• Anonym (En tjej)

    VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!

  • Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?
  • Anonym (onlyu!)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:
    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
    Du är kär men låter inte som han är det alls.
    För att du är så kär accepterar du också hans beteende fast du tycker han felar/är en röv (!).
    Om han slutade ljuga, lämnade sin tjej för dig och ni var "exklusiva" skulle det förmodligen bara vara en tidsfråga innan han gjorde samma mot dig ;).

    Hur skulle du känna om ni var ett par och han hade någon annan vid sidan av som höll på som du trots hon kände till dig? Skulle du tycka hon var helt fri från skuld ?

    Tycker du inte du förtjänar bättre i nuläget än att vänta på någon i onödan?
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:

    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!


    Människor som rör upptagna som lever monogamt är rövhål i min mening.

    Du är väl också med och smyger bakom ryggen på flickvännen. Men det är väl inga problem för dig?

    Men klart alla har ju olika inställning till moral
  • legomum
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:
    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
    Nej du är inte den som gör fel, men vill du verkligen ha en pojke som inte kan stå rakryggad i ett förhållande?
    Han ljuger och bedrar nu.
    Du kan aldrig lita på att han inte gör samma mot dig. Om han ens lämnar henne för dig dvs.

    En man är ärlig och respekterar sin kvinna. Behandlar henne som att hon betyder allt. Varför vill du inte detta för dig?
  • Vevoz
    Anonym (Sara) skrev 2020-09-18 07:45:40 följande:

    Nu vet vi ju inte bakgrunden. TS skriver att de är unga. Kansker de så unya att det är helgjobbande tonåringar det handlar om. Jag tycker ju att ts ska släppa flirten, men jag tänker också att det kan handla om en ung kille i relation med en tjej med skälvskadebeteende där de båda behöver hjälp.

    Det kan dock vara svårt för ts att göra något utifrån den situatione hon är i, så hennes "roll" är nog bara att gå vidare för sin egen skull. Men kanske är det ett par tonåri gar som behöver stöd och hjälp som det handlar om.


    Hur många tonåringar tror du hänger här egentligen? Snarare att ts o killen är mellan 20-30
  • Anonym (...)

    Jag är en av de män jag ofta läser om här på forumet som inte finns. Jag har haft en älskarinna i över två år. Jag älskar henne och vill leva med henne men jag är faktiskt inte där ännu. Jag älskar min familj också och känner att jag vill "vänta ut" barnen... Hade det bara stått mellan min fru och min älskarinna hade jag valt älskarinnan! Så det kan finnas något mer från hans håll också men ts, ställ inte upp på det. Tvinga honom att välja. Blir det inte du var det ändå inte menat... Min älskarinna (jag kallar henne patetiskt nog flickvän) har aldrig ställt det kravet på mig och nu är hon lika hopplöst kär som jag är så nu är det väldigt svårt att bara gå därifrån. Så gör det du nu, innan det blir ännu jobbigare!

  • Anonym (Suck)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:
    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
    Han är en röv, du är en röv, ni är båda rövar. Grattis! :)
  • Xenia
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:
    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
    Du har dålig moral. Eller dubbelmoral.

    För vad skulle du ha tyckt om en tjej som din kille hånglat med trots att hon visste att han var upptagen? 

    Så jo, du felar. Skulle han till slut lämna sin nuvarande flickvän för dig, så vore det rätt åt dig om han sen blev otrogen med en annan.

    Men vad säger du om rådet att antingen ringa till hans flickvän eller säga till honom att du tänker göra det? Törs du syna hans bluff?
  • Anonym (o)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:
    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
    Har du inga förpliktelser mot dina medmänniskor?
    Otäck attityd
  • Anonym (nej)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-17 18:29:18 följande:

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!


    Var i en väldigt liknande situation för ett antal år sedan. Men jag och kollegan hann börja dejta och t.o.m. flytta ihop innan jag fick veta att han hade en annan tjej sedan flera år tillbaka. Hon bodde i staden där han kom ifrån, någon timme bort med bil. Så när han åkte hem för att hälsa på sin familj var det ju henne han åkte till.

