• Anonym (Älskarinnan)

    Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

    Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

    Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

    Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

    Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

    Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

    Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

    Frågor på det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

    Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

    Jag kan vara precis vem som helst!

    Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

    Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

  • Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Linn)

    Tror inte att någon förstår syftet med denna tråd.

  • Anonym (Kim)

    Hoppas du får en underbar kväll.

    Du förklarar att du inte vill ha en seriös relation just nu. Du vill ha kravlöst sex och livsnjutning.

    Vad är det som ska till för att du ska ändra dig? När når du din gräns till att börja funderar på en monogam stabil relation? Du kan ju inte slå av och på. Har du en tidslimit eller hur har du tänk träffa en partner? Har du tänkt på vad du har med i bagaget in i en ny relation. Din partners tillit? Att du inte väljer kk utan män i relation, beror det på att du vill vara den enda han har sex med, förutom frun. Det kan inte bero på relationsbiten. Kk vill inte ha fast heller likväl som den upptagne mannen.

    Jag gissar att du inte kör bara en i taget. Det blir alldeles för lite action och dötid för dig. Då blir det den klassiska älskarinneväntan. Envägskommunikationen med mannen i fråga som idkar familjeliv. Det är nog rätt ensamt.

    Bejaka din sexualitet men välj lite klyftigare. Om du sket i den andra kvinnan skulle du inte ha så många åsikter om henne. Att hon inte ger och vattnat å gu? vet vad. Då skulle det bara besvaras med en axelryckning.

    Att du får klös av antiotrohetsivrarna är inte ett dugg förvånande. Dock förvånad över att så få likasinnade stöttar dig.

    Det hade varit spännande att följa.

    Önskar att det varit en mer nyanserad debatt och fler klara svar. Mycket pajkastning.

    Har ingen egen erfarenhet åt något håll.

  • nénuphar
    Anonym (Kim) skrev 2020-09-19 17:23:06 följande:

    Att du får klös av antiotrohetsivrarna är inte ett dugg förvånande. Dock förvånad över att så få likasinnade stöttar dig.

    Det hade varit spännande att följa.

    Önskar att det varit en mer nyanserad debatt och fler klara svar. Mycket pajkastning.

    Har ingen egen erfarenhet åt något håll.


    Tycker inte det är speciellt konstigt att det är få likasinnade. Även om man är otrogen så är det nog ganska ovanligt att vilja manifestera samma I don?t give a fuck attityd som TS. Det är heller inget konstigt att en nyanserad diskussion uteblir. TS vill inte diskutera

    -amatörpsykologiska diagnoser

    - förutfattade meningar eller liknande

    Här under verkar enligt TS inställning alla epitet hon får falla. Däremot kan hon själv dela ut både epitet och får ha förutfattade meningar eftersom hon i stort sett samma mening skriver att hon ej heller vill

    ? diskutera med tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person?

    Ironin i detta är rätt stor men bortsett från det stänger det ganska många möjligheter till konstruktiv dialog alldeles oavsett vad man tycker om beteendet hon vill berätta om.
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Kim) skrev 2020-09-19 17:23:06 följande:

    Hoppas du får en underbar kväll.

    Du förklarar att du inte vill ha en seriös relation just nu. Du vill ha kravlöst sex och livsnjutning.

    Vad är det som ska till för att du ska ändra dig? När når du din gräns till att börja funderar på en monogam stabil relation? Du kan ju inte slå av och på. Har du en tidslimit eller hur har du tänk träffa en partner? Har du tänkt på vad du har med i bagaget in i en ny relation. Din partners tillit? Att du inte väljer kk utan män i relation, beror det på att du vill vara den enda han har sex med, förutom frun. Det kan inte bero på relationsbiten. Kk vill inte ha fast heller likväl som den upptagne mannen.

    Jag gissar att du inte kör bara en i taget. Det blir alldeles för lite action och dötid för dig. Då blir det den klassiska älskarinneväntan. Envägskommunikationen med mannen i fråga som idkar familjeliv. Det är nog rätt ensamt.

    Bejaka din sexualitet men välj lite klyftigare. Om du sket i den andra kvinnan skulle du inte ha så många åsikter om henne. Att hon inte ger och vattnat å gu? vet vad. Då skulle det bara besvaras med en axelryckning.

    Att du får klös av antiotrohetsivrarna är inte ett dugg förvånande. Dock förvånad över att så få likasinnade stöttar dig.

    Det hade varit spännande att följa.

    Önskar att det varit en mer nyanserad debatt och fler klara svar. Mycket pajkastning.

    Har ingen egen erfarenhet åt något håll.


    Ja det hade varit intressant med en mer djupsinnig diskussion. Vad har föranlett detta? Vad är det som driver TS. Hur ser framtiden ut. Men jag upplever det som att TS inte önskar diskussion och analys, utan kraftfullt slår ner på alla försök till samtal och förståelse.

    Konstigt då detta är ett diskussionsforum.
  • Anonym (Kim)
    nénuphar skrev 2020-09-19 17:40:07 följande:

    Tycker inte det är speciellt konstigt att det är få likasinnade. Även om man är otrogen så är det nog ganska ovanligt att vilja manifestera samma I don?t give a fuck attityd som TS. Det är heller inget konstigt att en nyanserad diskussion uteblir. TS vill inte diskutera

    -amatörpsykologiska diagnoser

    - förutfattade meningar eller liknande

    Här under verkar enligt TS inställning alla epitet hon får falla. Däremot kan hon själv dela ut både epitet och får ha förutfattade meningar eftersom hon i stort sett samma mening skriver att hon ej heller vill

    ? diskutera med tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person?

