• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:10:11 följande:

    Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.


    Jag är absolut ingen expert men jag tycker att det ser positivt ut!! Och det låter rimligt att det börjar bli positivt nu för du är väl på Äl+14? Du kanske kan testa på fredag-lördag igen? :) har du några symptom?
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-30 11:53:37 följande:

    Det va en kemisk graviditet det fastnade men inte tillräckligt för att stanna och då prudocerar man tydligen Hcg-nivåerna. Ja jag va inne inatt då jag hade riktigt ont i magen. Så inget missfall iallafall så nu ska vi börja om med äggplock och sprutor. Så nu går vi in på omgång 2 :)


    Aha, okej. Lycka till!
  • Pan21
    Carro9194 skrev 2020-09-30 08:09:53 följande:

    Skönt att man inte är ensam om känslorna :)

    Ja, dom ska ringa upp 10:15, känns som att det enda man gör hela tiden är att vänta haha


    Haha ja.. all denna jävla väntan.. hur gick det? Får du starta?
  • Enkeli
    Pan21 skrev 2020-09-30 07:58:07 följande:

    Är i samma sits med risk för överstimulering så är sjukt nervös! Och hoppas också på första försöket men som du säger vill man ju gardera sig för besvikelse .. usch så jobbigt att inte veta om ni får börja, får du besked om det idag?


    Hur vet man om man har risk för överstimulering?
  • Enkeli
    Thessan81 skrev 2020-09-30 06:15:51 följande:

    Gick tyvärr inte hela vägen denna gång. Men bara att försöka bli gravida på nytt igen ??


    Vad tråkigt att höra! Vad hände? Massa kramar??
  • Enkeli
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:10:11 följande:

    Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.


    Är alldeles för ny inom ivf världen men skulle ändå tänka att om den blir starkare så är det positivt.. kanske inte så smart svar men tycker ändå verkar positivt! Hur många försök har ni haft?
  • Enkeli

    Hej,

    Hur mår ni? Jag är inne på 8e kvällen idag- ökat dosen till 225 menopur! Och tagit fyremadel sen i söndags. Jag är bara supertrött på kvällarna, somnade nyss på soffan tex och svullen på kvällarna också.. någon mer som känner så?

  • Chajsa
    Carro9194 skrev 2020-09-29 22:20:26 följande:

    Känner precis likadant! Och har jag otur så får jag inte ens börja nu, pga Corona så behandlar de bara ett visst antal åt gången :( sen hoppas jag såååå mycket att lyckas på första försöket men vill typ skydda mig själv och tänker ?inte ens det här kommer fungera?. Så sjukt mycket känslor! Jag har också hög risk för överstimulering sa läkaren, så det tänker man också på :(


    Jag känner igen mig, ena dagen är jag helt SÄKER på att det kommer gå på första, nära kan jag inte ens visualisera mig själv med barn och tänker ?det här är säkert inte meningen?. Hur vet man om det är hög risk för överstimulering? När märker man det i så fall?
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-09-30 20:53:17 följande:

    Jag känner igen mig, ena dagen är jag helt SÄKER på att det kommer gå på första, nära kan jag inte ens visualisera mig själv med barn och tänker ?det här är säkert inte meningen?. Hur vet man om det är hög risk för överstimulering? När märker man det i så fall?


    Precis samma jag funderar på.. fy, tog precis mina sprutor och det var jobbigt med ena. Brukar ta is för att bedöva först och slarvade med det.. stack in men fick inte in den.. auts! Sen gick det dock
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020