    När jag till sist fick veta, för att en gemensam kollega berättade det, så sa han att han ville göra slut med henne, att relationen i princip var över redan, men att hon skulle ta livet av sig om han lämnade henne. Han sa att han skulle göra det men att han behövde vänta på rätt läge. Svag som jag var at the time (ung och dum) lämnade jag honom inte utan vi fortsatte bo ihop. Efter en tid sa han att han hade gjort slut med henne och allt verkade vara frid och fröjd.

    Av olika skäl lämnade jag honom ändå ett år senare, och fick i efterhand veta att han aldrig hade gjort slut med den där tjejen. Jag kontaktade henne och berättade om hans dubbelliv och hon blev såklart upprörd och sa att hon inte ville ha något mer med honom att göra. Men en kort tid senare hörde hon av sig till mig och berättade att han hade "förklarat hur det egentligen låg till" och att den enda anledningen till att han inte hade lämnat mig var för att jag i så fall skulle ha tagit livet av mig.

    De gifte sig en tid senare, men är skilda nu.

    Min poäng: Hade din kollega varit något att satsa på så hade han löst situationen med sin flickvän för länge sedan. MOVE ON och slösa inte din tid på det där skräpet. 
  • Anonym (Klassiker!)

    Ånej, den självmordbenägna flickvännen/frun igen? Den borde bli en klassiker på film så ofta som den används av otrogna. Ett utmärkt svepskäl till att aldrig lämna, men ack så uttjatat.


    En annan klassiker är?min fru är så elak, vi sover inte i samma rum längre och vi har definitivt aldrig sex?. Mohahaah!

  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Klassiker!) skrev 2020-09-21 01:57:47 följande:

    Ånej, den självmordbenägna flickvännen/frun igen? Den borde bli en klassiker på film så ofta som den används av otrogna. Ett utmärkt svepskäl till att aldrig lämna, men ack så uttjatat.

    En annan klassiker är?min fru är så elak, vi sover inte i samma rum längre och vi har definitivt aldrig sex?. Mohahaah!


    Ha ha, ja, att man fortfarande går på den...

    Med det sagt så här jag råkat ut för lite samma "förklaring". Han och jag hade dejtat i 4 månader när jag började bli lite fundersam över att mängden grejer hans ex hade "glömt" verkade öka snarare än minska. När jag en dag hittade en rulle hundbajspåsar som inte funnits där tidigare frågade jag om han passat hunden (Jag visste att hon hade en liten hund). När han då blev obekväm och försökte slingra sig, istället för att bara "ja, hon behövde någon som kunde rasta den" så blev jag misstänksam. Visade sig att hon snarare var på väg att flytta in än ut.

    Han körde ju de klassiska.

    1. Hon hittar inget annat boende, jag kan ju inte kasta ut henne på gatan (logiskt såklart).

    2. Vi har gjort slut men hon har inte riktigt accepterat det än.

    3. Hon har kanske inte riktigt förstått att jag gjort slut för jag har försökt vara lite försiktig för att hon inte mår så bra just nu.

    4. Vi har såklart inte haft sex sen innan du och jag träffades (jo, men säkert).

    Och sen PANG! 5. Hon kommer ta livet av sig om jag driver genom en separation.

    6. Hon vet om dig men förlåter mig så hon har valt att inte lämna ändå.

    Det är nu 4 år sen jag bad honom dra, hon försöker fortfarande få träffa mig. De har sen dess köpt hus ihop, givetvis är han olycklig och de har inget sexliv, bu hu.
  • Anonym (onlyu!)
    Anonym (nej) skrev 2020-09-21 01:47:48 följande:
    Var i en väldigt liknande situation för ett antal år sedan. Men jag och kollegan hann börja dejta och t.o.m. flytta ihop innan jag fick veta att han hade en annan tjej sedan flera år tillbaka. Hon bodde i staden där han kom ifrån, någon timme bort med bil. Så när han åkte hem för att hälsa på sin familj var det ju henne han åkte till.

    När jag till sist fick veta, för att en gemensam kollega berättade det, så sa han att han ville göra slut med henne, att relationen i princip var över redan, men att hon skulle ta livet av sig om han lämnade henne. Han sa att han skulle göra det men att han behövde vänta på rätt läge. Svag som jag var at the time (ung och dum) lämnade jag honom inte utan vi fortsatte bo ihop. Efter en tid sa han att han hade gjort slut med henne och allt verkade vara frid och fröjd.