    Ironin i detta är rätt stor men bortsett från det stänger det ganska många möjligheter till konstruktiv dialog alldeles oavsett vad man tycker om beteendet hon vill berätta om.


    Håller med. Inget konstruktivt alls. Bara en rätt tråkig attityd om att TS tar det hon vill ha och sedan locket på. Håller också med om att man får tycka vad man vill men ändå kunna vädra åsikter och frågor.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Linn) skrev 2020-09-19 17:55:29 följande:

    Ja det hade varit intressant med en mer djupsinnig diskussion. Vad har föranlett detta? Vad är det som driver TS. Hur ser framtiden ut. Men jag upplever det som att TS inte önskar diskussion och analys, utan kraftfullt slår ner på alla försök till samtal och förståelse.

    Konstigt då detta är ett diskussionsforum.


    Ja håller verkligen med. Det har varit intressant med just den frågeställningen.

    Det handlar ju inte om att racka ner eller döma utan få en insikt och förståelse hur TS fungerar.

    Att öppet kunna diskutera. Att man är av olika åsikter är en helt annan sak. Man kan stilla agree to disagree.

    Som du säger - ett diskussionsforum.
  • Anonym (h)
    Anonym (Kim) skrev 2020-09-19 18:30:36 följande:
    Ja håller verkligen med. Det har varit intressant med just den frågeställningen.

    Det handlar ju inte om att racka ner eller döma utan få en insikt och förståelse hur TS fungerar.

    Att öppet kunna diskutera. Att man är av olika åsikter är en helt annan sak. Man kan stilla agree to disagree.

    Som du säger - ett diskussionsforum.
    Det är ju vad ts eftersökt men bara blivit överöst med moralkakor.
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-18 16:08:58 följande:

    Jag är ingen superkvinna, och alla arma kvinnors män är inte odågor.

    Det är män som vill ha något som deras kvinnor uppenbarligen inte klarar eller vill ge dem.

    Det handlar inte om att du behöver överlista mig, det hela är egentligen väldigt enkelt.

    Vissa män har slutat tända på sina fruar för att de t ex har blivit överviktiga, eller för att de på andra sätt har slutat bry sig om sitt yttre.

    För även om någon här skrev att det är det inre som räknas så vill nog de flesta iallafall inte ha en partner med ett sjaskigt yttre.

    För min del betyder det yttre mest, då jag bara ska leka tillfälligt med dem iallafall. Fast de flesta har åtminstone hyfsat bra positioner på t ex sina arbeten, eller i samhället.

    De med högre positioner i samhället är dock mer försiktiga, då åker vi lite längre iväg när vi ska ha en helt helg på hotell med middagar, spa och mycket... sex.


    Jag var smått ironisk när jag refererade till superkvinna, arma kvinnor och odågor till män vi verkar inte tala samma språk samma. Jag tänker inte pådyvla någon diagnos utan snarare att du bara en personlighet och du verkar så grymt osympatisk och trist. Att du bara ser din attraktion i att vara snygg och sexig till skillnad från de kvinnor vars män som väljer att vara otrogna med dig. För mig sverkar det som att männen du träffar är av samma kvalité. Min erfarenhet säger att dessa män är lika lodiga dom som sina kvinnor. Kvinnor gör sig fina så länge deras män gör sig fina för dem. Kan lova dig att det är så i 90% av fallen.

    Skulle det vara ?finare ? bara för att du får en spahelg med en vd i Gimo än ett natt med en truckförare på ett Scandichotell i Arvika eller vad villl din få sagt? Skulle vi bli mer impade?

    Du förefaller ganska endimensionell och platt när du menar på att du personligen inte sårar någon och att du inte behöver ta ansvar för det.Rätt i sak men fel i praktik. Normala människor utan diagnoser distanserar omedvetet sig från sina äkta partner vid otrohet. Man vet när något är fel och man känner det som bedragen kvinna. Det beteendet bidrar du till och jag har svårt att ta in att det är något att vara stolt för, än mindre att starta en tråd på FL och spela Allan Ballan.
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Linn) skrev 2020-09-19 17:55:29 följande:

    Ja det hade varit intressant med en mer djupsinnig diskussion. Vad har föranlett detta? Vad är det som driver TS. Hur ser framtiden ut. Men jag upplever det som att TS inte önskar diskussion och analys, utan kraftfullt slår ner på alla försök till samtal och förståelse.

    Konstigt då detta är ett diskussionsforum.


    Åsiktskorridoren är trådsmal och sjävklart ska den självutnämnda drottningen av Pleasure får regera som den envåldshärskare hon är . Hon får väl hålla hov någonstans där det inte finns folk som ställer frågor även om man inbjuder till frågestund. Förstår verkligen inte vitsen. Förväntade hon sig att folk skulle blåsa i horn och rulla ut röda mattan och sjunga hejaramsor om hur cool och häftig hon är?
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!