• Baconpie

    BIM September Första barnet

    Hej,

    Startar nu upp en ny tråd för BIM September för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Håller tummarna för att september blir månaden då vi alla får vårt efterlängtade plus, och om inte så får vi åtminstone sällskap på vägen.

  • Svar på tråden BIM September Första barnet
  • Jenzia


    Nu är min äl på G! Får nog peak på lh-testet vid lunch och äl imorgon eller måndag (precis som läkaren sa när jag var på äggledarspolning i måndags ). Så min BIM ser ut att vara korrekt 29/9!
  • Weloty
    Soff skrev 2020-09-12 07:47:59 följande:

    Inne på BIM+2 men får negativt test. Har molande värk till och från..men ingen mens..


    Du kommer säkert få ett plus inom de närmsta dagarna! Hjärta
  • Link92

    Jag tog ett tidigt test igår på ÄL+10, solklart negativt. Utredningen vi påbörjat visade att jag inte är immun mot rubinella (röda hund) längre så blev tillsagd att vaccinera om mig. Får man röda hund som gravid leder det tydligen ofta till fosterskador.. så tog testet bara för att kunna vaccinera. Fick vaccin igår också så nu måste vi stoppa bebisverkstan en månad enligt utredaren. Känns riktigt segt men samtidigt bra att slippa oroa sig över röda hund senare. Men jag stannar kvar här på ett hörn och följer er andra :)

  • Soff
    Weloty skrev 2020-09-12 08:32:45 följande:

    Du kommer säkert få ett plus inom de närmsta dagarna! 


    Åh, jag hoppas <3 tack för dina ord.
  • FasterOwe
    bananmilkshake skrev 2020-09-11 21:45:19 följande:

    Spännande! :D När har du bim? 


    Bim 17/9, hade äl 3/9.
    Weloty skrev 2020-09-11 21:56:32 följande:

    Oj så spännande! Vi har samma BIM, den 17/9! Igår och idag har jag känt någonting som jag skulle beskriva som en svag mensvärk i nedre delen av magen på höger sida. Det har dock bara hänt 3 gånger på två dagar och sitter i några minuter innan det försvinner helt. Jättekonstigt! Inte alls ont på samma nivå som när jag har mensvärk, utan bara en lite "svidande" känsla. 

    När tänkte du ta första testet? Nidblödning och molvärk låter ju verkligen lovande! :)


    Ja så är det för mig med, inte lika starkt som mensvärk men tydliga känningar.

    Jag började testa igår, men då går det ju inte att se i normala fall. Tänker testa varje dag tills jag får slut på test. Idag kunde jag med lite fantasi ana en vag skugga.

    Förra gången jag blev gravid (slutade i ma) plussade jag på äl+10, alltså imorgon. Så jag är supertaggad inför att testa imorn!
  • Abrakadbra
    FasterOwe skrev 2020-09-12 09:16:09 följande:

    Bim 17/9, hade äl 3/9.Ja så är det för mig med, inte lika starkt som mensvärk men tydliga känningar.

    Jag började testa igår, men då går det ju inte att se i normala fall. Tänker testa varje dag tills jag får slut på test. Idag kunde jag med lite fantasi ana en vag skugga.

    Förra gången jag blev gravid (slutade i ma) plussade jag på äl+10, alltså imorgon. Så jag är supertaggad inför att testa imorn!


    Så himla spännande! beklagar MA dock... var et längesen? Gott teckek på att du KAN bli gravid iallafall:)

    Lägg gärna upp testet du gör sen. SÅ nyfiken!
  • FasterOwe
    Abrakadbra skrev 2020-09-12 10:44:06 följande:

    Så himla spännande! beklagar MA dock... var et längesen? Gott teckek på att du KAN bli gravid iallafall:)

    Lägg gärna upp testet du gör sen. SÅ nyfiken!


    Det var några veckor sedan bara. Så detta är första försöket sedan det.

    Det ska jag! Hoppas alla lägger upp sina test!
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-09-12 07:48:40 följande:

    Nu är min äl på G! Får nog peak på lh-testet vid lunch och äl imorgon eller måndag (precis som läkaren sa när jag var på äggledarspolning i måndags ). Så min BIM ser ut att vara korrekt 29/9!


    Härligt!! Samma för mig jag har fått positivt på ägglossningstest från rfsu men inte på testlagret. Ägget lär släppa om cirka 2-3 dagar för mig ÄL verkar komma snabbare utan en massa örter etc. Provade du munkpeppar denna månad?
  • Stickling
    Soff skrev 2020-09-12 10:54:21 följande:

    Och där kom mensen bim+2. Gråter floder nu alltså :(


    Åh nej! :( Förstår att du blir förtvivlad, antar att du hunnit få upp hoppet när du passerade bim dessutom.. Du får sörja och låta känslorna komma. Hoppas på nästa gång <3
Svar på tråden BIM September Första barnet