• Lola92

    BIM Oktober 2020

    Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

    Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

    Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

    Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • hl123
    hl123 skrev 2020-10-17 07:50:30 följande:

    Kunde inte hålla mig längre och tog en sticka från RFSU nu på morgonen. Tog kort på bilden och ändrar jag kontrast osv kan jag helt klart ana något svagt, svagt streck. Vet inte om jag vågar hoppas eftersom det verkar vara vanligt med spökstreck på dom. Väntar nog med CB digital tills på måndag


    Tog kort på stickan ska det såklart stå
  • hl123

    Mycket tydligare streck på RFSUs sticka idag, men fortfarande svagt. Vågar inte lite på det förrän jag har tagit ett digitalt dock!

  • Msofie

    Förväntar mig att få mens om cirka en vecka, då går vi in i nionde månaden av försök. Jag använder mig av appar samt temp för att ha koll på ÄL, men funderar på om jag ska investera i natural cykles? Har ni någon erfarenhet av det? Fungerar de bättre än appar och bara temp så att säga? Ska tillägga att min cykel är rätt oregelbunden.

  • Dunisar

    Jag kunde inte hålla mig. Gjorde ett gravtest som var negativt. ÄL+8.... Snälla kan någon säga att de testat tidigt o va negativt som sedan blev positivt några dagar senare. Jobbigt väntan....

  • hl123
    Dunisar skrev 2020-10-18 14:57:31 följande:

    Jag kunde inte hålla mig. Gjorde ett gravtest som var negativt. ÄL+8.... Snälla kan någon säga att de testat tidigt o va negativt som sedan blev positivt några dagar senare. Jobbigt väntan....


    Jag testade negativt i fredags ÄL+8, kunde ana något igår och idag mycket tydligare!
  • SMEL

    Mina symptom har mildras.. Venne om något gick denna gång. Sambon är iaf stöttande och sa att vi försöker nästa månad igen. Ska försöka mig på att äta kosttillskott då oxå.

    Har ju mens om 9 dagar så igentligen inte försent men känner mig liksom deppig av någon anledning.

    Kram

  • LyCKa55

    Jag har varit väldigt trött, lite illamående o haft ett himla humör..Känner ni andra igen de? Annars är de ju typ pms. Har typ en känsla som att man skulle få mens när som helst men det är en vecka kvar till BIM..Och idag fick jag en geléaktig flytning..Brukar inte ha de annars..

    Antingen är de inbillning eller så är de nåt. Vi hade sex ca 4dagar innan ÄL(eller vad jag tror va det iaf). Blev inte närmare än så. Men jag har en kompis som blev gravid genom att ha sex 5dagar innan så de är ju inte omöjligt. O ja har blivit gravid båda gångerna med barnen på första försöket. Då har vi dock prickat ÄL

  • Dunisar
    hl123 skrev 2020-10-18 15:59:44 följande:

    Jag testade negativt i fredags ÄL+8, kunde ana något igår och idag mycket tydligare!


    Okej, tack! Det ger mkt lite hopp.... har tyckt känna av ?ryckningar?/molande värk från vänster sida. Känner att humör kanske svajar eller bara pms. Haft fram tills nu krämiga flytningar och ganska mycket. Nästan svampliknande känsla. Ibland kan jag tycka om jag går med tom mage för länge eller inte äter frukost att jag bli lättare illamående.

    Vi får se helt enkelt ;)

    Men väntar två dagar och testar igen...
  • Dunisar
    hl123 skrev 2020-10-17 07:50:30 följande:

    Kunde inte hålla mig längre och tog en sticka från RFSU nu på morgonen. Tog kort på bilden och ändrar jag kontrast osv kan jag helt klart ana något svagt, svagt streck. Vet inte om jag vågar hoppas eftersom det verkar vara vanligt med spökstreck på dom. Väntar nog med CB digital tills på måndag


    Kan du inte lägga upp bilder på den svaga och sen starkare? :)
Svar på tråden BIM Oktober 2020