• Anonym (Ledsen och besviken)

    Förlorad vänskap pga bröllop...

    Min (fd) bästa vän ska gifta sig. Vi har varit vänner i över 10 års tid. För ett tag sedan såg jag på Facebook att hon la ut bilder på sig och de brudtärnor hon hade valt. Jag hade alltså inte blivit tillfrågad om jag ville vara brudtärna. Det gjorde faktiskt ont i mig. Hon var brudtärna på mitt bröllop och jag förväntade mig faktiskt att jag skulle bli tillfrågad. När jag träffade henne vid ett annat tillfälle frågade jag varför jag inte blev vald till brudtärna, hon var ju faktiskt det på mitt bröllop. Då blev hon sur och vägrade svara på den frågan. Istället sa hon att om jag tar så illa upp behöver jag inte närvara på hennes bröllop, hon klarar sig fint utan mig. Sedan dess har vi inte pratat, och jag känner mig oerhört sårad. Trodde 10+ år av vänskap betydde mer? Nä men tydligen inte...vet inte vad jag vill med tråden egentligen, kanske bara få skriva av mig. Kanske någon varit i samma situation och förstår hur det känns för mig?

    Med vänlig hälsning, Ledsen

  • Svar på tråden Förlorad vänskap pga bröllop...
  • SweeneyTodd
    Anonym (Lilo) skrev 2020-09-19 16:11:37 följande:
    En brudtärna ska väl vara ogift...?
    Du tänker på maid of honor. Om den personen är gift heter det matron of honor. 
    Maid=ogift, oskuld
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen och besviken) skrev 2020-09-19 16:21:06 följande:
    Jag vet inte varför jag lägger energi på att svara en så elak människa som dig, men nu var det inte främst det som gjorde mig ledsen och sårad. Men tror inte du kommer förstå även om jag förklarar...
    Jag är inte alls elak. Jag är rak och ärlig däremot.
    Du är extremt lättkränkt och tål inte att höra annat än medhåll.

    Så du vägrar svara på mina frågor bara för att du faktiskt inte kan? För att du vet att du bara gör bort dig om du försöker?
  • Anonym (Ledsen och besviken)
    Anonym (.) skrev 2020-09-19 16:26:01 följande:

    Jag är inte alls elak. Jag är rak och ärlig däremot.

    Du är extremt lättkränkt och tål inte att höra annat än medhåll.

    Så du vägrar svara på mina frågor bara för att du faktiskt inte kan? För att du vet att du bara gör bort dig om du försöker?


    Det gör jag visst det. Om det är konstruktivt. Man behöver inte hålla med men kan ändå komma med vettiga resonemang. Det gjorde inte du. Du säger bara hur lättkränkt jag är och hur inte en bra vän jag är baserat på detta.
  • Anonym (Ledsen och besviken)
    Anonym (.) skrev 2020-09-19 16:26:01 följande:

    Jag är inte alls elak. Jag är rak och ärlig däremot.

    Du är extremt lättkränkt och tål inte att höra annat än medhåll.

    Så du vägrar svara på mina frågor bara för att du faktiskt inte kan? För att du vet att du bara gör bort dig om du försöker?


    Vad är det för KONSTRUKTIVA frågor du ställt som inte handlar om att sparka på mig när jag redan är ledsen??
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen och besviken) skrev 2020-09-19 16:28:01 följande:
    Det gör jag visst det. Om det är konstruktivt. Man behöver inte hålla med men kan ändå komma med vettiga resonemang. Det gjorde inte du. Du säger bara hur lättkränkt jag är och hur inte en bra vän jag är baserat på detta.
    Men sluta, du gör bara bort dig än mer. Helt ärligt och rakt.

    Sanningen är att du är extremt lättkränkt för du vrålar bara hur elaka och oempatiska människor är som inte håller med dig.

    Allvarligt. i nästa tråd bör du skriva redan i trådstarten att du bara accepterar medhåll.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen och besviken) skrev 2020-09-19 16:28:55 följande:
    Vad är det för KONSTRUKTIVA frågor du ställt som inte handlar om att sparka på mig när jag redan är ledsen??
    Läs det jag skriver och inte det du vill läsa så ser kanske även du det konstruktiva.
  • Anonym (Nicki)

    Jag förstår verkligen att du är ledsen och sårad... Jättekonstigt att hon inte kunde förklara varför hon gjort det valet hon gjorde och stå för det? Vore jag du tror jag nog att jag skulle försöka en omgång till att ta ett samtal och försöka reda ut saker och ting för vänskapens skull. Tio års vänskap är värt mer än det här och kan hon inte ta ett samtal med dig om detta (samt be om ursäkt för vad hon sa) så kan du släppa denna relation... folk förändras och tyvärr ibland till det sämre. 

  • Anonym (Ledsen och besviken)
    Anonym (.) skrev 2020-09-19 16:30:07 följande:

    Men sluta, du gör bara bort dig än mer. Helt ärligt och rakt.

    Sanningen är att du är extremt lättkränkt för du vrålar bara hur elaka och oempatiska människor är som inte håller med dig.

    Allvarligt. i nästa tråd bör du skriva redan i trådstarten att du bara accepterar medhåll.


    Nu svarad inte du på frågan vilka konstruktiva frågor jag inte har svarat på från dig? Nej jag kan ta att folk inte håller med mig men det är INTE samma sak som att trycka ner och säga att jag inte är/var en bra vän osv..

    Jag tror inte det hade hjälpt att jag skrivit så för du hade inte respekterat det ändå! Nu svarar inte jag dig något mer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ledsen och besviken) skrev 2020-09-19 16:03:21 följande:
    Jag kommer inte prata mer med henne. Jag tycker inte man säger att man klarar sig fint utan ens (nu fd) bästa vän.
    Och det uttalandet föregicks inte av något du själv sa...?
    Anonym (Ledsen och besviken) skrev 2020-09-19 16:16:28 följande:
    Ja för du hade inte tagit illa upp av ett sånt svar då eller??
    De flesta skulle nog ta lite illa upp om man inte fick vara tärna åt sin bästa vän men jag skulle iaf inte säga upp bekantskapen för den sakens skull, eller för att hon svarade lite surt. Det känns som om vi verkligen bara har ena halvan av konversationen här.
  • Anonym (Ledsen och besviken)
    Anonym (Nicki) skrev 2020-09-19 16:32:02 följande:

    Jag förstår verkligen att du är ledsen och sårad... Jättekonstigt att hon inte kunde förklara varför hon gjort det valet hon gjorde och stå för det? Vore jag du tror jag nog att jag skulle försöka en omgång till att ta ett samtal och försöka reda ut saker och ting för vänskapens skull. Tio års vänskap är värt mer än det här och kan hon inte ta ett samtal med dig om detta (samt be om ursäkt för vad hon sa) så kan du släppa denna relation... folk förändras och tyvärr ibland till det sämre. 


    Tack! Ja jag tycker hon kunde svarat på det. Vi har alltid haft en öppen och rak kommunikation men detta var väldigt känsligt av någon anledning. Hon vill inte prata med mig mer och då har jag tagit avstånd. Hon var tydlig med att hon klarar sig bra utan mig i sitt liv. Hon har t.om blockat mig på sociala medier ser jag nu...
Svar på tråden Förlorad vänskap pga bröllop...