• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-10-27 16:53:04 följande:

    Så himla svårt det där! Tycker absolut du ska fråga varför de tycker du ska göra i naturlig cykel och inte på något annat sätt. Har du egen regelbunden ägglossning? Då kanske naturligt är bäst för dig. Jag har gjort en återföring då jag åt Letrozol dag 3-7 i cykeln, annars inga hormoner och en återföring då jag åt Progynon och sen tog Lutinus. Jag mådde så mycket bättre den cykeln då jag inte fick massa extra hormoner men samtidigt skulle jag nog köra stimulerad nästa gång. Även om Lutinus ger biverkningar tycker jag det känns tryggt med extra progesteron.


    Tack Clemmentina!

    Jag ska absolut pusha för Lutinus (jag har redan så kort lutealfas) och se till att få högre dos. Jag är bara fundersam på om jag behöver något under första delen av cykeln.. jag vet inte ens vad de baserar det beslutet på. Jag har ingen aning on min slemhinna kommer växa tillräckligt. Tack för svaret, då har jag ngt att fråga om imorgon. :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-27 16:22:07 följande:

    Nå så lite så :) jag tycker att du absolut ska fråga,det är alltid bra att vara lite "på" i sin behandling. Ibland känns de som de bara går på i samma rullor. Det finns ju naturpreparat/vitaminer som oxå ska bygga på slemhinnan. Kan ju oxå pröva sånt om du känner för det :)


    Berätta gärna mer!! Något du själv har testat? :)
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-10-27 14:59:39 följande:

    Tack snälla! Är så jättelycklig- fick lite brunt på pappret idag och har lite mensvärk. Så det kanske betyder att nästa riktiga mens kommer i slutet av november. Tänker mig sörjt klart när blödningen klar sen..

    Och en till sak- svärföräldrarna erbjöd sig ge lite pengar för vårt nästa försök! Det behövs kan jag säga så är en tröst verkligen..


    Vilka bra nyheter! Både att det kom lite blod och att ni kan få hjälp ekonomiskt! :) kommer du köra direkt i kommande cykeln?
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-27 08:24:31 följande:

    Vilken vecka är du i nu? Ja,fy att må dåligt,det är på gott och ont lite har jag tyckt. Skitjobbigt men på samma gång lite betryggande. Kramar <3


    Jo visst är det så. Jag är i vecka 6 nu. Den 12e nov hoppas jag få se hjärtat slå, och då äntligen få slippa progynonen och lutinus. Den 13e sen ska jag till mvc, då jag antar att jag ska få sprutor, en spruta varje dag under resten av graviditeten. Precis som när jag väntade dottern. Sprutan är blodförtunnande, jag har några i släkten med kärlsjukdomar, närmast mamma och moster som båda fick blödning i hjärnan.

    Det är ju inte speciellt skönt att sticka sig själv....
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-27 15:03:29 följande:

    Tack snälla för pepp! Ja- jobb hemifrån är guld värt i dessa lägen, när man mår dåligt. Jag är också glad för det, vet inte hur jag hade orkat annars- hade nog sjukskrki it mig. Är du illamående eller? Och en fråga- är detra just din andra IVF?


    Jag driver eget företag så jobbar alltid hemifrån :)

    Första omgången ivf jag gjorde: ett ÄP en insättning blödde ganska omgående. Nästa ÄP, en insättning som inte fastnade och 3 till frysen. Sen gjorde jag FET och dottern kom.

    Nu 5 år senare är det syskonförsök genom FET

    Ja jag mår sjukt illa, är i närheten av toaletten hela tiden, känns som att kräket sitter i halsen hela tiden, men inget kommer ut.
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-27 17:52:50 följande:
    Berätta gärna mer!! Något du själv har testat? :)
    Nu är detta jag har läst mig till själv,har inget belägg från nån läkare, jag är ett litet fan av naturpreparat och testar gärna lite olika  alternativa saker Glad

    Extra vitamin E bygger upp slemhinnan positivt,Jättenattljusolja,L-arginin och Membrasin ska oxå gynna.
    Så jag äter de två förstnämna,plus Q10 för äggkvalitet och denna behandling får jag oxå testa DHEA tabletter för bättre äggkvalitet, utskrivna av nya kliniken.
    Akupunktur kan man oxå testa för att stärka och bygga upp en fin slemhinna,pröva på det förra behandlingen.
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-27 18:48:59 följande:
    Jo visst är det så. Jag är i vecka 6 nu. Den 12e nov hoppas jag få se hjärtat slå, och då äntligen få slippa progynonen och lutinus. Den 13e sen ska jag till mvc, då jag antar att jag ska få sprutor, en spruta varje dag under resten av graviditeten. Precis som när jag väntade dottern. Sprutan är blodförtunnande, jag har några i släkten med kärlsjukdomar, närmast mamma och moster som båda fick blödning i hjärnan.

    Det är ju inte speciellt skönt att sticka sig själv....
    Ok, då får vi hoppas att tiden går snabbt till ditt ultraljud och att ditt illamånde ger med sig lite ändå, fy vad jobbigt att må så illa i vecka 6 redanSkäms Var det så vid din förra graviditet oxå? Bra att de har koll på dig med tanke på risken för blodproppar i släkten.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-27 16:06:16 följande:
    Låter som en bra plan! Då hoppas vi spottings uteblir och att fredagen den 13:e är din turdag. :)

    Ja jag hoppas det är så! Skönt att det fanns en hel del ägg på gång. Börjar kännas en hel del i magen nu faktiskt.
    Lycka till på ditt andra UL imorgon!{#emotions_dlg.flower} Hejjar på flera fina ägg.
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-27 16:58:42 följande:

    Jo,kollade på Carl von linne kliniken först. Där låg ett försök på 38000 kr om jag kommer ihåg rätt. Och 3 försök på 80.000 kr. Så det är lite skillnad finland och Sverige emellan. Här i finland finns inte sånt där paketpris,iallafall inte på de kliniker jag har haft kontakt med,eller tittat på. Tack! Och jag önskar er detsamma<3

    Läste att det hade kommit lite lite blod nu för dig,hoppas det är pågång ut allt nu och du kan ta nya tag snart igen. Kram!


    Det är just Carl Von Linne vi går på :) hur kommer det sig att det var just den kliniken ni kollade på i Sverige?

    Bara lite brun flytning och mensvärk, men tror mensen sätter igång iaf senast imorgon.. skönt!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020