förstår din oro. Har du bytt medicin eller dos?
    Tack och det gick nog helt ok :) Jag har bytt tillbaka till Gonal F från Menopur jag testa sist med dåligt resultat. Väldigt osymmetriska ägg och vid ÄP visa de sig att de flesta var omogna.

    Så nu har jag kört Gonal 300ie/ kväll. Var 10 st äggblåsor där idag mellan 11-6 mm. Nytt UL på torsdag och förhoppningsvis ÄP på måndag{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-09-14 16:06:05 följande:

    Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!


    Nu har jag inte lyckats men,till mig sa Aurakliniken att jag skulle avsluta om jag skulle få positivt på grav testet på testdagen nu vid sista försöket. Vilket jag tyckte lät alltför tidigtRynkar på näsan
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-09-14 18:38:17 följande:

    Hur går det för er alla? Vad har ni för symptom? Jag är på ruvardag 8 med 2-dagars och har haft molvärk sedan ganska tidigt. Idag känns det lite mer annorlunda typ som innan mensen kommer. Ibland gör det ont i hela livmodern men ibland bara som en prick vid vänster sida ( de brukar vara tecken för att det inte blivit något för mig) dvs Att det inte är växtvärk. Samtidigt vet jag inte hur der känns att vara gravid.

    Igår hade jag brutal huvudvärk hela dagen. Spänningshuvudvärk ner i nacken. Konstant. Idag är det bättre. Lite dovare.

    Ovitrellen gick ur kroppen och brösten blev mjukare men de är dock fortfarande ömma... Nu ångrar man att man inte antecknade förra ET...


    Jo, man skulle behöva anteckna bättre. Sen står man där och känner efter och undrar hur tusan kände jag vid denna tidpunkt förra gångenFoten i munnen Men då är ändå FL bra, jag har kunnat gå tillbaka och läst en del hur jag kände där och då när det begavs sig.

    Men hoppas att dina symptom beror på bebis, håller tummarna för det{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-14 14:55:06 följande:
    Jag var tvungen att kika, tycker ditt test såg starkt ut. Dessa 3 v måste gå snabbt, och ultraljudet visa att allt ser bra ut. <3
    Lina2302 skrev 2020-09-14 11:14:03 följande:

    Hej igen! Mått så dåligt i helgen så inte orkat skriva eller vara inne på familjeliv. Tog negativt test lördag morgon och blev helt förstörd även om jag vet att det var lite tidigt att test


    Åhh vilken dröm, måste den vara sann och du får positivt på testdagen.

    Jag fick tillbaka en blastocyst idag. Nu måste det gå vägen.
    Heja blastisen och att det blir ett stort fett Plus
  • Sussna85
    Lina2302 skrev 2020-09-14 14:41:46 följande:
    Tack, tänkte testa ikväll eller imorgon.. får snart testförbud från mannen där hemma för det är ju han som ser mig så deppig efteråt. Han drömde att vi fick positivt test inatt så man kan ju alltid hoppas:)
    Hoppas här med att du var för tidigt ute och att  det blir ett positivt test nu ist!

    Min sambo är inte så himmla impad här heller över mitt frenetiska testade, han ser ju oxå hur det påverkar mig när det alltid blir ett stort MinusGråter
  • Tino
    Sussna85 skrev 2020-09-14 20:48:42 följande:

    Hoppas här med att du var för tidigt ute och att  det blir ett positivt test nu ist!

    Min sambo är inte så himmla impad här heller över mitt frenetiska testade, han ser ju oxå hur det påverkar mig när det alltid blir ett stort


    Det är så hemskt att få minus på minus på minus. Jag bestämde att bara ta test tillsammans med min man. Vi är två om detta och jag vet att jag själva skulle fastna och ta test på test på test. Nu tar vi max två tidiga test. Vet inte om det skulle fungera för dig. Men för mig ger det lite lugn. Det är en stor sorg att vara ofrivilligt barnlös. Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020