• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-29 21:57:22 följande:

    Håller tummarna! Hur känns det inför uppstart? Jag känner att jag pendlar mellan hopp och förtvivlan varje minut ungefär haha!


    Känner precis likadant! Och har jag otur så får jag inte ens börja nu, pga Corona så behandlar de bara ett visst antal åt gången :( sen hoppas jag såååå mycket att lyckas på första försöket men vill typ skydda mig själv och tänker ?inte ens det här kommer fungera?. Så sjukt mycket känslor! Jag har också hög risk för överstimulering sa läkaren, så det tänker man också på :(
  • Lunaymar
    Chajsa skrev 2020-09-29 22:11:40 följande:

    Ja precis, haft sjuukt ont i huvudet idag också. Märkligt med biverkningar, kände ingenting första tre dagarna. Har också Ul imorgon bitti, men första så tänker att jag kanske inte får svar på när det blir då utan att de behöver kolla en gång till? Det låter som att vi följs åt precis! :) är det din första ivf?


    Är du på dag 4 då? Antagligen är bara för att kolla hur det ser ut och boka in nästa UL. Hade också huvudvärk de första 2-3 dagarna men kopplade inte ihop det med gonal-f. Ikväll känner jag bara att magen känns svullen.

    Ja, det är första ivfn!

    Var bor du? :)
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-09-29 20:20:47 följande:

    Ok jag förstår det, hur många hade du nu och vet du storlek på dom? :)


    De var rätt små, men typ 6-7 på var sida. Trist att vänta mer för är så trött på denna eviga väntan.. längtar så till ägguttag!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-09-29 08:20:19 följande:

    Vad bra att jag kunde hjälpa :) Vet hyr det är när tankarna snurrar i 180 <3

    Jag ruvar faktiskt på ett litet ägg just nu,ruvardag 5 idag efter mitt tredje ivf.


    Massa lycka till!! När har du testdag? Känner du av något? :)
  • Pan21
    Carro9194 skrev 2020-09-29 22:20:26 följande:

    Känner precis likadant! Och har jag otur så får jag inte ens börja nu, pga Corona så behandlar de bara ett visst antal åt gången :( sen hoppas jag såååå mycket att lyckas på första försöket men vill typ skydda mig själv och tänker ?inte ens det här kommer fungera?. Så sjukt mycket känslor! Jag har också hög risk för överstimulering sa läkaren, så det tänker man också på :(


    Är i samma sits med risk för överstimulering så är sjukt nervös! Och hoppas också på första försöket men som du säger vill man ju gardera sig för besvikelse .. usch så jobbigt att inte veta om ni får börja, får du besked om det idag?
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-30 06:15:51 följande:

    Gick tyvärr inte hela vägen denna gång. Men bara att försöka bli gravida på nytt igen ??


    Nej vad tråkigt! Får jag fråga om du fick komma in på ultraljud eller hur du annars vet?
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-30 07:58:07 följande:

    Är i samma sits med risk för överstimulering så är sjukt nervös! Och hoppas också på första försöket men som du säger vill man ju gardera sig för besvikelse .. usch så jobbigt att inte veta om ni får börja, får du besked om det idag?


    Skönt att man inte är ensam om känslorna :)

    Ja, dom ska ringa upp 10:15, känns som att det enda man gör hela tiden är att vänta haha
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-09-29 22:25:55 följande:

    Är du på dag 4 då? Antagligen är bara för att kolla hur det ser ut och boka in nästa UL. Hade också huvudvärk de första 2-3 dagarna men kopplade inte ihop det med gonal-f. Ikväll känner jag bara att magen känns svullen.

    Ja, det är första ivfn!

    Var bor du? :)


    Har haft UL nu och det fanns 12-13 äggblåsor som var 11-16 mm stora, bra utveckling enligt läkaren. Ska dit på lördag igen och sen blir ÄP någon gång mån-ons.

    Det är min första, bor i Stockholm! Du då? Lycka till idag!!!
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-29 23:14:29 följande:

    Massa lycka till!! När har du testdag? Känner du av något? :)


    Tack <3 Den 7.10 är officiella testdagen. Känner lätt molvärk till och från,kommer ej ihåg om jag hade så förra gången,man borde skriva upp vid alla försök vad man har för symtom:) Brösten är mycket större,tunga och ömma.

    Men allt kan vara progesteronets härliga bieffekter ;D
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020