• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 19:59:43 följande:
    Tack :) Det är en femdagars. Det går bra, nu rullar det bara på. Kommer att bli värre framåt slutet av nästa vecka, det är troligt att det är då jag får spottings om det inte tog sig.
    Känner igen mig i detta, de första dagarna bara tuffar på,ju närmare de kommer till dagen man vet att blodet brukar komma(jag har börjat småblöda på dag 10 efter ET varje gång) så blir dagarna och tankarna tyngre.
    Men jag håller mina tummar och tår för dig och din lilla blastis!Hjärta
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-28 19:39:02 följande:

Jamen vad fint, det var ett bra antal ju! Förhoppningsvis ligger de lilla ägget,The one,där :D

Ja det känns som lagom! Hoppas ju att jag inte blir överstimulerad och att något av äggen är guldägget.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 20:03:21 följande:

Jättesnart ju :) Hur brukar du må efter plock? Fast även om det brukar gå bra tycker jag att du ska ladda upp med en massa gott att äta och bra att läsa/titta på ;)

Får den blivande fadern vara med?

Ja det är ju det! :) Brukar ha ont i magen men det brukar ändå vara okej. Går inte riktigt att jämföra med i våras då det blev totalfrys. Men ska som du säger ladda upp med lite god mat här hemma och så. Tyvärr får sambon inte vara med. Han får leverera sin del och sen gå därifrån för att komma tillbaka och hämta mig när det är dags. Hur är din vecka? :)
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-10-28 19:31:13 följande:

Ja de hade växt till sig en del. Flera över 20 mm. Tror de räknade till ett tiotal totalt. Sist fick vi ut 8 ägg ur 11-12 blåsor.

Det låter superbra! Vilka sprutor tar du nu? Och skönt med äggplock innan helgen :)
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 19:59:43 följande:

Tack :) Det är en femdagars. Det går bra, nu rullar det bara på. Kommer att bli värre framåt slutet av nästa vecka, det är troligt att det är då jag får spottings om det inte tog sig.

Håller tummarna för dig! <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-28 08:26:17 följande:

Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.

Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D

Hej!

Hur känns det nu? Hoppas du får börja med din behandling asap! :)

Men om du blöder så lite och tidigare än vanligtvis så kanske det betyder något annat :D

Hursom så håller jag tummarna för dig och tack för tipsen ang tillskott. Har beställt flera nu!
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-28 22:26:09 följande:

Hej!

Hur känns det nu? Hoppas du får börja med din behandling asap! :)

Men om du blöder så lite och tidigare än vanligtvis så kanske det betyder något annat :D

Hursom så håller jag tummarna för dig och tack för tipsen ang tillskott. Har beställt flera nu!

Fortfarande bara molande och småspottings...nä tyvärr inget roligare än så:( Har haft så här nån gång förut,innan vi börja med ivf. Då har de börjat på cd 23 och bara småjävlas med smöblödning flera dagar innan mens. Verkar bli så nu oxå...

Men roligt att jag kunde hjälpa till! <3
  • Clemmentina
    Lunaymar skrev 2020-10-28 22:19:29 följande:

Det låter superbra! Vilka sprutor tar du nu? Och skönt med äggplock innan helgen :)

Verkligen, tack! Tar Gonal-f 175 ie och Fyremadel. Exakt samma sprutor och mängder som sist. Ja så skönt! :)
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-10-28 20:21:02 följande:

Känner igen mig i detta, de första dagarna bara tuffar på,ju närmare de kommer till dagen man vet att blodet brukar komma(jag har börjat småblöda på dag 10 efter ET varje gång) så blir dagarna och tankarna tyngre.

Men jag håller mina tummar och tår för dig och din lilla blastis!

Lunaymar skrev 2020-10-28 22:21:29 följande:

Håller tummarna för dig! <3

Tack! Det värmer så enormt. Det har sagt så många gånger men det tål att sägas igen. Det är så fullt av fina omtänksamma människor här, jag hämtar så mycket energi här. Tack! <3
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-28 20:59:05 följande:

Ja det är ju det! :) Brukar ha ont i magen men det brukar ändå vara okej. Går inte riktigt att jämföra med i våras då det blev totalfrys. Men ska som du säger ladda upp med lite god mat här hemma och så. Tyvärr får sambon inte vara med. Han får leverera sin del och sen gå därifrån för att komma tillbaka och hämta mig när det är dags. Hur är din vecka? :)

Jag har det riktigt körigt på jobbet så tiden bara rinner iväg. Men det är skönt också, hade varit värre om det var en lugn period, då kan jag ha svårt att låta bli att räkna på dagar och känna efter.

Skönt för dig att slippa sprutor nu. Hoppas att du är taggad inför plock och att det går bra. Guldplocket nu ju ;) Ska bli spännande att höra.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020