• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 11:56:34 följande:

Hur gick vul idag, har du fått plock inbokat? :)

Sussna85 skrev 2020-10-28 12:22:49 följande:

Ja,det närmar sig! Har du varit på UL?

Tack, vad gulliga ni är som frågar. Det såg bra ut. Äggplock är inbokat till fredag och jag ska ta Ovitrelle ikväll. Börjar bli nervöst nu!
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-10-28 17:42:40 följande:

Tack, vad gulliga ni är som frågar. Det såg bra ut. Äggplock är inbokat till fredag och jag ska ta Ovitrelle ikväll. Börjar bli nervöst nu!

Lycka till! Härligt att ha det gjort inför helgen.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-28 14:43:40 följande:

Men ojjojjoj vad spännande!!! Hoppas hoppas hoppas. Ibland överraskar kroppen.. du skrev att CVL är ledande i Europa, var har du läst det? Skulle vara spännande läsa :)

Hur är de i Finland?

Ja..än har den inte kommit igång,bara små lirp som min kollega säger,haha. Men hoppas snart,kollar på sprutan varje gång jag öppnar kylskåpet!

Ja nu ska jag väl vara lite försiktig med vad jag skriver,det stod på clv hemsida att de var ledande i Norden och så hänvisar dom till en undersökning som tydligen görs endel år som heter Q-ivf,där de uppvisar statistik över ivf behandlingar i Sverige,där ser det ut som cvl är en av de ledande iallafall :D

Ja...faktiskt titta vi inte så noga på vilka kliniker i Finland som var i topp. Var lättast att ta oss till Åbo,så vi hade 3 st kliniker att välja på där :) så jag sluta undersöka saken när vi hitta dom och valde då Aurakliniken först. Nu får vi se om Mehiläinen Felicitas är bättre,de verkar ha nyare behandlingsformer iallafall ser jag nu när jag förstår hur mycket funkar.
  • Sussna85

Härligt!! Hade de hunnit växa nått de små blåsor som var på gång förut? Hur många var det nu som man kan räkna med vid ÄP?
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-10-28 13:42:13 följande:

Mensen drog igång ordentligt i måndags. Ringde kliniken igen och berättade. De skulle höra av sig då det var fullt överallt. Tyvärr kan de inte hjälpa denna menscykel och de får se om de ens kan hjälpa nästa. Annars är det från januari de eventuellt kan hjälpa. Hur många gånger ska man få ett nej? Hur länge ska man ens behöva vänta? Vi får hjälp genom regionen men känns sol att man snart vill betala själv på privat klinik för att få hjälp. Vi har väntat i 2 år????

Usch vilken jobbig sits! De är om ni vill göra nått försök privat i väntan på landstingets betalda försök,den möjligheten finns ju,men jobbig sits :(

Och denna ovisshet och vad det verkar,osäkerhet, när ni kan förvänta er att få påbörja behandling, om de inte kan säga en säkrare tidsperiod än så...blä. Kramar!
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-10-28 18:03:16 följande:

Lycka till! Härligt att ha det gjort inför helgen.

Ja precis, så skönt! Hur går det för dig?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-28 19:14:27 följande:

Härligt!! Hade de hunnit växa nått de små blåsor som var på gång förut? Hur många var det nu som man kan räkna med vid ÄP?

Ja de hade växt till sig en del. Flera över 20 mm. Tror de räknade till ett tiotal totalt. Sist fick vi ut 8 ägg ur 11-12 blåsor.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-28 19:31:13 följande:

Ja de hade växt till sig en del. Flera över 20 mm. Tror de räknade till ett tiotal totalt. Sist fick vi ut 8 ägg ur 11-12 blåsor.

Jamen vad fint, det var ett bra antal ju! Förhoppningsvis ligger de lilla ägget,The one,där :D
  • Ölandstoka
    Enkeli skrev 2020-10-28 14:50:00 följande:

Åhh vad spännande!! Ruvar på en hur många dagars? Så spännande! Hoppas hoppas allt går prima!

Tack :) Det är en femdagars. Det går bra, nu rullar det bara på. Kommer att bli värre framåt slutet av nästa vecka, det är troligt att det är då jag får spottings om det inte tog sig.
  • Ölandstoka

Jättesnart ju :) Hur brukar du må efter plock? Fast även om det brukar gå bra tycker jag att du ska ladda upp med en massa gott att äta och bra att läsa/titta på ;)

Får den blivande fadern vara med?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020