    Av olika skäl lämnade jag honom ändå ett år senare, och fick i efterhand veta att han aldrig hade gjort slut med den där tjejen. Jag kontaktade henne och berättade om hans dubbelliv och hon blev såklart upprörd och sa att hon inte ville ha något mer med honom att göra. Men en kort tid senare hörde hon av sig till mig och berättade att han hade "förklarat hur det egentligen låg till" och att den enda anledningen till att han inte hade lämnat mig var för att jag i så fall skulle ha tagit livet av mig.

    De gifte sig en tid senare, men är skilda nu.

    Min poäng: Hade din kollega varit något att satsa på så hade han löst situationen med sin flickvän för länge sedan. MOVE ON och slösa inte din tid på det där skräpet. 
    Vilken douche, härligt du slapp honom tillslut! Han var nog inte trogen mot den andra kvinnan efter de gifte sig, iaf kan det inte känts som en bra grund för henne förtroendemässigt med tanke på hon fått reda på er relation? 

    Helt otroligt hur vanligt det verkar vara med ursäkten att partnern "kommer ta livet av sig om jag lämnar"... Kräks
  • Anonym (onlyu!)
    Anonym (Klassiker!) skrev 2020-09-21 01:57:47 följande:

    Ånej, den självmordbenägna flickvännen/frun igen? Den borde bli en klassiker på film så ofta som den används av otrogna. Ett utmärkt svepskäl till att aldrig lämna, men ack så uttjatat.


    En annan klassiker är?min fru är så elak, vi sover inte i samma rum längre och vi har definitivt aldrig sex?. Mohahaah!


    Ja, har man hört ett antal gånger... 
    Är nog lättare för unga, oerfarna personer att gå på, men livet lär en!
  • Anonym (nejdå)
    Anonym (onlyu!) skrev 2020-09-19 09:45:29 följande:
    Du är kär men låter inte som han är det alls.
    För att du är så kär accepterar du också hans beteende fast du tycker han felar/är en röv (!).
    Om han slutade ljuga, lämnade sin tjej för dig och ni var "exklusiva" skulle det förmodligen bara vara en tidsfråga innan han gjorde samma mot dig ;).

    Hur skulle du känna om ni var ett par och han hade någon annan vid sidan av som höll på som du trots hon kände till dig? Skulle du tycka hon var helt fri från skuld ?

    Tycker du inte du förtjänar bättre i nuläget än att vänta på någon i onödan?
    Att tänka sig in i hur samma beteende skulle kännas om det drabbade en själv är inte riktigt egoisters starka sida. Och TS verkar ju vara en känsloegoist och just hennes känslor är såklart centrum i universum för alla och då är det ju självklart att det är helt ok att göra saker mot andra som man själv inte skulle gilla för alla andras känslor är totalt värdelösa, det är bara hennes som räknas.

    Hon är ju kääääär förstår du och det betyder i hennes egoistiska lilla värld att det är fritt fram att göra precis vafan som helst för det enda som räknas i världen är hennes känslor.Hjärta
  • Anonym (onlyu!)
    Anonym (nejdå) skrev 2020-09-21 17:44:19 följande:
    Att tänka sig in i hur samma beteende skulle kännas om det drabbade en själv är inte riktigt egoisters starka sida. Och TS verkar ju vara en känsloegoist och just hennes känslor är såklart centrum i universum för alla och då är det ju självklart att det är helt ok att göra saker mot andra som man själv inte skulle gilla för alla andras känslor är totalt värdelösa, det är bara hennes som räknas.

    Hon är ju kääääär förstår du och det betyder i hennes egoistiska lilla värld att det är fritt fram att göra precis vafan som helst för det enda som räknas i världen är hennes känslor.Hjärta
    Ja, många älskarinnor/kvinnor nr 2 kan nog rättfärdiga sitt beteende genom att hävda de är utan skuld, kanske i vissa fall även för att döva sitt eget samvete?

    Allas moralkompass är olika, men att ge sig in i en relation med någon upptagen brukar för de flesta slå på bromsen. Dock kan det bli svårt vid starka känslor och om personen blir matad med lögner.
    Det är lättare för yngre, oerfarna att bli lurade och hänga kvar känslomässigt men förhoppningsvis lär sig även TS med tiden.

    I TS fall låter det som hon är kär i någon som bara leker med henne.
Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?